Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu al meerdere keren gehoord tijdens het bellen dat de andere kant flink last heeft van een echo.
Zowel met een iPhone X als met een Pocophone F1 hetzelfde, dus lijkt aan de carkit te liggen.
Iemand ook deze ervaring? Zou het service center hier iets aan kunnen tweaken?

Volume staat tijdens bellen ongeveer in op 50%. Wanneer ik het op 25% zet, wat erg zacht is, lijkt het iets minder te zijn, maar nog niet volledig weg.
 
Ik heb nu al meerdere keren gehoord tijdens het bellen dat de andere kant flink last heeft van een echo.
Zowel met een iPhone X als met een Pocophone F1 hetzelfde, dus lijkt aan de carkit te liggen.
Iemand ook deze ervaring? Zou het service center hier iets aan kunnen tweaken?

Volume staat tijdens bellen ongeveer in op 50%. Wanneer ik het op 25% zet, wat erg zacht is, lijkt het iets minder te zijn, maar nog niet volledig weg.

Ik heb ook last van echo (beter gezegd -> mensen aan de andere kant van de lijn hebben daar hinder van, in de auto niets van te merken)
Volume moet idd erg zacht staan om de echo te laten verdwijnen. Ik bel met een Iphone SE
 
Nog even over die switched reluctance motor: Volgens Wikipedia is dat een soort inductiemotor, dus die zou dan voorin moeten zitten? Een motor met magneten op de rotor en windingen als stator word in sommige gevallen een IPM of SPM genoemd? In mijn motor zit een IPM, en die regen't noemenswaardig tot 20km/h, daarna neemt het hard af maar dat hangt ook af van overbrengingen enzo.
Het is nog iets ingewikkelder: een "permanent magnet switched reluctance motor".

Hier staat er een beetje uitleg over, maar met wat googelen (waar ik nu geen tijd voor heb) vind je vast nog meer:
https://electrek.co/2018/02/27/tesla-model-3-motor-designer-permanent-magnet-motor/

En ik meen ergens gelezen te hebben dat dat enkel over de achterste motor ging. De voorste zou wel een inductiemotor zijn.

Ze zijn trouwens ook van plan om de S en X zo'n nieuwe PMSRM te geven omdat die een pak efficienter werkt (maar naar verluidt wel een tikje minder snel zou reageren).
 
Ik heb gemerkt dat de voorste motor van mijn AWD fluit vanaf ongeveer 30km/h. Het fluiten is normaal, dat weet ik, maar ik zou haast denken dat de voorste motor pas vanaf die 30km/h echt gaat meedoen. Ik was even nieuwsgierig: begint het bij een P bij diezelfde snelheid? Als dat vanaf nul zou zijn, dan zit daar misschien een deel van het acceleratie verschil in.