Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Over het algemeen geldt hoe kleiner de auto des te groter de rij- en snelheidsbeleving. Heb een 356 Speedster (klein en open) en daarin voelt 130 km/h als 230 km/h.
Schitterende en bijzondere auto natuurlijk.

Er zijn wel zoveel andere variabelen dan alleen lengte als we het hebben als we het hebben over een 70+ jaar oude auto met luchtgekoelde boxermotor van pak hem beet 600-700 kilo (?) die nog open is ook en ook nog met een extra lage voorruit. Sowieso geven auto's uit die tijd een hele directe rij- en snelheidsbeleving, maar dit helemaal natuurlijk.

De Model 3 AWD is nog steeds 1800 kilo en 4m70 dus het is bepaald geen kleine auto. Ik heb in de Model 3 AWD juist helemaal niet het gevoel dat het hard gaat. Het gaat super moeiteloos naar hoge snelheden en soms moet je echt op de snelheidsmeter kijken om te zien of je niet te hard gaat.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Bij mij werkte het touchscreen niet meer vanmiddag en moest ik met de stuurknopjes een reset uitvoeren.
Deze aanwijzing gaf Tesla zelf in het scherm.
Hij zag dus zelf dat het touchscreen niet meer werkte en gaf in het scherm de oplossing om dit te fixen.
Net 2019.8.3 binnen gehad. Nu heb ik sentry en dog mode. Maar nog geen reken van de beloofde gratis AP, iemand een idee wat er voor gedaan moet worden om dat te krijgen?

Wat ik gekker vind: ook nergens zie ik een betaalde optie om AP of FSD te kopen. Volgens tesla moet dat via de app of je account, maar ik zie niets. Al zou ik de volle mep willen betalen: ik kán het niet.
Klopt, bij de SeC Groningen kun je het ook niet aanschaffen. Nemen geen order aan voor welk bedrag dan ook.
 
Een vraagje uit curiositeit, ligt het aan mij, beeld ik het me in, of reageert de Model 3 (LR AWD) gevoeliger op het electriciteitspedaal in achteruit dan in vooruit? Ik heb de indruk (maar misschien ben ik gewoon mis) dat ik heel nauwkeurig traagjes vooruit kan gaan, maar dat ik in achteruit veel voorzichtiger moet zijn omdat een voetbeweging van een fractie van een mm al direkt meer effect heeft dan verwacht. Bij nauwkeurig parkeren is dat soms even schrikken. Nu niet dat ik volle bak ergens tegen ga knallen, maar als je maar een paar cm over hebt, kan je per ongeluk net iets te ver gaan.

Ik dacht eerst dat het de brake hold was die af sprong, maar hij doet het ook als hij al heel zachtjes aan het achteruitbollen is. Tenmiste, die indruk heb ik toch.
 
  • Love
Reactions: 0383
Een vraagje uit curiositeit, ligt het aan mij, beeld ik het me in, of reageert de Model 3 (LR AWD) gevoeliger op het electriciteitspedaal in achteruit dan in vooruit? Ik heb de indruk (maar misschien ben ik gewoon mis) dat ik heel nauwkeurig traagjes vooruit kan gaan, maar dat ik in achteruit veel voorzichtiger moet zijn omdat een voetbeweging van een fractie van een mm al direkt meer effect heeft dan verwacht. Bij nauwkeurig parkeren is dat soms even schrikken. Nu niet dat ik volle bak ergens tegen ga knallen, maar als je maar een paar cm over hebt, kan je per ongeluk net iets te ver gaan.

Ik dacht eerst dat het de brake hold was die af sprong, maar hij doet het ook als hij al heel zachtjes aan het achteruitbollen is. Tenmiste, die indruk heb ik toch.
Is inderdaad ook mijn indruk. Met een beetje oefenen heb je dat vlug onder de knie. Belangrijk ook is de beeldvorming van de groothoekcamera achteraan... objecten komen sneller dichterbij dan je denkt.
 

