Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ervaring met de auto inruilen bij Tesla?
Ik heb nu net een inruilbod ontvangen, en wil dat best accepteren, maar ze geven aan dat dit bod maar 30 dagen geldig is, maar ze hebben nog totaal geen indicatie gegeven over wanneer mijn bestelde Model 3 SR+ komt. Hoe gaan ze hier mee om over het algemeen?
 
Iemand ervaring met de auto inruilen bij Tesla?
Ik heb nu net een inruilbod ontvangen, en wil dat best accepteren, maar ze geven aan dat dit bod maar 30 dagen geldig is, maar ze hebben nog totaal geen indicatie gegeven over wanneer mijn bestelde Model 3 SR+ komt. Hoe gaan ze hier mee om over het algemeen?


Maakt niet uit. Gewoon bevestigen dat je de inruil wil aanvaarden en dan gewoon met blijven rijden tot ze je verwittigen dat je nieuwe schitterende bolide er is. Dat van die 30 dagen kan je gerust negeren zolang je maar een acceptatiemail gestuurd hebt.
 
Wij waren aan het wachten op de SR.
En dan wel graag met de premium-sh*t-internet-spotify-zooi (je raakt verwend, en wil dan niet minder).
Die combi lijkt er voorlopig niet in te zitten.
Dus nu?
De LR-RWD €53k heeft hier consensus bereikt. Black/black.
Iets boven de 50k grens, maar de flinke extra range tov SR+ en premium vinden wij een zeer goede deal.
(en vrouwlief uiteraard, because we just hit the button!!)

De rare aero-wieltjes vond ik nog wel een dingetje; de 19" zijn wel echt strak mooi.
( de foto kon beter ) Maar als je de kapjes eraf haalt:

View attachment 397143
Precies! Zo denken wij er ook over.
Ben alleen bang dat er wel weer iets tussen gaat komen waardoor dit model niet komt.
 
Maakt niet uit. Gewoon bevestigen dat je de inruil wil aanvaarden en dan gewoon met blijven rijden tot ze je verwittigen dat je nieuwe schitterende bolide er is. Dat van die 30 dagen kan je gerust negeren zolang je maar een acceptatiemail gestuurd hebt.

Ik heb net ook even gebeld met Tesla, en die persoon aan de telefoon gaf aan dat de Standard Range Plus nog wel rond de 6 maanden kan gaan duren voordat hij in nederland is. Daar hoopte ik dan niet op natuurlijk, maar dan heeft dit bod accepteren niet echt heel veel nut.
 
Zelfde hier, kunnen helaas nog geen offerte uitbrengen maar bestellen kan wel via de “bestel een AWD en stuur een mail naar .... zodat we daarna de bestelling kunnen aanpassen”-route.
Wil niet met dit verhaal naar m’n baas, want die wil gewoon zwart op wit de prijs zien waar hij voor gaat betalen.
Tesla heeft me wel een intern PDF documentje gestuurd waar hun prijs voor de RWD op staat. Maar goed, dat is geen offerte en dus ook geen koopovereenkomst/rechtsgeldig.

Vraag is of en wanneer de RWD weer in de configurator komt. Denk dat dit toch te maken heeft met de GF1 battery cell bottleneck, waardoor ze zoveel mogelijk auto’s uit de beperkte batterij productielijn willen pompen. Dan ga je alleen nog maar de SR aanbieden, want minder batterij cellen nodig, en de varianten met de dikste marge/aantal batterij verhoudingen. Ofwel de AWD en Performance.

Zou je dat interne document kunnen delen? Dan heb ik in ieder geval 'iets' zwart op wit :).
Heb je toevallig ook een e-mailadres van het SeC waar je de bestelling kan laten aanpassen?
 
Net de Standard range plus (de nagenoeg premium uitvoering) besteld.

Extra range hebben we niet nodig en SC V2 upgrade en V3, vangt dat prima op bij de paar keer per jaar dat we meer rijden.
Ben overigens wel benieuwd wat de range is ......WLTP voor de standard range plus is nog een schatting ....
 
