Klopt. S75 slijt achter echt veel harder.Ik schat in dat AWD ook wat gunstiger is voor bandenslijtage? Twee aangedreven wielen hebben het toch wat zwaarder bij dergelijke vermogens..... Hebben de Model S rijders hier ervaring mee?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klopt. S75 slijt achter echt veel harder.Ik schat in dat AWD ook wat gunstiger is voor bandenslijtage? Twee aangedreven wielen hebben het toch wat zwaarder bij dergelijke vermogens..... Hebben de Model S rijders hier ervaring mee?
Na een update moesten wij inderdaad opnieuw de lichten kalibreren. Hoefden ze niet opnieuw handmatig naar beneden bij te stellen. Bij bezoek aan SeC eens om vragenZelf denk ik dat ze toch die nulstelling moeten resetten bij Tesla anders blijven de lampen steeds naar boven schijnen bij een reset van de lampen. Kan het mis hebben hoor.
Na drie keer lezen ben ik in opperste verwarring: je schrijft
vanwege de herintroducties LR RWD,
Dus ik meteen kijken op de configurator, maar nee hoor alleen de AWD.
De LR RWD is, als ie komt, ca € 7000 goedkoper
Blijkbaar is hij er toch nog niet, maar je hebt wel een prijs.
Nu dus even wachten tot Tesla de LR RWD naar Europa brengt.
Nu ben ik het helemaal kwijt, want dit is al heel lang de situatie
Lees ik verkeerd, of heb je concrete informatie dat de RWD zo snel in Europa komt dat het voor jou reden was je auto weer in te leveren? En hoe kom je aan dat prijsverschil?
Als je voorzichtig je acceleratie pedaal loslaat gaan je remlichten niet gelijk aan, pas als de auto meer afremt gaan de lichten aanWeet iemand of je remlichten gelijk al aangaan bij het loslaten van het stroompedaal of pas bij het gebruiken van het rempedaal? Of gaan ze wel aan bij een bepaalde regen instelling en niet bij een andere etc.?
Gebaseerd op de Chineze prijzen zou de LR RWD hier 51766 moeten kosten. Tesla houdt van afgeronde prijzen, dus verwacht zelf dat ie 5200 gaat kosten.@Ger356: De LR RWD werd sinds oktober 2018 niet meer gemaakt maar sinds 1 maart opeens weer wel. Deze kan nu weer besteld worden in VS, Canada, China en volgends mij ook Mexico. Dus, als ie in productie is lijkt mij de kans groot dat ie ook naar Europa komt als de AWD markt is afgeroomd. Dus daar hoop ik dus maar op.
De RWD is in USA ca € 4000 goedkoper dan de AWD plus de € 3000 prijsverlaging van 1 maart scheelt dan ca € 7000. In de Chinese configurator is het gat tussen LR RWD en AWD zelfs nog groter.
Niet alleen bij gebruik van je rempedaal. Ze gaan mij te vaak aan bij ietwat loslaten van het gas/stroompedaal.Weet iemand of je remlichten gelijk al aangaan bij het loslaten van het stroompedaal of pas bij het gebruiken van het rempedaal? Of gaan ze wel aan bij een bepaalde regen instelling en niet bij een andere etc.?
Na een update moesten wij inderdaad opnieuw de lichten kalibreren. Hoefden ze niet opnieuw handmatig naar beneden bij te stellen. Bij bezoek aan SeC eens om vragen
Weet iemand of je remlichten gelijk al aangaan bij het loslaten van het stroompedaal of pas bij het gebruiken van het rempedaal? Of gaan ze wel aan bij een bepaalde regen instelling en niet bij een andere etc.?
OK ik heb gemist dat de RWD niet meer geleverd/gemaakt werd. Dat verklaart je verhaal.@Ger356: De LR RWD werd sinds oktober 2018 niet meer gemaakt maar sinds 1 maart opeens weer wel. Deze kan nu weer besteld worden in VS, Canada, China en volgends mij ook Mexico. Dus, als ie in productie is lijkt mij de kans groot dat ie ook naar Europa komt als de AWD markt is afgeroomd. Dus daar hoop ik dus maar op.
De RWD is in USA ca € 4000 goedkoper dan de AWD plus de € 3000 prijsverlaging van 1 maart scheelt dan ca € 7000. In de Chinese configurator is het gat tussen LR RWD en AWD zelfs nog groter.
Onze wrap is satin perfect blue en kostte 1725 excl btw bij Alex Boom in Aalsmeer. Het ontchromen was 425 excl BTW meer. Die 1725 is trouwens inclusief ons logo op beide zijkanten. Ontzettend tevreden met de kwaliteit van het wrappen. Alles is om de randen heengevouwen en ze moeten daarvoor de halve auto uit elkaar hebben gehaald.@timanrebel - wat zijn de prijzen eigenlijk van car wraps? En wat voor wrap heb jij? Bedankt alvast voor de info
Nice! Onze deurhandels zijn aan de voorkant ontchroomd en door middel van een transparante wrap vastgezet. De binnenkant is dus nog chroom. Dit ziet er nóg beter uitik zag een foto van een chrome delete die gespoten is (ik neem aan dat dit met plastidip gebeurt dan?
best wel knap bij de deurhendels. begrijp niet goed hoe ze dat zo bij de scharnier kunnen spuitenView attachment 389873
OK ik heb gemist dat de RWD niet meer geleverd/gemaakt werd. Dat verklaart je verhaal.
Ik zat ook te wachten op een RWD, omdat je vierwielaandrijving in Nederland niet nodig hebt en het allemaal spul is wat stuk kan gaan, herrie maakt enz. Maar ik dacht net even anders: ook ik schat het prijsverschil voor RWD op € 4000,— en er ging nu 3000,— af vanwege de 6% prijsverlaging, dus ik dacht ik kan net zo goed nu kopen, voor de prijsverhoging van 3%. Maar goed ik snap je verhaal nu en grappig hoe ieder zo zijn eigen afweging maakt. Ik hoop voor je dat er snel een RWD komt en wie weet krijg je als bonus dan ook de HW3 (snellere processor).
Goh je zou bijna vergeten dat AWD ook vele voordelen heeft, zelfs in Nederland.
Wat veel mensen niet kijken te weten is dat in de RWD versie een goedkoper type (permanent magnet) motor zit die tevens erg zuinig is maar ook een bepaalde snappyness mist. Mensen omschrijven het als niet direct reageren op het pedaal, een soort “turbo-gat” effect.
De AWD heeft voorin een duurdere type (inductie) motor, qua techniek gelijk aan de MS en MX. Deze is iets minder efficiënt maar geeft wel de instant torque.
Wat ik ervan begrijp is dat beide motoren worden ingezet wanneer performance nodig is, maar dat de voorste motor uit gaat tijdens het cruisen. Zo heb je best of both worlds.
3 fase en 7,5m langWeet iemand wat de lengte is van de laadkabel die je bij een M3 krijgt? En is de kabel wel 3 fase? Ik las namelijk ergens dat de kabel maar 1 fase is die je erbij krijgt, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.
Wat veel mensen niet kijken te weten is dat in de RWD versie een goedkoper type (permanent magnet) motor zit die tevens erg zuinig is maar ook een bepaalde snappyness mist. Mensen omschrijven het als niet direct reageren op het pedaal, een soort “turbo-gat” effect.
De AWD heeft voorin een duurdere type (inductie) motor, qua techniek gelijk aan de MS en MX. Deze is iets minder efficiënt maar geeft wel de instant torque.
Wat ik ervan begrijp is dat beide motoren worden ingezet wanneer performance nodig is, maar dat de voorste motor uit gaat tijdens het cruisen. Zo heb je best of both worlds. En er is dus wel degelijk een verschil in rij-ervaring tussen een RWD en AWD.