Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De MR zal naar het zich laat aanzien, compleet verdwijnen. Volgens mij was dit ook eens specifiek accupack. Ook was de MR er als tijdelijke oplossing zodat men in de VS met de $ 3750 aan belastingteruggave en een goedkoper model zoveel mogelijk kon profiteren, zonder dat Tesla failliet zou gaan.

Ik vermoed dat er nu twee accupacks zijn:

De 75 (ish) kWh voor de LR en een 60 (ish) kWh pack voor de SR+. De SR is misschien wel een gelimiteerde (50-55 kWh) SR+. Zeker gezien het feit dat Tesla heel graag ziet dat de meeste mensen momenteel voor de SR+ gaan voor een "beperkte" meerprijs. Maar wie anders dat Elon, JB zouden dat werkelijke weten :).
Klopt, de SR+ blijkt als zoete broodjes te verkopen in de states.
Ik ging voor de MR gaan voor het premium interieur maar nu ga ik zeker ook voor de SR+.
Intussen ben ik er ook achter gekomen dat de optie van wit interieur ook op de SR+ mogelijk is.
Hopelijk kunnen we in mei al bestellen en krijgt den Elon weer geen rare hersenkronkels om modellen te cancelen of prijzen aan te passen.
 
Wij hebben hier een wasstraat met ook nog eens 10 losse wasboxen. Daar kun je op je gemak de auto schoonmaken. Voor 2 euro spoel ik er eerst met een spuitlans een voorweekschuimlaag op en die spoel ik daarna af met de “streeploos drogen” spuitlans (dat schijnt gedemineraliseerd water te zijn). Daarna droogmaken met een vezeldoek. Minder dan kwartiertje werk. Als de auto echt vuil is doe ik er nog een schuimborstelbehandeling tussendoor. Tot nu toe geen lakschade hiervan gezien.

Ja okay bij van die wasboxen is het wat anders. Als je het bij hogedruk houd en je eigen vezeldoeken. Mijn ervaring is dat blijkbaar altijd een of andere offroad-rally-coureur de laatste voor mij is geweest die 50 kilo modder in de borstel heeft achtergelaten...

Wasstraten doe ik met mijn 'oude' auto nog wel maar straks met de Tesla echt niet meer. Heb nu niet zo'n binding met mijn huidige auto, en het valt op zich niet zo hard op TOTDAT je in een parkeergarage of bij tankstation je zwarte lak (gevoeligste kleur die je kan hebben denk ik ook) onder TL-licht ziet, man man, een en al krasjes en swirls ...
 
  • Funny
Reactions: Odie
Waarom heet SR+ dan niet gewoon MR? Onze halfgod's wegen zijn ondoorgrondelijk, zeg ik. Of het moet zijn dat een "+" beter verkoopt? ("Medium" is maar middelmatig en "+" is positiever? :))

De + gaat over het interieur en geluid, stoelen etc., Niet de range.

Wasstraten doe ik met mijn 'oude' auto nog wel maar straks met de Tesla echt niet meer. Heb nu niet zo'n binding met mijn huidige auto, en het valt op zich niet zo hard op TOTDAT je in een parkeergarage of bij tankstation je zwarte lak (gevoeligste kleur die je kan hebben denk ik ook) onder TL-licht ziet, man man, een en al krasjes en swirls ...

Mijn Model 3 kwam al met swirls over de gehele lak, echt niet normaal. Was normaal zij de delivery meneer. Was gewoon in de zon te zien zodra ik hem buiten inspecteerde.
 
De + gaat over het interieur en geluid, stoelen etc., Niet de range.



Mijn Model 3 kwam al met swirls over de gehele lak, echt niet normaal. Was normaal zij de delivery meneer. Was gewoon in de zon te zien zodra ik hem buiten inspecteerde.


Ja daarom moet je hem ook eigenlijk even laten polijsten kort nadat je hem in ontvangst hebt genomen.
Dan glimt hij meer en de lak is dan ook nog weer gladder voor vuil e.d.
 
Ja daarom moet je hem ook eigenlijk even laten polijsten kort nadat je hem in ontvangst hebt genomen.
Dan glimt hij meer en de lak is dan ook nog weer gladder voor vuil e.d.

