Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gemerkt dat de voorste motor van mijn AWD fluit vanaf ongeveer 30km/h. Het fluiten is normaal, dat weet ik, maar ik zou haast denken dat de voorste motor pas vanaf die 30km/h echt gaat meedoen. Ik was even nieuwsgierig: begint het bij een P bij diezelfde snelheid? Als dat vanaf nul zou zijn, dan zit daar misschien een deel van het acceleratie verschil in.
Het lijkt me meer waarschijnlijk dat die voorste motor pas bij een bepaald toerental gaat fluiten.
 
Misschien ben ik kippig maar waar zie ik het echte actuele verbruik in realtime? In mijn Golf GTE kon ik het realtime verbruik in Wh/km (of km/liter gestampte dino) zien. Ik ken uiteraard de energie monitor maar die is niet echt realtime (als in: ik wil direct zien wat het effect van m’n voet of de wind of dat heuveltje af is op het verbruik)...
 
Misschien ben ik kippig maar waar zie ik het echte actuele verbruik in realtime? In mijn Golf GTE kon ik het realtime verbruik in Wh/km (of km/liter gestampte dino) zien. Ik ken uiteraard de energie monitor maar die is niet echt realtime (als in: ik wil direct zien wat het effect van m’n voet of de wind of dat heuveltje af is op het verbruik)...

Dit kan je zien door de "kaartjes" linksonder naar rechts te swipen.
 
Nog mensen geruchten gehoord over de introductie van de RWD in europa?
Het geduldig wachten begint inmiddels wel steeds moeilijker en moeilijker te worden..
Laatste wat ik begrepen heb is dat hij ergens in april beschikbaar zou worden voor Europa om te configureren. Altijd natuurlijk maar afwachten of dat ook werkelijk gaat gebeuren....

Voor mij zou dit de ideale configuratie zijn, maar dan nog wel even inclusief een trekhaak...;)
 
Laatste wat ik begrepen heb is dat hij ergens in april beschikbaar zou worden voor Europa om te configureren. Altijd natuurlijk maar afwachten of dat ook werkelijk gaat gebeuren....

Voor mij zou dit de ideale configuratie zijn, maar dan nog wel even inclusief een trekhaak...;)
Hoeveel euro zal de RWD uitvoering goedkoper zijn ten opzichte van de AWD, denken jullie...
 
Misschien ben ik kippig maar waar zie ik het echte actuele verbruik in realtime? In mijn Golf GTE kon ik het realtime verbruik in Wh/km (of km/liter gestampte dino) zien. Ik ken uiteraard de energie monitor maar die is niet echt realtime (als in: ik wil direct zien wat het effect van m’n voet of de wind of dat heuveltje af is op het verbruik)...
Dit! Precies dit! Waarom is het verbruik van de afgelopen 0.5 Sec niet ergens te zien? Zelfs bijna alle dino-sap auto's is het in te zien en niet in onze software-op-wielen auto :confused:

Dit kan je zien door de "kaartjes" linksonder naar rechts te swipen.
Daar kun je alleen het (lang of korte) gemiddelde van trips zien, niet het actuele (realtime) verbruik
 
De Model S en X hebben een echte real-time energie meter met schaal en eenheden in kW, dit laat het real-time verbruik zien. De 3 heeft wel een balkje onder de snelheidsmeter, maar daar staan geen getalletjes bij. De kaartjes laten dit ook niet zien, is een gemiddelde over een bepaalde afstand.
 
Misschien ben ik kippig maar waar zie ik het echte actuele verbruik in realtime? In mijn Golf GTE kon ik het realtime verbruik in Wh/km (of km/liter gestampte dino) zien. Ik ken uiteraard de energie monitor maar die is niet echt realtime (als in: ik wil direct zien wat het effect van m’n voet of de wind of dat heuveltje af is op het verbruik)...

Bedoel je met "energie monitor" deze grafiek? In dat geval heb ik helaas niks nieuws voor je.
Deze komt het dichtst in de buurt van een weergave van 'realtime' verbruik in de Model 3. Als je de afstand op 10km zet kun je aan de grafiek behoorlijk goed zien wat het effect is op je verbruik van voetje, wind of heuvel.

Heb deze toevallig gisteren even in de gaten gehouden toen ik na een stuk 100 km/h naar 130 km/h ging. Kon vrij eenvoudig uit de grafiek aflezen dat het verbruik met grofweg 30% omhoog schoot.


main-qimg-6e73bae67cd1efec45925bde54f2020c


Zijn er trouwens meer mensen die de Tezlab app gebruiken?
Geeft een hoop interessante informatie over met name de efficiency van je trips. Hoewel ik er over een paar weken waarschijnlijk niet meer naar kijk omdat ik inmiddels wel een aardig beeld heb van het verbruik.
Bottom line komt het erop neer dat ik me nooit druk hoef te maken over range. Vertrek iedere ochtend met 80 a 90% en dan heb ik voor de meeste dagen ruim voldoende. Als ik een keer verder moet kan die tussendoor eigenlijk altijd wel ergens aan een publieke laadpaal en als dat niet uitkomt hebben we nog een schitterend supercharger netwerk :)

photo_2019-04-11_10-48-31.jpg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Zou denk ik een slechte keuze zijn om de RWD niet naar europa te halen.
Ik zit zelf te wachten op de LR RWD. Maar t wachten begint idd wel erg lang te worden.
Ook omdat er geen duidelijkheid wordt gegeven.

Ben ook benieuwd of iemand andere geruchten heeft gehoord.
 
Ik heb nu al meerdere keren gehoord tijdens het bellen dat de andere kant flink last heeft van een echo.
Zowel met een iPhone X als met een Pocophone F1 hetzelfde, dus lijkt aan de carkit te liggen.
Iemand ook deze ervaring? Zou het service center hier iets aan kunnen tweaken?

Volume staat tijdens bellen ongeveer in op 50%. Wanneer ik het op 25% zet, wat erg zacht is, lijkt het iets minder te zijn, maar nog niet volledig weg.

Yep same here, gekke is dat als ik dat mensen dan terug bel het probleem verholpen is. Lijkt alleen het eerste gesprek te zijn. (fw 2019.8.5)
 
De RWD uitvoering is wel verdwenen van de site ev-database.nl (stond daar voorheen wel op) en een sales jongen in Duiven verwachtte niet dat deze versie naar Europa zou komen. Maar het blijft allemaal koffiedik kijken.
Voor alsnog ga ik nog wel uit van een mid range of RWD LR als ik het nieuws bekeek van 3 maanden terug.

“To help the company maintain profitability, Tesla is adopting Q3 2018’s strategy this quarter, with the electric car maker pushing the Model 3 Performance and the Long Range Model 3 AWD to customers in Europe and China. Musk also stated that Tesla is aiming to deliver “at least the Mid Range Model 3 variant in all markets” starting around May, in order to reach a greater demographic for the electric sedan.”