Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds 2 weken Tesla rijder; model 3 lr awd. Eerste nieuwe auto na jaren youngtimer.. Over algemeen na 2000 km nog steeds zeer positief over deze auto, autopilot nog niet gemist. Ruimte voor gezin met 2 jonge kinderen prima, Tablet design dashboard; briljant, wat een rust!

3 mindere zaken opgemerkt die ik in al het youtube/fanboy/forum gebeuren nog niet heb aangetroffen;
* de over algemeen als goed gekwalificeerde stoelen hebben voor mij (1.80, 80kg) een te smal zitvlak. zijkanten bovenbenen beginnen na 50km te branden.. Bij Mercedes/Lexus nooit last van gehad(bij Citroën wel).
* ritje in Duitsland met 160-190km/h bij 1-2 graden celcius en beetje regen; tegenvallend verbruik; van 80 naar 7%: 154 km Ik had toch wel 200 km verwacht.. (zie nextmove youtube)
* Al 1 aero cap verloren bij deze snelheden, bevestiging lijkt te zwak. Nu de hele handel er maar af getrokken, ook goed.
Stoelen zijn inderdaad niet echt 'premium'. Misschien denkt @Devils son daar wat anders over. ;)

En flink gas geven is helaas ook niet echt handig voor het verbruik. Wel jammer dat het dan zo rap naar beneden gaat.
 
Nergens te vinden... Heb je een screenshot of zo?
Na het inloggen zie je zoiets

1AECF387-3E46-4CE3-B284-9368CCDF03A6.jpeg
 
Sinds 2 weken Tesla rijder; model 3 lr awd. Eerste nieuwe auto na jaren youngtimer.. Over algemeen na 2000 km nog steeds zeer positief over deze auto, autopilot nog niet gemist. Ruimte voor gezin met 2 jonge kinderen prima, Tablet design dashboard; briljant, wat een rust!

3 mindere zaken opgemerkt die ik in al het youtube/fanboy/forum gebeuren nog niet heb aangetroffen;
* de over algemeen als goed gekwalificeerde stoelen hebben voor mij (1.80, 80kg) een te smal zitvlak. zijkanten bovenbenen beginnen na 50km te branden.. Bij Mercedes/Lexus nooit last van gehad(bij Citroën wel).
* ritje in Duitsland met 160-190km/h bij 1-2 graden celcius en beetje regen; tegenvallend verbruik; van 80 naar 7%: 154 km Ik had toch wel 200 km verwacht.. (zie nextmove youtube)
* Al 1 aero cap verloren bij deze snelheden, bevestiging lijkt te zwak. Nu de hele handel er maar af getrokken, ook goed.

Breedte van zitvlak is persoonlijke voorkeur. Voor mij zitten de stoelen goed en ik heb een vrij kieskeurige rug.

Het enige wat je ervan kan zeggen is dat nepleer niet premium is, maar ze verkopen dat met ‘vegan’leer nog verdomd goed als zijnde milieubewust.

Verbruik neemt bij iedere auto exponentieel toe. 75% harder dan 100 km/u is minder dan een derde aan range. Natuurkunde. Geldt voor premium ook.

Met een Kia haal je die snelheid niet eens!

Bij mij bleven de Aerocaps wel zitten bij ruim 200. Het feit dat onder die Aerocaps gewoon mooie wielen zitten is premium.

Net als de keuze voor een volledig glazen dak. Om maar weer eens wat te noemen.
 
DIT is het nieuws van de dag van gisteren. Deze ga ik screenshotten. Dit is namelijk de CEO van het bedrijf die een "technische levensduur" indicatie afgeeft waar je je als klant op mag baseren qua verwachtingen bij de koop van de auto. Wanneer de auto hier niet aan voldoet (onder bepaalde voorwaarden), dan is Tesla verplicht de auto kosteloos te repareren/in de te verwachte staat te brengen. Het beroemde "non-conformiteit" principe.

Je lijkt de SeC wel.:)
Misschien vinden die de komende weken ook nog iets van deze tweet.
 
Vanochtend merkte ik op dat het rempedaal wat speling naar links en rechts heeft. Voordat ik de SeC ga bellen vroeg ik me af of dit niet gewoon hoort en bij iedereen zo is. Maar het voelt een beetje alsof het pedaal niet goed vast zit.

Is mij niet opgevallen dus lijkt me niet dat dat hoort.
Maar je kan eronder altijd even kijken bij het pedaal natuurlijk, wie weet schroef je het zo weer vast.
 
  • Funny
Reactions: Odie
Nee, volgens mij nog niemand. Maar inmiddels is de autopilot voor iedereen gratis. Verwacht toch eigenlijk wel dat we wat meer krijgen dan de standaard autopilot. Wij hebben toch enkele duizenden euro's meer betaald. En 2.5 jaar geleden duizend euro aanbetaald. Waar ze volgens mij flinke investeringen voor hebben kunnen doen.
 
  • Like
Reactions: Niels77
Nee, volgens mij nog niemand. Maar inmiddels is de autopilot voor iedereen gratis. Verwacht toch eigenlijk wel dat we wat meer krijgen dan de standaard autopilot. Wij hebben toch enkele duizenden euro's meer betaald. En 2.5 jaar geleden duizend euro aanbetaald. Waar ze volgens mij flinke investeringen voor hebben kunnen doen.

AP voor iedereen gratis?? Het is included in de config nu ja, maar de basisprijs van de auto is wel weer terug omhoog gegaan.
Geloof dat het in totaal 500 euro voordeliger is nu t.o.v. laatste prijswijziging. Maar gratis niet ;)