Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
@1MP3R4T0R Hier een mobile developer (iOS en Android). Android apps gaan nooit in "lagere prioriteit". Ze zijn zichtbaar en draaien voluit of zijn niet zichtbaar en staan op pauze. Al het achtergrondwerk is separaat daarvan en onafhankelijk van of de app zichtbaar is of niet. Wat Miui (afgeleid van android) doet is de app niet op pauze zetten zodat deze sneller weer klaar voor gebruik is als deze naar de voorgrond komt. De app kan hier geen rekening mee houden en zal voluit door draaien alsof deze open staat en het scherm aan staat. Dit "slotje" is functionaliteit waar app-developers (dus ook die van Tesla) niet op rekenen (zit standaard niet in Android) en al het gedrag van de app als deze op "slot" staat op de achtergrond is dus niet getest en word officieel niet ondersteund.
Ideaal die aanvulling, heb het er nu afgehaald. Werkt voor het behoud van de range een stuk beter!

Thanks :).
 
Iemand al in de performance én awd gereden en het verschil kunnen ervaren? Twijfel, want de P lijkt me toch wel heel leuk. (Heb geld annulering binnen, kan dus weer bestellen haha.)

Beide redelijk uitgebreid gereden (heb zelf de AWD met inmiddels circa 1.500 km op de teller en heb circa 2 uur in een Performance kunnen rijden).

Performance is uiteraard gewoon sneller en geeft nog meer de kick in de rug als je plankt.
Ik ben enorm fan van vlot optrekken en flink doorrijden en heb geen spijt van mijn keuze voor de AWD.
Nog steeds een schop in je rug als je het pedaal intrapt en je laat gewoon iedereen achter je bij het verkeerslicht.
Het verschil is erg klein.

Ja, de Performance is nog vetter, maar extra kosten én extra bijtelling zijn voor mij wat te hoog (zou het kunnen betalen, maar meerwaarde is toch klein). Wat ik wel jammer vind aan de AWD is dat ik de rode remklauwen mis. Dacht eerst dat ik ze wel achteraf kon poedercoaten, maar de Performance heeft mooiere en grotere remklauwen. Is niet hetzelfde.

Succes met je keuze. :)
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: RobPet and Ruhl
Beide redelijk uitgebreid gereden (heb zelf de AWD met inmiddels circa 1.500 km op de teller en heb circa 2 uur in een Performance kunnen rijden).

Performance is uiteraard gewoon sneller en geeft nog meer de kick in de rug als je plankt.
Ik ben enorm fan van vlot optrekken en flink doorrijden en heb geen spijt van mijn keuze voor de AWD.
Nog steeds een schop in je rug als je het pedaal intrapt en je laat gewoon iedereen achter je bij het verkeerslicht.
Het verschil is erg klein.

Ja, de Performance is nog vetter, maar extra kosten én extra bijtelling zijn voor mij wat te hoog (zou het kunnen betalen, maar meerwaarde is toch klein). Wat ik wel jammer vind aan de AWD is dat ik de rode remklauwen mis. Dacht eerst dat ik ze wel achteraf kon poedercoaten, maar de Performance heeft mooiere en grotere remklauwen. Is niet hetzelfde.

Succes met je keuze. :)
Met je eens. Meewaarde is te klein. De AWD is al letterlijk ziekmakend snel.
 
Eindelijk de M3 (LR AWD, Zwart/Zwart, 18", AP/FSD) besteld gekregen. Was een heel gedoe met net overname door US firma, etc, etc. Akkoord gekregen in December, Free supercharging moeten zien voorbijgaan in Februari, de prijsstijging van volgende week en mijn (mild) ultimatum gaf dan de doorslag.

Iemand een gokje op mogelijke leverdatum, het loopt via Belfius Lease.
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
Zeg jij nou dat je ze alletwee hebt? Whaa! Ok. Welke pak je meestal mee? Voel je een range verschil? Is de P minder comfortabel? Dat de P sneller en wat mooier is is helder. Voel je een groot verschil tussen beiden? Tx!

De auto's zijn identiek afgezien van hele kleine dingetjes zoals grotere remklauw en het spoilertje. Optioneel eventueel 20" velgen, maar die kun je ook achteraf wel aanschaffen. Bij normaal rijden zullen ze niet anders aanvoelen. Het is gewoon dezelfde auto en het is vooral software dat het verschil maakt.

Elon heeft zelfs getweet dat er een aftermarket kit komt om een Non-P te upgraden naar een P. Dat zal dan bestaan uit een software unlock, een spoiler en nieuwe remklauwen :)

Voor zover mij bekend is er verder niets anders aan de auto's.
 
De auto's zijn identiek afgezien van hele kleine dingetjes zoals grotere remklauw en het spoilertje. Optioneel eventueel 20" velgen, maar die kun je ook achteraf wel aanschaffen. Bij normaal rijden zullen ze niet anders aanvoelen. Het is gewoon dezelfde auto en het is vooral software dat het verschil maakt.