Attachments

  • 16839024-C74D-4290-82D3-35901D5D42D1.png
    16839024-C74D-4290-82D3-35901D5D42D1.png
    575 KB · Views: 60
  • 3FA46019-427C-4E48-AFDC-9822D0927B03.png
    3FA46019-427C-4E48-AFDC-9822D0927B03.png
    413.9 KB · Views: 38
Last edited:
Hier namelijk ook geen enkele klacht! Aflevering was perfect, geen bugs. Nou, 1 keer een reboot en 1 keer een subwoofer die uitviel. Maar mijn X3 deed vaker raar...
Had ik ook zo'n audio-uitval. Verder ook totaal geen klachten. Auto rijdt als een zonnetje. En dat subwoofer probleem schijnt verholpen te zijn / worden in een firmware update. Ik heb het nu al dagen niet meer gehad, dus het lijkt weg te zijn :)
 
Een vraagje uit curiositeit, ligt het aan mij, beeld ik het me in, of reageert de Model 3 (LR AWD) gevoeliger op het electriciteitspedaal in achteruit dan in vooruit? Ik heb de indruk (maar misschien ben ik gewoon mis) dat ik heel nauwkeurig traagjes vooruit kan gaan, maar dat ik in achteruit veel voorzichtiger moet zijn omdat een voetbeweging van een fractie van een mm al direkt meer effect heeft dan verwacht. Bij nauwkeurig parkeren is dat soms even schrikken. Nu niet dat ik volle bak ergens tegen ga knallen, maar als je maar een paar cm over hebt, kan je per ongeluk net iets te ver gaan.

Ik dacht eerst dat het de brake hold was die af sprong, maar hij doet het ook als hij al heel zachtjes aan het achteruitbollen is. Tenmiste, die indruk heb ik toch.
Eens. Ervaar hetzelfde.
 
Paar dagen terug usb stick geplaatst voor de dashcam.

Vandaag eens gekeken wat is opgeslagen. Ik zie nu van een groot deel van de middag dat de Model 3, drie camera's heeft gebruikt om op te nemen terwijl de auto gewoon op de inrit staat. De camera voor, maar ook de beide camera's die naar achteren zijn gericht (!).

Raar. Waarom?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-03-28 om 15.53.37.png
    Schermafbeelding 2019-03-28 om 15.53.37.png
    130.9 KB · Views: 33
Paar dagen terug usb stick geplaatst voor de dashcam.

Vandaag eens gekeken wat is opgeslagen. Ik zie nu van een groot deel van de middag dat de Model 3, drie camera's heeft gebruikt om op te nemen terwijl de auto gewoon op de inrit staat. De camera voor, maar ook de beide camera's die naar achteren zijn gericht (!).

Raar. Waarom?
Heb ik ook. Sentry mode staat af. Hij blijft blijkbaar opnemen terwijl hij in de garage staat.
 
Wat ik gekker vind: ook nergens zie ik een betaalde optie om AP of FSD te kopen. Volgens tesla moet dat via de app of je account, maar ik zie niets. Al zou ik de volle mep willen betalen: ik kán het niet.
Er lijkt a.s. maandag iets aan te komen voor ons. Ik had namelijk het zelfde probleem. Amsterdam wilde ook niet meewerken...
Wat er aan komt? Geen idee. Wellicht proefperiode FSD?
Mijn Model 3 wordt zaterdag afgeleverd, alle seinen staan op groen, rekening betaald, een kenteken en meldcode gekregen en zojuist een verzekering afgesloten. Ik wilde alsnog AP en FSD bijbestellen, maar loop tegen dezelfde barrière aan. Misschien maar even laten zitten en wachten wat er maandag uit de hoge hoed komt. Op z'n slechtst moet ik het volle pond betalen voor die software, maar ja geld is ook maar een getal in een computer. :D
 
  • Like
Reactions: Rowan256