Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds vandaag (?) ineens een referral mogelijkheid op mijn account... betekent dit dat er een auto gekoppeld is? Zie verder geen info namelijk...

6F7480A8-91B0-4C70-AA53-933D7CE8EF8D.jpeg
 
Plek anntenne in de Model 3, spiegels in- uitgeklapt?
Uit dit bericht begrijp ik dat itt bij de Model S en X bij de Model 3 de antenne voor LTE en Wifi juist in de bestuurdersspeigel zit. Ook zou Wifi het best werken met spiegels uitgeklapt ? Heb al wat getest en kwam voor Wifi uit op max. 200Mbps met een Netgear Access Point ( prod. EX6150v2 ) maar wel optimaal gericht op die bestuurdersspiegel en zie ik op de afb. met spiegels uitgeklapt. Dus auto open, tja dat doe je hier op eigen terrein in Zeeland wat gemakkelijker dan toen we nog in A'dam woonden..!

Zie ik dat goed: lokatie spiegel en dat uitgeklapt zijn ook van belang is voor iig. Wifi ?

Met LTE haal ik op die plek 100Mbps.. valt ook mee te leven lijkt me.
View attachment 388432
View attachment 388431

Zoals wel meer voorkomt..:mad:.. geef ik maar even antwoord op mijn eigen vragen. Net uitgezocht namelijk.
Ja precieze lokatie Wifi-Extender of veel beter nog een Access Point ( vaste aansluiting aan je Lan ) tov. de ingeklapte Model 3 bestuurdersspiegel (auto dicht), waarin de LTE Wifi antenne, maakt heel veel uit. Zie afb. van Mbps resultaat via genoemde Netgear EX6150v2 ingesteld als Access Point.
upload_2019-3-23_14-26-50.png

Als gekombineerde WifiModemRouter via Zeelandnet / Delta Fiber ( of hoe ze na alle opsplitsingen ook heten.. ) een zeer recente Sagemcom, die én 2,4G en 5G ondersteunt.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Sinds vandaag (?) ineens een referral mogelijkheid op mijn account... betekent dit dat er een auto gekoppeld is? Zie verder geen info namelijk...

View attachment 389484
Nee dit heeft voor zover ik weet niks met koppeling te maken. Ik heb al tijden op mijn auto gewacht (sinds maandag koppeling) en kon ook al mee doen in het oude referral programma. Daarnaast ontving ik bij koppeling direct een mail van Tesla. Nog even geduld dus ben ik bang ;)
 
  • Like
Reactions: Hannes85
Hoi, vanwege de herintroducties LR RWD en de prijsverlaging heb ik mijn witte LR AWD opgehaald op 2 maart op 5 maart ingeleverd bij Tesla Amsterdam. De LR RWD zou volgens Tesla niet meer gemaakt worden maar dus toch. Het is ook het model dat ik altijd wilde ivm efficiency. En de LR RWD is, als ie komt, ca € 7000 goedkoper dan die ik nu had en dat is bijna de halve bijtelling. Ik had de indruk dat ik de eerste was die deze actie ondernam. Geld binnen 10 dagen volledig terug, netjes.. Auto overigens helemaal te gek maar de firma tesla idem dito, gek.
Nu dus even wachten tot Tesla de LR RWD naar Europa brengt. Ik heb de indruk dat de topmodellen AWD inmiddels niet meer zo vlotjes gaan dus wordt het tijd het derde duurste model te brengen lijkt mij. Ik neem tenminste aan dat ze op een LR premium meer verdienen dan een MR en SR.
 
Ik schat in dat AWD ook wat gunstiger is voor bandenslijtage? Twee aangedreven wielen hebben het toch wat zwaarder bij dergelijke vermogens..... Hebben de Model S rijders hier ervaring mee?
Bij mijn RWD gaan de voorbanden twee keer zo lang mee als achter, ondanks mijn @Wim S. rijstijl.
Ik overweeg voor de volgende zomerbandenset de overstap naar Hankook. Zo stil zijn die 21" Michelin PSS met TO kenmerk nou ook weer niet en het prijsverschil is significant.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Gratis laden onder de Stopera. Alleen de stekker er in doen. Alleen jammert dat het zo langzaam gaat (16 km/u) - compenseert een klein beetje de absurd hoge parkeerkosten -;)

Ja, nog een van de weinige plekken waar het gratis is. Mag inderdaad wel bij dergelijke parkeertarieven.
Het is inderdaad maar 3,7 kW. Maar na 8 uur laden laden met de Model 3 ongeveer genoeg om op en neer naar Den Haag te rijden. (Met de Model S kwam ik dan net tekort.)