Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Kom echt niet verder als 416 km nog nooit gezien in 1,5 week tijd dat ik hier boven kwam
 

Attachments

  • 2D5434C1-05B3-4D62-9B39-35C4FCDC6AFE.png
    2D5434C1-05B3-4D62-9B39-35C4FCDC6AFE.png
    666.2 KB · Views: 49
Het is bekend dat een Performance versie minder bereik heeft dan een AWD. Volgens mij is 416 niet verkeerd bij 90%. Dat maakt totaal 460km. Wellicht heb je hier wat aan : Video: Watch This Tesla Model 3 Performance Range Test

Mij lukt het de M3P te laden naar 499 vol en 447 op 90 % Zelf al 451 gehad .
De drain valt ook mee vind ik. Na +- 10 uur stilstaan na het laden schommelt deze tussen 5 a 15 km
 

Attachments

  • FEA69217-187A-4F9E-AD8F-AC9EFEDCD2E8.jpeg
    FEA69217-187A-4F9E-AD8F-AC9EFEDCD2E8.jpeg
    376 KB · Views: 36
Bij mij ging het roken lang door, ook nadat de auto “uit” ging. Eenmaal op de sleper was het wel rustig.

Poeder heb ik niet gezien maar ook als dit eenmalig is/was dan mag tesla me even heeeeel stevig overtuigen dat het geen kwaad kan en wat het dan precies was. Want in de huidige staat heb ik geen vertrouwen in de auto.

Maar bij jou is er dus niets door het SeC gedaan?

Ik kwam onderstaand draadje tegen. Ik heb het nog niet helemaal gelezen maar wellicht heb je er iets aan hoe ze dit hier hebben opgelost.
loud buzzing while supercharging, then white smoke in the cabin?

edit: Oh ik zie aan het eind nu dat je er zelf al in gepost had :)
Ik las iets met het installeren van een subwoofer, had jij toevallig ook zoiets gedaan?
 
Last edited:
Mij lukt het de M3P te laden naar 499 vol en 447 op 90 % Zelf al 451 gehad .
De drain valt ook mee vind ik. Na +- 10 uur stilstaan na het laden schommelt deze tussen 5 a 15 km

Zo zie je maar dat je die cijfers met een korrel zout moet nemen. De softwareversie voegt af en toe weer wat kilometers toe, dan weer verlies je wat kilometers. En in de praktijk kom je steeds even ver, want de accu blijft hetzelfde. ;)

Bij de MS wist ik na verloop van tijd vrij precies met hoeveel range ik aan zou komen. Daar zat ik dan enkele km’s maximaal vanaf. Dan was je aan het rijden en dat ding maar piepen dat je met -6% aan zou komen. En uiteindelijk kwam je dan gewoon met enkele kilometers over op de plaats van bestemming aan.
 
Werkt bij jullie de handleiding in de auto?

Het werkte prima toen ik de auto ontving, maar sinds een paar dagen zie ik niks verschijnen in het grote vlak wanneer je iets in de inhoudsopgave selecteert. Ik heb vanalles geprobeerd, de taal van de handleiding veranderd, een soft-reset door beide scrollwieltjes ingedrukt te houden, maar niks lijkt te helpen.

Ik wil graag weten wat de standaard bandenspanning is. Gisteren kreeg ik toen ik vertrok een melding 'Bandenspanning te laag', met de achterwielen op 2.6 bar en de rest op 2.8. Tijdens het rijden werd dit weer 2.8-2.9 voor elk wiel, maar wil weten wat de standaard spanning moet zijn.
 
Zo zie je maar dat je die cijfers met een korrel zout moet nemen. De softwareversie voegt af en toe weer wat kilometers toe, dan weer verlies je wat kilometers. En in de praktijk kom je steeds even ver, want de accu blijft hetzelfde. ;)

Bij de MS wist ik na verloop van tijd vrij precies met hoeveel range ik aan zou komen. Daar zat ik dan enkele km’s maximaal vanaf. Dan was je aan het rijden en dat ding maar piepen dat je met -6% aan zou komen. En uiteindelijk kwam je dan gewoon met enkele kilometers over op de plaats van bestemming aan.

Ik heb begrepen dat er meer van de feitelijke accu beschikbaar zou zijn(75 kWh wat in werkelijkheid boven de 80 kWh is)
Dan stel je ,weliswaar dmv software, meer beschikbaar en neemt de range wel degelijk toe.
 
Werkt bij jullie de handleiding in de auto?

Het werkte prima toen ik de auto ontving, maar sinds een paar dagen zie ik niks verschijnen in het grote vlak wanneer je iets in de inhoudsopgave selecteert. Ik heb vanalles geprobeerd, de taal van de handleiding veranderd, een soft-reset door beide scrollwieltjes ingedrukt te houden, maar niks lijkt te helpen.

Ik wil graag weten wat de standaard bandenspanning is. Gisteren kreeg ik toen ik vertrok een melding 'Bandenspanning te laag', met de achterwielen op 2.6 bar en de rest op 2.8. Tijdens het rijden werd dit weer 2.8-2.9 voor elk wiel, maar wil weten wat de standaard spanning moet zijn.

Portier open, hoofd kwartslag draaien... 2.9 bij 18" uit mijn hoofd (ik heb zelf 3.1 genomen). Maar nogmaals: portier open (van de bestuurder) en hoofd kwartslag draaien.
 
iemand nog iets vernomen van de 1 / 2 april geruchten, dat er iets nieuws zou komen waar we allemaal blij van zouden worden?
Het was een 1 april grap.

Alle gekkigheid op een stokje:
Ook ik heb als een malle de fora en tesla website lopen verversen. Had stiekem gehoopt op dat de LR RWD bestelbaar zou zijn, zo in het nieuwe kwartaal. Kunnen ze net beginnen met produceren, op de boot zetten, bootreisje afleggen, om rond Mei (conform Elon tweeet) de afleveringen te starten. Had ik het helaas toch mis.
 
Het was een 1 april grap.

Alle gekkigheid op een stokje:
Ook ik heb als een malle de fora en tesla website lopen verversen. Had stiekem gehoopt op dat de LR RWD bestelbaar zou zijn, zo in het nieuwe kwartaal. Kunnen ze net beginnen met produceren, op de boot zetten, bootreisje afleggen, om rond Mei (conform Elon tweeet) de afleveringen te starten. Had ik het helaas toch mis.
Ik had precies het zelfde.. hoop ook op de LR RWD :(