Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mooie soap, vandaag nog 'n poging gedaan om Autopilot + FSD aan te schaffen maar het is momenteel gewoon niet mogelijk. Het servicecenter is verteld dat het enkel via My Tesla kan, de site biedt hier geen opties voor en het hoofdkantoor weet ook niet meer dan 'probeer het volgende week nog eens'.
Ik had ook zoiets. Het is bij mij nog niet geactiveerd, maar wel toegezegd. SeC zegt: 'dat kunnen wij niet, delivery team moet dat doen.' Delivery zegt: 'Dat gaat vanzelf, dus u moet geduld hebben. Als het na een aantal weken nog niet gebeurd is, moet u SeC bellen' :eek:
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Hij heeft wel degelijk een alarm systeem. Het is heeft alleen (nog) geen officiele smc classificering. En het is maar de vraag of die gegeven wordt omdat er uiteraard een tesla tintje zit in de techniek die niet valt binnen de ouderwetse smc klasses. Maar als je kijkt wat het doet, dan is het alarm vergelijkbaar met een klasse 4/5 alarm, zou ik zeggen, (en dat zeggen ze bij Tesla ook). Verzekeraars kunnen wat moeilijk doen, maar ik heb zelf de tekst en uitleg die ik op de mail kreeg van tesla doorgestuurd en op basis daarvan de verzekering afgesloten als ware het INCLUSIEF smc alarm (Unigarant). Wel een clausule dat ik het jaarlijks moet laten testen, maar daar kom ik wel uit met het service center.

De tekst uit de mail:
Geachte heer ...
Hierbij stuur ik u de informatie over het alarmsysteem van de model 3.
''Het Tesla alarmsysteem is behoorlijk uitgebreid en voldoet meestal aan alle eisen echter hebben we geen SCM certificaat. Hier volgt de omschrijving die u aan uw verzekeringsagent door kan sturen:

De Tesla heeft een uitgebreid alarmsysteem (security package), deze is echter niet SCM gekeurd; dus geen officiële alarmklasse. Hieronder de specificaties die laten zien dat het aan hoge eisen voldoet.

- SECURITY PKG ALARM SPECS: horn, indicator lights, immobilizer + cabin intrusion sensor, battery-backed siren, acoustical alarm/optical alarm, perimeter and spatial detection, slope detection, emergency power alarm.
- SECURITY PKG ALARM TRIGGERS: latch (doors, hood, trunk) transitions + car tilts, object enters vehicle, siren/battery is disconnected.

Buiten dit om is de Tesla nog door u te traceren via de Tesla App en tevens door Tesla op verzoek van autoriteiten. ''
Ik hoop u hier voldoende mee te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
(naam) | Inside Delivery Advisor, Europe Sales
 
nu dit gekregen, 5/2 werd de trade in al goedgekeurd. Als ik klik op die link staat er helemaal niets in de portal. Bij het delivery team begrijpen ze ook echt niet waarom deze mail nu uitgestuurd is. Amateurs ...

upload_2019-3-7_14-44-33.png
 
Zojuist mijn bestelling geannuleerd bij leaseplan. Ik ga hem opnieuw bestellen en kom dan uit op een netto bijtelling en eigen beidrage van meer dan dan 100 euro minder per maand (zonder FSD en de autopilot als accessoire i.p.v. in de prijs als eerder gedaan).

Heb ook tesla nog even gebeld en die geven nog altijd aan dat bestellen in maart leveren in maart is dus ik wacht nog wel een weekje of twee extra voor die mindering in kosten.
 
Ik heb ook al enkele keren mijn inruil bevestigd. Telkens stond "alles ok". Waarop de volgende in de rij claimde dat er weer iets onvolledig was en ik weer alle documenten moest doorsturen. :confused: Veel meer dan bellen en volhouden heb ik ook nog niet gevonden.

Voorlopig zit ik in de fase dat "alles ok" zou moeten zijn. Waarbij ik dus een eindfactuur heb (yay!) waarbij de inruilwaarde afgetrokken wordt van het bedrag MET BTW. Ze hebben hier echter gebruik gemaakt van de inruilwaarde ZONDER BTW. Dus wacht ik weer geduldig tot ze me een nieuwe factuur maken.

Moesten ze nu eens die administratieve en logistieke chaos kunnen opkuisen, ze kunnen zo weer 10% van alle auto's af doen. Want allemaal die foutieve acties en onduidelijkheid die dan weer calls en mails genereren, allemaal dat (dubbel) administratief werk, dat moet toch bakken vol geld kosten allemaal. Op die manier helpt het niet echt om naar een online-only model te gaan. Hun huidig model draait al vierkant.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Zojuist mijn bestelling geannuleerd bij leaseplan. Ik ga hem opnieuw bestellen en kom dan uit op een netto bijtelling en eigen beidrage van meer dan dan 100 euro minder per maand (zonder FSD en de autopilot als accessoire i.p.v. in de prijs als eerder gedaan).

Heb ook tesla nog even gebeld en die geven nog altijd aan dat bestellen in maart leveren in maart is dus ik wacht nog wel een weekje of twee extra voor die mindering in kosten.

Had je hem eerst met autopilot besteld? Ik origineel al zonder, maar zal eens uitrekenen hoeveel dit scheelt. (Was van plan om autopilot achteraf toe te voegen)
 
Had hem inderdaad met EAP. Enige mogelijkheid toen voor mij was om hem direct er op te zetten, als accessoire was hij te duur. Nu komt de fiscale waarde uit op 59000 en de rest is accessoire. Zo bespaar ik bijtelling en een stuk eigen bijdrage (uiteindelijk ongeveer 110 euro Netto per maand. Over vier jaar gezien is dat dus niet onverdienstelijk).
 
