Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
De berichten spreken elkaar tegen.
- De eerste (Groen7) stelt dat slechts de RWD sneller wordt.
- De tweede (Teslarati) stelt dat ALLE M3's én de S sneller worden, en dat de LR RWD een grotere range krijgt.

Ik vind de tweede beter

En dit was Musk zijn antwoord op iemand die vroeg over non-performance LR AWD:
Elon Musk on Twitter
Should be ~5% peak power increase with March 15 software release
 
Alleen RWD op korte termijn sneller, laten we die nou net nog niet kennen in Europa.
En als ze toch bezig zijn: graag meer range!
De mijne stopt nu bij 100% soc al op 491km typical range .

$35,000 Tesla Model 3 Available Now

peakpower.PNG
 
Alleen RWD op korte termijn sneller, laten we die nou net nog niet kennen in Europa.
En als ze toch bezig zijn: graag meer range!
De mijne stopt nu bij 100% soc al op 491km typical range .
"Al" op 491km ? Blijft dat dan niet de EV (andere Tesla modellen inbegrepen) met de grootste range?
Ik zou trouwens gaan voor een boost in laadsnelheid bij SuCs, eerder dan meer range. Ik wil niet per se 400km non-stop rijden, maar wel snel laden als ik na 400km even pauzeer.
En die boost krijg je blijkbaar ook binnenkort met v3 SuCs, als M3-rijder. Een geluk bij een ongeluk.
Je glas is niet halfvol maar boordevol! Proost!
 
Iemand al wat gemerkt van die aangekondigde prijsstijging?
Zal pas vanaf middernacht (US time) in voege treden
Tesla price hike imminent: What to know
Zelfs een prijsverhoging kunnen ze niet op tijd regelen. Het is nu toch echt 19 maart zelfs in het centrum van de wereld, Californie.
Heb ik me daarvoor zondagavond zitten haasten om op die bestelknop te drukken.
Gaat natuurlijk nergens over, maar het toont wel dat de SEC gelijk had: Elon moet de corporate communicatie van Tesla aan professionals overlaten en van twitter afblijven (over Tesla).
 
Zondagavond toch maar ook de knoop doorgehakt en mijn bestelling geplaatst om de aangekondigde prijsstijging te vermijden.
Tot op heden geen wijzigingen te zien op de site. Des te beter voor wie nog snel wil beslissen! De 3% stijging zal er ongetwijfeld snel zijn.
Nu nog geduldig wachten op de levering.....