  • Like
Reactions: Leon 2.0
Als ik de AP inschakel gaat de auto naar de max snelheid toe. Is het ook zo te doen dat hij de huidige snelheid behoudt?
Als de TACC uitstaat gaat bij activering van de AP de snelheid naar de maximumsnelheid voor die weg (+0-10 km/h, kan je zelf instellen). Dus bij een 130 km/h weg, naar 130-140. Bij een 80 weg, naar 80-90.

Als de TACC op 132 km/h staat, en je activeert de AP dan, blijft het systeem op 132 km/h.

Dus wat met wat jij wilt, zet eerste de TACC aan en dan de AP.
 
  • Informative
Reactions: Rohodo
Als ik de AP inschakel gaat de auto naar de max snelheid toe. Is het ook zo te doen dat hij de huidige snelheid behoudt?

Bij mij gaat de AP naar de snelheid die ik heb ingesteld tov de maximaal toegestane snelheid van dat moment. ik heb +3km ingesteld. Mocht de rest langzamer rijden is dat toch prima, de AP past zich toch aan? Of wil je dat juist niet?

Bedoel je 60 willen rijden waar 80 is toegestaan bijvoorbeeld?
 
Mijn post was niet bedoelt om mensen te laten denken dat 105wh/km normaal is, maar om ook eens een tegengeluid te laten horen van laag verbruik onder gunstige omstandigheden tegenover het hogere verbruik in ongunstige omstandigheden.

Mijn gemiddelde vanaf 7 februari is nu iets van 170wh/km, ik zie het iedere week wat dalen vanwege de hogere temperaturen. 170wh/km is echt netjes gezien het aandeel snelweg dat ik rij.
Ik kan je echter niet vertellen waarom het verbruik van anderen onder ogenschijnlijk dezelfde omstandigheden op dezelfde wegen zoveel hoger zou liggen..

Ik begrijp niet hoe jij die 105 Wh/km haalt. Ik heb net een substantiële snelheid door de polder gereden met een gemiddelde snelheid van 50 waar ik 70 mocht. Ik kom over 30 km uit op een gemiddelde van 129 Wh/km. Toegegeven, de laatste 10 kilometer was een lang stuk rechtuit op de cruise en toen zakte mijn average tot 101 Wh/km. Maar dat rijgedrag is totaal onrealistisch en zul je zelfs in stadsverkeer bij 50 niet halen. Ergo, je moet echt héél erg met je pink rijden en vér onder de max snelheid om zulke getallen te halen. En ja, zo kom ik wel op een range van 580 km haha.
 
Voor degene die geinteresseerd zijn; net gebeld met een sales advisor van Tesla Nederland. De SR (zonder +) komt voorlopig niet naar Europa, als hij uberhaubt al komt. Voor nu wil Tesla alleen de huidige online aangeboden modellen verkopen en telefonisch alleen de LR RWD. Qua levertijd van de SR + is vrij weinig bekend gaf ze aan, een schatting is binnen 6 maanden, maar dat is volgens haar niet gebaseerd op officiele Tesla communicatie.
 
Voor degene die geinteresseerd zijn; net gebeld met een sales advisor van Tesla Nederland. De SR (zonder +) komt voorlopig niet naar Europa, als hij uberhaubt al komt. Voor nu wil Tesla alleen de huidige online aangeboden modellen verkopen en telefonisch alleen de LR RWD. Qua levertijd van de SR + is vrij weinig bekend gaf ze aan, een schatting is binnen 6 maanden, maar dat is volgens haar niet gebaseerd op officiele Tesla communicatie.

Ik kreeg helaas hetzelfde te horen mbt de SR+, dat het nog wel tot eind van het jaar kon gaan duren.
 
Wordt de 3 AWD (premium interieur) geleverd met verwarmde achterstoelen


of niet
upload_2019-4-16_16-9-46.png
 
Last edited: