Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga vanmiddag nog maar een keer bellen over die gratis AP. Tenzij iemand al nieuwe info heeft gekregen.

Ik denk zelf dat zij de nieuwe AP nog niet hebben als losse feature. Dat het daarop wachten is.

Toen ik ze daar vorige vrijdag over belde was het antwoord na navraag bij "management": Het komt binnenkort in orde.....ergens in april....heus wel.
 
Vandaag een tijd gereden met navigate on autopilot. Leuke feature, maar de lane changes van de AP zijn onverkort slecht. Meerdere keren gehad dat hij abrupt afbreekt, onnodig inhouden, super irritant voor de medeweggebruikers. Lane change naar links werkt beter dan naar rechts. Wat wel aardig is, is de feature dat hij ruim op tijd aangeeft dat het verstandig is om een baan op te schuiven naar rechts zodat je je afslag niet als een Mad Max hoeft te nemen en daarbij anderen afsnijdt. Verder lijkt de navigatie (de voice begeleiding bedoel ik) iets eerder aan te geven dat je een afslag moet nemen (voorheen pas als de afslag al was begonnen, nu net iets ervoor, nog steeds aan de late kant naar mijn mening). Sentry mode werkt heel aardig, en met de Stats-app kun je hem ook automatisch laten instellen als je je auto ergens parkeert (en uit laten staan als hij op een "veilige lokatie" staat - alsof die werkelijk bestaan...).
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: GLangelet
Voor wie zou deze gratis AP dan gelden?
Bestelling voor / na ......
Geleverd voor / na .....
Alleen lease?
Voor iedereen?

Ik moet het doen met een melding van 50% korting op AP en 50% op AEP (en nog gebaseerd op USD)

Geen idee. Ik heb een sms en een email bevestiging waarin staat dat ik gratis AP krijg. Ze vragen dit ook steeds aan de telefoon dus ik ben bang dat mensen die dit niet hebben misschien een probleem hebben. Ik heb een levering op 8maart gehad.
 
Raar dat ze zo iets belangrijks niet vermelden in de release notes, dog mode is blijkbaar belangrijker :)
Bij mij stond het groot in beeld bij de changelog

Is de gewone autopilot-functie ook beter geworden? Ik kan hem nu niet direkt testen, zal voor binnen een paar dagen zijn. De vorige versie vond ik nogal haperend en al te voorzichtig: rijstrook veranderen enkel als er echt helemaal niemand in de buurt was (anders weigering), om de haverklap afremmen en weer versnellen (achterliggers gek makend met om de haverklap remlichten), ik vond hem eigenlijk enkel bruikbaar bij een lege baan of bij file, maar niet bij matig verkeer.
Het rijden op NOA is veel rustiger en de baanwisselingen (vooral naar rechts) gaan ook beter. Ik heb in de instellingen wel voor "Middel" gekozen voor de baanwisselingen (Benieuwd hoe Mad Max reageert). Ik had jouw problemen, het was gister veel slechter dan vandaag. Weet niet of dit in alle 8.3 updates zit, of alleen degene die er NOA bij hebben gekregen
 
Bij mij stond het groot in beeld bij de changelog
Het rijden op NOA is veel rustiger en de baanwisselingen (vooral naar rechts) gaan ook beter. Ik heb in de instellingen wel voor "Middel" gekozen voor de baanwisselingen (Benieuwd hoe Mad Max reageert). Ik had jouw problemen, het was gister veel slechter dan vandaag. Weet niet of dit in alle 8.3 updates zit, of alleen degene die er NOA bij hebben gekregen
Bij mij stond het er niet bij, en ik lijk het ook niet te hebben (getest binnen in garage, nog niet gereden). Heb nochtans EAP, dus daar zou dat bij moeten horen. Heb jij EAP of FSD?
 
Bij mij stond het groot in beeld bij de changelog


Het rijden op NOA is veel rustiger en de baanwisselingen (vooral naar rechts) gaan ook beter. Ik heb in de instellingen wel voor "Middel" gekozen voor de baanwisselingen (Benieuwd hoe Mad Max reageert). Ik had jouw problemen, het was gister veel slechter dan vandaag. Weet niet of dit in alle 8.3 updates zit, of alleen degene die er NOA bij hebben gekregen

NOA kon ik nog niet, waar staat dat voor?
 
De 5% power boost heb ik niet met de juiste apparatuur kunnen testen, maar ik moet zeggen dat het wel degelijk nog wat krachtiger aanvoelt. Vooral van 20-100. Maar subjectief gevoel is natuurlijk een bijzonder slechte manier van testen. Het was wel een (zeker weten) warme accu met 90% SoC.

Daarnaast kreeg ik heel kort ineens een melding "Auto lane change unavailable" toen ik van rijstrook wisselde.
Heel apart want dit is een feature van wat nu FSD genoemd wordt, en ik heb nog niet eens de gratis AP update. Benieuwd wat dit zou kunnen betekenen... waarschijnlijk gewoon een bug maar toch;)
 
Naast de 5% sneller zou ook de range iets moeten toenemen toch? Gek dat ze dat nu dan niet expliciet vermelden. Ben benieuwd of dat ook in de praktijk merkbaar wordt

Dat wordt vanuit Tesla alleen vermeld voor de RWD, niet voor de AWD.
Maar het lijkt mij idd dat als je wat meer vermogen uit dezelfde motor/accu haalt dat dit dan ten gunste komt van je verbruik als je je rijstijl hetzelfde houdt.
Dat werkt bij een ICE iig wel zo, na het chippen is hij vaak zuiniger.