Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Belangrijkste verschil tussen gedeeltelijk en volledig premium is dus:
  • Verwarmde achterbank
  • Navigatie met satteliet weergave en live traffic weergave (voor route berekening wordt er wel rekening gehouden met live traffic)
  • Internet browser
  • Muziek streaming (blijkbaar gaat dit wel in de toekomst ook jaarlijks een abonnementskost hebben?)
  • Nog iets beter audio systeem
  • Slimme garage deur opener
Voor mij zou dit niet de moeite zijn om enkele duizenden euros extra neer te tellen.

Buiten de opties is er blijkbaar ook een verschil in de look:
cYfuwOE.gif
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Dat is fijn zeg.. Gisteren eindelijk de M3 besteld en aanbetaald. Superblij, tot ik vanmorgen wakker werd met het nieuws dat de AP nu inclusief is.

Ik Tesla bellen, maar die weten nog niet hoe ze met deze situatie om moeten gaan. Nu is de vraag, moet ik alles annuleren en opnieuw bestellen of kunnen ze mij de AP erbij doen tegen een betaling van het verschil in nieuwprijs (zo'n 1000 euro)?

Hopelijk komen ze snel met een antwoord. Ik kan niet de enige zijn die hiermee zit.
 
Overigens bevat de blogpost nog volgende alinea:

To further simplify our line-up, beginning today customers will also need to call or visit a Tesla store to get Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive. We’re making these changes to ensure that our online order process is focused exclusively on the three Model 3 variants customers want most.
Zou die ook in België verkrijgbaar zijn, eventueel met premium interieur?

Volgens mij heeft de LR-RWD een premium interieur.
Ik volg dit op de voet voor NL. Ik heb veel belangstelling voor de RWD.
 
  • Like
Reactions: Joosten
Oh leuk, we gaan uitspraken van Elon verklaren! :)
Zullen we ook die over de trekhaak, ap’s, kw’s, levertijden, van de beurs halen doen?

Haha ja... Elon is gewoon coole nerd en hij doet het toch allemaal maar uiteindelijk.
Soms beetje overenthousiast en overpromising jah, maar persoonlijk vergeef ik het hem graag en kan me heel goed inleven in hoe het allemaal loopt en soms tegenvalt. Is nog zo'n relatief jong bedrijf

Voor een aandeelhouder/de beurs is Elon wel de CEO from hell. Het zou wel een ideetje zijn dat er een goede Chief Communication Officer komt ofzo en een wat stevigere CFO om al die rare sprongen en onbezonnen publieke akties een beetje glad te strijken/te voorkomen.
Ze maken het zichzelf nu soms wel onbedoeld moeilijk en schaden hun eigen reputatie.
 
  • Like
Reactions: ElecFan
Dat is fijn zeg.. Gisteren eindelijk de M3 besteld en aanbetaald. Superblij, tot ik vanmorgen wakker werd met het nieuws dat de AP nu inclusief is.

Ik Tesla bellen, maar die weten nog niet hoe ze met deze situatie om moeten gaan. Nu is de vraag, moet ik alles annuleren en opnieuw bestellen of kunnen ze mij de AP erbij doen tegen een betaling van het verschil in nieuwprijs (zo'n 1000 euro)?

Hopelijk komen ze snel met een antwoord. Ik kan niet de enige zijn die hiermee zit.

De "processen" bij grote bedrijven kennende, kan je het beste proberen zo dicht mogelijk bij ''het proces" te blijven.
Ik denk dat je beste kan annuleren en opnieuw bestellen. Dat zijn gewoon "standaard handelingen". Als je pas 1 dag besteld hebt, ga je wss toch uiteindelijk gewoon dezelfde auto terug toegewezen krijgen en maakt het in levertijd niets uit. ik las dat aanbetaling vrij snel teruggestort wordt. Dan blijf je het dichtste bij de normale procesgang (geen uitzonderingen maken/zijn, levert alleen maar vertraging op) en minste kans dat er iets fout gaat.
 
  • Informative
Reactions: ElecFan
Dat is fijn zeg.. Gisteren eindelijk de M3 besteld en aanbetaald. Superblij, tot ik vanmorgen wakker werd met het nieuws dat de AP nu inclusief is.

Ik Tesla bellen, maar die weten nog niet hoe ze met deze situatie om moeten gaan. Nu is de vraag, moet ik alles annuleren en opnieuw bestellen of kunnen ze mij de AP erbij doen tegen een betaling van het verschil in nieuwprijs (zo'n 1000 euro)?

Hopelijk komen ze snel met een antwoord. Ik kan niet de enige zijn die hiermee zit.

Reken er niet op dat tesla (snel) met een coulance aanbod komt. Wil je zekerheid en is dit belangrijk voor je dan is de koop ontbinden en opnieuw kopen tegen de nieuwe condities de enige zekere aanpak.
 
Dat is fijn zeg.. Gisteren eindelijk de M3 besteld en aanbetaald. Superblij, tot ik vanmorgen wakker werd met het nieuws dat de AP nu inclusief is.

Ik Tesla bellen, maar die weten nog niet hoe ze met deze situatie om moeten gaan. Nu is de vraag, moet ik alles annuleren en opnieuw bestellen of kunnen ze mij de AP erbij doen tegen een betaling van het verschil in nieuwprijs (zo'n 1000 euro)?

Hopelijk komen ze snel met een antwoord. Ik kan niet de enige zijn die hiermee zit.

Ik zou even afbestellen en opnieuw bestellen. Want ze komen daar al om in het werk, dus de kans dat het suboptimaal opgepakt gaat worden is levensgroot. ;)
 
Dank voor jullie reacties! :) Ik ga eerst proberen het vandaag of morgen op te lossen via Tesla. Lukt dat niet dan ga ik hem maandag annuleren en opnieuw bestellen.
Mijn advies,
Probeer het niet met tesla anders te regelen. Dit gaat daaaaaagen duren en dan kom je uiteindelijk toch tot de conclusie dat je alsnog moet annuleren en opnieuw bestellen. Advies (van velen) vermoed ik is annuleren en opnieuw bestellen. Alle uitzonderingen op het standaard proces is echt een drama. We told you so!
 
  • Like
Reactions: Jooop