Hij heeft wel degelijk een alarm systeem. Het is heeft alleen (nog) geen officiele smc classificering. En het is maar de vraag of die gegeven wordt omdat er uiteraard een tesla tintje zit in de techniek die niet valt binnen de ouderwetse smc klasses. Maar als je kijkt wat het doet, dan is het alarm vergelijkbaar met een klasse 4/5 alarm, zou ik zeggen, (en dat zeggen ze bij Tesla ook). Verzekeraars kunnen wat moeilijk doen, maar ik heb zelf de tekst en uitleg die ik op de mail kreeg van tesla doorgestuurd en op basis daarvan de verzekering afgesloten als ware het INCLUSIEF smc alarm (Unigarant). Wel een clausule dat ik het jaarlijks moet laten testen, maar daar kom ik wel uit met het service center.

De tekst uit de mail:
Geachte heer ...
Hierbij stuur ik u de informatie over het alarmsysteem van de model 3.
''Het Tesla alarmsysteem is behoorlijk uitgebreid en voldoet meestal aan alle eisen echter hebben we geen SCM certificaat. Hier volgt de omschrijving die u aan uw verzekeringsagent door kan sturen:

De Tesla heeft een uitgebreid alarmsysteem (security package), deze is echter niet SCM gekeurd; dus geen officiële alarmklasse. Hieronder de specificaties die laten zien dat het aan hoge eisen voldoet.

- SECURITY PKG ALARM SPECS: horn, indicator lights, immobilizer + cabin intrusion sensor, battery-backed siren, acoustical alarm/optical alarm, perimeter and spatial detection, slope detection, emergency power alarm.
- SECURITY PKG ALARM TRIGGERS: latch (doors, hood, trunk) transitions + car tilts, object enters vehicle, siren/battery is disconnected.

Buiten dit om is de Tesla nog door u te traceren via de Tesla App en tevens door Tesla op verzoek van autoriteiten. ''
Ik hoop u hier voldoende mee te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
(naam) | Inside Delivery Advisor, Europe Sales

Ik kon geen security package bestellen bij Tesla, ik kon alleen via Leaseplan een achteraf ingebouwd systeem aanvragen (wat ik niet gedaan heb overigens, want Leaseplan het niet eist waarom zou ik het dan betalen)...
 
Zojuist mijn bestelling geannuleerd bij leaseplan. Ik ga hem opnieuw bestellen en kom dan uit op een netto bijtelling en eigen beidrage van meer dan dan 100 euro minder per maand (zonder FSD en de autopilot als accessoire i.p.v. in de prijs als eerder gedaan).

Heb ook tesla nog even gebeld en die geven nog altijd aan dat bestellen in maart leveren in maart is dus ik wacht nog wel een weekje of twee extra voor die mindering in kosten.
welke Tesla had je gereserveerd?
 
Verzekeraars kunnen wat moeilijk doen, maar ik heb zelf de tekst en uitleg die ik op de mail kreeg van tesla doorgestuurd en op basis daarvan de verzekering afgesloten als ware het INCLUSIEF smc alarm (Unigarant). Wel een clausule dat ik het jaarlijks moet laten testen, maar daar kom ik wel uit met het service center.

Dit is erg interessant, want ik probeer Unigarant ook zo ver te krijgen dat ze bevestigen dat ze mijn (nog uit te leveren) model 3 gaan verzekeren. Heb je dr bezwaar tegen iets van een uniek kenmerk of een contactpersoon bij Unigarant te delen zodat ik daar naar kan verwijzen?
 
Vraagje :

Bij mijn Model X staat in MyTesla EAP en FSD nu voor de nieuwe prijs (sinds vandaag).
Bij mijn Model 3 staat nergens iets in MyTesla, heb ook geen SMSen gehad.
Model 3 is midden februari geleverd. 31/12 besteld (03/2017 gereserveerd).

Weet er iemand hoe het nu officieel gaat met de Model 3 geleverd voor 1/3 ?
Mijn mail naar Tesla blijft voorlopig onbeantwoord.

Thanx!
 
I[..]Ik rij met de Aero doppen. Vind ze eigenlijk steeds mooier, want een futuristische uitstraling geven. En qua kleur ook prima passen. Er zijn naafdoppen onderweg uit de VS, via Shipito, maar ik heb er al bijna spijt van. EDIT: Ze worden nu net bezorgd.
Banddruk begon op 3,1 BAR, maar is nu teruggelopen naar 2,9, zo even bijblazen.
[..]
Goed stuk @Michel3 !

Goed ook om te lezen dat ik niet de enige ben die de doppen steeds mooier vindt (grappig, toen ik ze ooit voor het eerst zag vond ik ze zelfs lelijk).

Precies, een futuristische uitstraling. Ik zag de 19" velgen later in de showroom en ik vond die ook wel mooi, maar eigenlijk wat ouderwetserig, iets voor gewone auto's, terwijl dat juist de wielen waren die ik oorspronkelijk wilde bestellen, allemaal maar een kwestie van smaak natuurlijk.

Het was een van de grootste verrassingen toen ik de auto afhaalde, een: hij kwam breder over dan op de plaatjes (vooral ook aan de achterkant) en de wielen zien er ook veel beter uit dan op de plaatjes en filmpjes. Ik probeerde er een foto van een wiel te maken en toen zag hij er ook weer minder goed uit dan in het echt, ik weet niet wat het is.

Ik wilde ook van die naafdoppen en zo bestellen, maar ik laat ze nu gewoon zitten. Ze passen gewoon erg mooi bij de auto en bij de kleur die ik heb. Helemaal goed zo.

Die 3,1 bar heb je dat zelf verhoogd? Bij mij werd de auto afgeleverd met 2,8 bar.
 
Last edited:
  • Love
Reactions: Michel3