Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam er zojuist ook achter dat ik mijn gratis AP update geactiveerd heb gehad :). Ik wilde naar cruise control, zag ineens een blauw cirkeltje rondom mijn snelheid en hij begon uit zichzelf gas te geven en te remmen. Het duurde even voordat ik er achter was dat het door de AP kwam.

Op de terugweg heb ik 'auto steer' in het menu aangezet (die kan je alleen activeren in de P stand), en voor het eerst in mijn leven heb ik ervaren hoe het is om zonder handen over de snelweg te cruisen. De M3 vraagt wel om de 30-45sec of ik mijn handen even aan het stuur wil houden middels 'lichte tegendruk'.

Iemand anders ook al de 'update' gehad?
 
Ik begrijp niet hoe jij die 105 Wh/km haalt. Ik heb net een substantiële snelheid door de polder gereden met een gemiddelde snelheid van 50 waar ik 70 mocht. Ik kom over 30 km uit op een gemiddelde van 129 Wh/km. Toegegeven, de laatste 10 kilometer was een lang stuk rechtuit op de cruise en toen zakte mijn average tot 101 Wh/km. Maar dat rijgedrag is totaal onrealistisch en zul je zelfs in stadsverkeer bij 50 niet halen. Ergo, je moet echt héél erg met je pink rijden en vér onder de max snelheid om zulke getallen te halen. En ja, zo kom ik wel op een range van 580 km haha.

Ik heb gewoon 80 gereden waar dat kon.
En aardig optrekken.
Waarom zou ik onder de max rijden?

Data van vandaag:
1604.png
 
Ik begrijp niet hoe jij die 105 Wh/km haalt. Ik heb net een substantiële snelheid door de polder gereden met een gemiddelde snelheid van 50 waar ik 70 mocht. Ik kom over 30 km uit op een gemiddelde van 129 Wh/km. Toegegeven, de laatste 10 kilometer was een lang stuk rechtuit op de cruise en toen zakte mijn average tot 101 Wh/km. Maar dat rijgedrag is totaal onrealistisch en zul je zelfs in stadsverkeer bij 50 niet halen. Ergo, je moet echt héél erg met je pink rijden en vér onder de max snelheid om zulke getallen te halen. En ja, zo kom ik wel op een range van 580 km haha.

Het sleutelwoord is: polder. Daar waait het altijd en dat zie je terug in het energie verbruik. Ga maar eens rustig meer in het binnenland en met bomen omzoomde wegen rijden. De wind wordt gebroken en is land inwaarts toch al minder. En dat scheelt zo 15-20wh/km. Ik woon zelf in de Flevopolder en ik zie gewoon het verbruik dalen zodra ik de polder uit ben.
 
  • Like
Reactions: robertvg and Jooop
Toen ik mijn auto net had heb ik geprobeerd deze op mijn Wifi aan te sluiten, maar het ontvangst was te slecht. Ik heb daarna deze settings verwijderd, zodat de auto ook niet opnieuw zou proberen een verbinding met deze Wifi te leggen. Maar nu gebeurt het toch vaak dat wanneer de auto voor mijn huis staat de auto Wifi inschakelt zonder met een netwerk te verbinden (er is immers geen netwerk beschikbaar). Hierdoor wordt het mobiele netwerk dus uitgeschakeld, waardoor de auto niet bereikbaar is (voor updates, voor de wake up functie van de telefoon, etc.).

Wanneer ik dan in de auto Wifi opnieuw uit zet verschijnt de melding:
Wifi is uitgeschakeld
Wordt als u gaat rijden opnieuw gestart.

Kent iemand dit issue? Hoe kan ik ervoor zorgen dat Wifi niet automatisch wordt ingeschakeld?
 
Toen ik mijn auto net had heb ik geprobeerd deze op mijn Wifi aan te sluiten, maar het ontvangst was te slecht. Ik heb daarna deze settings verwijderd, zodat de auto ook niet opnieuw zou proberen een verbinding met deze Wifi te leggen. Maar nu gebeurt het toch vaak dat wanneer de auto voor mijn huis staat de auto Wifi inschakelt zonder met een netwerk te verbinden (er is immers geen netwerk beschikbaar). Hierdoor wordt het mobiele netwerk dus uitgeschakeld, waardoor de auto niet bereikbaar is (voor updates, voor de wake up functie van de telefoon, etc.).

Wanneer ik dan in de auto Wifi opnieuw uit zet verschijnt de melding:
Wifi is uitgeschakeld
Wordt als u gaat rijden opnieuw gestart.