Elon heeft zelfs getweet dat er een aftermarket kit komt om een Non-P te upgraden naar een P. Dat zal dan bestaan uit een software unlock, een spoiler en nieuwe remklauwen :)

Voor zover mij bekend is er verder niets anders aan de auto's.

En de vering
 
Beide redelijk uitgebreid gereden (heb zelf de AWD met inmiddels circa 1.500 km op de teller en heb circa 2 uur in een Performance kunnen rijden).

Performance is uiteraard gewoon sneller en geeft nog meer de kick in de rug als je plankt.
Ik ben enorm fan van vlot optrekken en flink doorrijden en heb geen spijt van mijn keuze voor de AWD.
Nog steeds een schop in je rug als je het pedaal intrapt en je laat gewoon iedereen achter je bij het verkeerslicht.
Het verschil is erg klein.

Ja, de Performance is nog vetter, maar extra kosten én extra bijtelling zijn voor mij wat te hoog (zou het kunnen betalen, maar meerwaarde is toch klein). Wat ik wel jammer vind aan de AWD is dat ik de rode remklauwen mis. Dacht eerst dat ik ze wel achteraf kon poedercoaten, maar de Performance heeft mooiere en grotere remklauwen. Is niet hetzelfde.

Succes met je keuze. :)
En de Carbon spoiler is ook echt heel mooi. Maar om daar nou 15k voor neer te leggen. Hier nu ook zo’n 1000/1500 in de AWD en wat een rijgedrag en vermogen. Absoluut geen spijt! Ik denk er niet eens aan dat ik de P eventueel zou kunnen missen
 
Die spoiler, pedalen en badge zijn het mij niet waard.
Maar; 20 inch velgen, verlaging van het onderstel, de remset, de superbanden van michelin(4S; echt heel goede banden), het vermogen en de niet te vergeten trackmodus, zijn het mij zeer zeker waard.
Overigens kom ik niet op 15 k extra. Volgens de config is het 11 extra en dan moet je bij de LR AWD niet de 19 inch aanvinken want dan is het verschil 9k.
Maar goed, de awd is een dijk van een auto. Ik kan mij voorstellen dat dit voor velen meer dan genoeg rijplezier geeft. Zo zullen er straks plenty model 3 rijders zijn die met een standaard model 3 en haar prestaties meer dan content zullen zijn.
(Ik had een AWD, white pearl besteld zonder AP, waardoor ik op 63k uitkwam
Na annuleren(kreeg de P maar niet uit mijn hoofd na een proefrit in een awd) moest ik de P opnieuw configureren. Die configuratie viel precies op het moment dat de prijs omlaag ging, waardoor ik nu een P heb besteld voor uiteindelijk 5k meer)
 
Last edited:
Zoals Tuhhje ook eerst een AWD maar het hart bleef roepen “ga voor de P” en aangezien ik toch weer heel wat jaren met deze auto hoop te rijden ben ik dan toch gezwicht.
Zelf bewust nog niet proefgereden voor de 9 maanden superchargen te houden en maakt het des te leuker als je eenmaal in je eigen auto kan plaatsnemen denk ik.
Wel van plan de 20” Performance velgen weg te doen meteen na levering en te vervangen door een 18” of 19” velg voor het comfort hier op de Belgische wegen en ook gezien ik een zwarte velg wil.
Staat reeds in het vraag en aanbod draadje maar indien iemand interesse heeft, met me know
 
Ik mis de P niet, ondanks hier wel een paar keer in gereden te hebben. Is voor ieder persoon weer anders.
Ook afhankelijk van welk referentiekader je hebt. Dit is mijn eerste auto, ben al 'snel' onder de indruk van de geweldige accelaratie van de LR.

Mocht je zelf al een bakbeest gewend zijn is het wellicht een heel ander verhaal.

Weet iemand hoe ik dit dan fix bij de iPhone - app? Helemaal afsluiten altijd na gebruik? (als in echt helemaal op in-actief zetten)

Uit het verhaal van @Jaimevisser haal ik dat dit niet nodig is voor Apple (post 12837). Of merk je een vampire drain van +/- 20 KM per dag?
 
Eindelijk de M3 (LR AWD, Zwart/Zwart, 18", AP/FSD) besteld gekregen. Was een heel gedoe met net overname door US firma, etc, etc. Akkoord gekregen in December, Free supercharging moeten zien voorbijgaan in Februari, de prijsstijging van volgende week en mijn (mild) ultimatum gaf dan de doorslag.

Iemand een gokje op mogelijke leverdatum, het loopt via Belfius Lease.

Valt niets over te zeggen. Kan volgende week zijn maar kan ook over drie maanden zijn. Helaas...
 
  • Like
Reactions: Rla