Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Werkt wel, eerste versie. Cyril heeft er met mijn auto een leuk filmpje van gemaakt. Let wel, dit is de eerste versie die nog wat traag is. De aangekondigde verbeteringen (die in US al werken) maken ook gebruik van een geupgrade neuraal map. Men is daar erg enthousiast. Kennelijk gaat het toch erg hard met de ontwikkeling richting FSD al lijkt dat hier moeilijk te geloven :)

Verder is mijn auto een paar dagen bij Vincent Everts.

En dan nog even de ontwikkeling in US.
Elon Musk on Twitter

Zijn we weer bij!
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Wat een lullen. Gewoon sprintje trekken in een woonwijk op een baan met een onafgescheiden fietspad midden op de dag waar je de fietsers links en rechts ziet passeren. Rijbewijs intrekken en eerst maar weer eens een cursus gaan volgen wat mij betreft.

Edit : en dan was ik natuurlijk nog niet aan het autorijden zonder het stuur vast te houden in een werfzone. Als we dit soort rolmodellen gaan promoten moet je daarna niet verwonderd zijn dat ongevallen die onvermijdelijk zullen volgen omdat bestuurders op een onverantwoorde manier het vertrouwen geven aan een autopilot die daar niet op gebouwd, ook effectief Tesla in de schoenen worden geschoven door het grote publiek.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Carl and MrRvdH
Nog even over die switched reluctance motor: Volgens Wikipedia is dat een soort inductiemotor, dus die zou dan voorin moeten zitten? Een motor met magneten op de rotor en windingen als stator word in sommige gevallen een IPM of SPM genoemd? In mijn motor zit een IPM, en die regen't noemenswaardig tot 20km/h, daarna neemt het hard af maar dat hangt ook af van overbrengingen enzo.
 
Kan niet wachten tot de mogelijkheid om handmatig de software update aan te vragen. Volgens de stats app loop ik 2 versies achter op wat de meeste Model 3's geïnstalleerd hebben.
Ik heb ergens in mijn herinnering zitten dat een update ook vast kon komen te zitten. Dan staat 1 update in error en worden andere updates ook niet meer uitgevoerd. De fix was destijds bij een SeC langs gaan, daar schijnt ergens een (software/manuele) reset button te bestaan.

2 versies achterlopen als in 2019.8.3 of 2019.4.1? (Tussen week 5 en 8 versies zijn er in NL geen releases geweest bij mijn weten).
 
Voor wat het waard is: Ik heb pas vandaag 2019.8.5 gekregen (daarvoor 8.4) terwijl 8.6 en 2019.12 ook al uit zijn. Kortom, dan zou ik tot vanmorgen 2 of 3 versies achterlopen.

Soms loop je gewoon wat achter. Andere keren loop je weer wat voor. En zeker met 2019.8.4 was het zo dat nieuwer niet altijd beter is. Met 8.4 zijn phantom brakes weer een drama
 
Het is met name dit soort commentaren waardoor je mij, in vergelijking met een jaar of twee geleden, nog maar zelden op dit forum ziet. De betweterigheid.
Het filmpje nog eens goed bekeken. Brede weg, aparte fietsstrook en even doortrekken naar wellicht 70 of 75 en uitrollen. In dit geval valt het allemaal best mee.
Adieu dan maar weer.

Ik had het niet over dit filmpje, ik geef in mijn bericht aan over welk filmpje ik het heb. Maar, je hebt gelijk ik hoef niet zo'n uitgesproken mening te hebben. Jij bent echter wel degene die het filmpje plaatst, dat ik daar op reageer dat moet mogen.
 
Last edited:
Werkt wel, eerste versie. Cyril heeft er met mijn auto een leuk filmpje van gemaakt. Let wel, dit is de eerste versie die nog wat traag is. De aangekondigde verbeteringen (die in US al werken) maken ook gebruik van een geupgrade neuraal map. Men is daar erg enthousiast. Kennelijk gaat het toch erg hard met de ontwikkeling richting FSD al lijkt dat hier moeilijk te geloven :)

Verder is mijn auto een paar dagen bij Vincent Everts.

En dan nog even de ontwikkeling in US.
Elon Musk on Twitter

Zijn we weer bij!
Misschien kun je Vincent uitleggen dat de Autopilot nog GEEN autonoom systeem is en dat je (totdat het dat wel is) gewoon je handen aan het stuur moet houden.

Ik waardeer zijn enthousiasme, maar het is tenenkrommend om te zien hoe hij lane changes probeert uit te voeren zonder handen aan het stuur.
Logisch dat het dan iedere keer mislukt. Juist bij een lane change wil de auto zeker weten dat je op dat specifieke moment je handen aan het stuur hebt.
Wat mij betreft een terechte ontwerpkeuze van Tesla zolang al deze functies nog in het bèta stadium verkeren.
 
  • Like
Reactions: MrRvdH
Vandaag een behoorlijke lakschade ontdekt op mijn model 3 veroorzaakt door partner kan gebeuren :eek::eek::mad::mad:.

Nu het volgende mijn kleur is pearl white multi coat.

Kan ik deze lak gewoon laten bestellen door mijn vaste spuiter of is de tesla lak alleen bij tesla herspuitbaar , ik wil wel graag origineel op mijn enkele dagen oude m3 welk overigens geweldig is.
 
Vandaag een behoorlijke lakschade ontdekt op mijn model 3 veroorzaakt door partner kan gebeuren :eek::eek::mad::mad:.

Nu het volgende mijn kleur is pearl white multi coat.

Kan ik deze lak gewoon laten bestellen door mijn vaste spuiter of is de tesla lak alleen bij tesla herspuitbaar , ik wil wel graag origineel op mijn enkele dagen oude m3 welk overigens geweldig is.

Ik las hier laatst ergens dat Tesla afwijkende kleurcodes gebruikt die niet in alle 'systemen' staan van spuiters. Naar het schijnt heeft Jurgh Detailing wel de juiste kleur