Kent iemand dit issue? Hoe kan ik ervoor zorgen dat Wifi niet automatisch wordt ingeschakeld?
 
Ik kwam er zojuist ook achter dat ik mijn gratis AP update geactiveerd heb gehad :). Ik wilde naar cruise control, zag ineens een blauw cirkeltje rondom mijn snelheid en hij begon uit zichzelf gas te geven en te remmen. Het duurde even voordat ik er achter was dat het door de AP kwam.

Op de terugweg heb ik 'auto steer' in het menu aangezet (die kan je alleen activeren in de P stand), en voor het eerst in mijn leven heb ik ervaren hoe het is om zonder handen over de snelweg te cruisen. De M3 vraagt wel om de 30-45sec of ik mijn handen even aan het stuur wil houden middels 'lichte tegendruk'.

Iemand anders ook al de 'update' gehad?
Nee niets gehad helaas. Ik begrijp dat het 'ineens' aan stond en geen software update vereiste (wat ik ook niet verwacht maar volgens SeC020 moet er een 'firmware update' worden verstuurd alvorens AP aangezet kan worden, wat volgens mij dus een onzin verhaal is...)

Belangrijker: kan jij nu ook in je account (Tesla SSO – Login) ook upgraden naar FSD en zo ja: tegen welke prijs?
Maar lekker, dat er maar veel mogen volgen!
 
Het sleutelwoord is: polder. Daar waait het altijd en dat zie je terug in het energie verbruik. Ga maar eens rustig meer in het binnenland en met bomen omzoomde wegen rijden. De wind wordt gebroken en is land inwaarts toch al minder. En dat scheelt zo 15-20wh/km. Ik woon zelf in de Flevopolder en ik zie gewoon het verbruik dalen zodra ik de polder uit ben.

Ja echt? Ik reed van Lelystad naar Almere via de binnenweg langs de Oostvaardersplassen, nou niet echt een windgat verder. Daarbij was het vandaag zonnig en relatief windstil, dus ik betwijfel of dat veel had uitgemaakt.
 
@Odie Dat weggetje langs de vaart? Dat is opzich nog wel redelijk beschut idd. In grote lijnen merk ik toch wel dat er in de polder vaker en meer wind staat. Ook met motorrijden (dan merk je het meer). En 1 beaufort verschil tikt al aardig aan. Wat ook een verschil kan uitmaken hoe warm de accu was b.v. tijd van de dag. Vanochtend was het nog knap fris, maar later op de dag werd het al duidelijk warmer. Het is daarom zo moeilijk om soms verbruiken goed met elkaar te vergelijken.
 
  • Informative
Reactions: Odie
@Odie Dat weggetje langs de vaart? Dat is opzich nog wel redelijk beschut idd. In grote lijnen merk ik toch wel dat er in de polder vaker en meer wind staat. Ook met motorrijden (dan merk je het meer). En 1 beaufort verschil tikt al aardig aan. Wat ook een verschil kan uitmaken hoe warm de accu was b.v. tijd van de dag. Vanochtend was het nog knap fris, maar later op de dag werd het al duidelijk warmer. Het is daarom zo moeilijk om soms verbruiken goed met elkaar te vergelijken.
Gewoon rijden met die hap!

Het lijkt zo dat we een hoop oma’s hebben gekregen sinds elektrisch wordt gereden.
Nou heb ik verder niets tegen oma’s .
 
@MartinD Da's ook een strategie ;) Met zoveel range moet je je ook geen zorgen meer maken. Hoorde ook eens een Ioniq gebruiker die met een verbruik kwam in de winter... ja doei... Bleek die de stoelverwarming en stuurverwarming aan te zetten, kachel uit en met een dikke trui of jas achter het stuur en nog een muts op. Kom op, daar beginnen we niet aan. Wel comfort en normaal doen.

En dat mensen met EV's zuinig willen rijden: zijn op zich toch wel veel mensen die zo'n auto kopen om zuinig te zijn op het milieu en ook met een EV niet de big spender willen uithangen; en daar hebben ze een punt ;)
 
Iemand hier met ervaring van het achteraf aanschaffen van FSD.
Ga deze week M3 LR bestellen, maar met achteraf FSD activeren ivm bijtelling. Alleen wil ik wel FSD aanschaffen voor de prijs verhoging.
Dus vroeg me even af of iemand weet of je dat soort van direct erna kan bestellen?