Dus een nieuwe auto laat je polijsten zodat hij er nieuw uitziet? :p

Misschien dat Tesla ze ook zonder lak kan afleveren: beter voor productieproces, sneller te leveren en goedkoper. En kan je in NL je eigen kwalitatieve lakkleur uitkiezen ;)
 
Gisteren was het de derde verjaardag van mijn eerste model 3 reservatie (de tesla werknemers resevatie)
Uiteraard hebben we dat uitbundig gevierd hier in Sri Lanka. ;)
Maar er is hoop. Mogelijks staat hij na de vakantie op ons te wachten. :)
Wanneer ben je terug? Las hier op het forum dat je binnen 10 dagen je auto moet oppikken, anders geven ze haar aan een ander ;)
 
  • Funny
Reactions: job-lek and Andre
@1MP3R4T0R Hier een mobile developer (iOS en Android). Android apps gaan nooit in "lagere prioriteit". Ze zijn zichtbaar en draaien voluit of zijn niet zichtbaar en staan op pauze. Al het achtergrondwerk is separaat daarvan en onafhankelijk van of de app zichtbaar is of niet. Wat Miui (afgeleid van android) doet is de app niet op pauze zetten zodat deze sneller weer klaar voor gebruik is als deze naar de voorgrond komt. De app kan hier geen rekening mee houden en zal voluit door draaien alsof deze open staat en het scherm aan staat. Dit "slotje" is functionaliteit waar app-developers (dus ook die van Tesla) niet op rekenen (zit standaard niet in Android) en al het gedrag van de app als deze op "slot" staat op de achtergrond is dus niet getest en word officieel niet ondersteund.

Ideaal die aanvulling, heb het er nu afgehaald. Werkt voor het behoud van de range een stuk beter!

Thanks :).

Wat moet ik nu precies aanpassen op mijn android device/tesla app?
Ik heb onder Apps - Tesla het volgende uitgeschakeld:
- Gegevensgebr achtergrond toestaan
- Batterij - Achtergrond activiteit toestaan

Nu werkt me telefoonsleutel niet meer, behalve als ik handmatig de app open.
Ik merk dat ik ruim 10KM in een nacht kwijt raak.

Alvast bedankt.
 
Wat moet ik nu precies aanpassen op mijn android device/tesla app?
Ik heb onder Apps - Tesla het volgende uitgeschakeld:
- Gegevensgebr achtergrond toestaan
- Batterij - Achtergrond activiteit toestaan

Nu werkt me telefoonsleutel niet meer, behalve als ik handmatig de app open.
Ik merk dat ik ruim 10KM in een nacht kwijt raak.

Alvast bedankt.

Gebruik je een logging dienst, zoals Teslafi of zo iets dergelijks? Ik heb Android en niks veranderd aan mijn instellingen, en het werkt perfect.
 
Dus een nieuwe auto laat je polijsten zodat hij er nieuw uitziet? :p

Misschien dat Tesla ze ook zonder lak kan afleveren: beter voor productieproces, sneller te leveren en goedkoper. En kan je in NL je eigen kwalitatieve lakkleur uitkiezen ;)

Ja er worden heel veel splinternieuwe auto's eerst naar een cleaningbedrijf gebracht voor een polijst behandeling, ook niet-tesla's.
 
Vreemd, meer mensen problemen met de Tesla site op dit moment? Als ik op 'manage' klik bij mijn Model 3, krijg ik een 404:
4v0mY2n.png

Ik dacht ook ineens laat ik eens in de Tesla EU shop kijken https://shop.eu.teslamotors.com/. Certificaat error en ik kan het ook niet negeren:

y5Fx7X1.png
 
Ik dacht ook ineens laat ik eens in de Tesla EU shop kijken https://shop.eu.teslamotors.com/. Certificaat error en ik kan het ook niet negeren:

Op Firefox kan je hem wel negeren.

Overigens is hun gekozen certificaat gewoon niet de juiste. Ze hebben het certficaat van tesla.com gebruikt voor teslamotors.com, en tja, dat vinden browsers, terecht, niet leuk. Want domeinnamen komen niet overeen.


EDIT: Na wat uittesten lijkt mij dit de juiste URL voor NL: The Official Tesla Shop | Tesla Netherlands
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Zelfde ervaring. Heb gelukkig ook schriftelijk bewijs. Ik wacht tot één maand na levering anders zal ik (ook) frequent gaan bellen.


Lees het... of reageer niet en laat het bericht in waarde. Lung heeft groot gelijk in deze.

Ik was moe en vond het een lange post en begreep het moraal van het verhaal kennelijk niet direct en mijn opmerking was semi-lollig bedoeld. Nu ik het nog eens rustig lees is het duidelijk, dus het was geheel mijn fout en misschien niet zo heel erg aardig naar @Lung dus mijn excuses...
 
Last edited: