You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tussen 490 en 499. Dat is typical, wat je bij redelijk weer en rustige (dus normale) rijstijl ook kunt halen. Heeft niets met WLTP te maken, dat is marketing waar elke fabrikant mee schermt. De auto is voor zijn berijder wat realistischer.Hoeveel range zou er moeten staan nadat ik mijn LR AWD op 100% geladen heb? Ik kom niet boven de 500km
Nieuw hier, hopelijk kan ik wat meer info krijgen. Heb me vorig jaar een hybride besteld, deze blijft echter iedere keer uitgesteld geraken en krijg er mijn buik vol van. Ondertussen is de wachttijd op de 3 blijkbaar serieus verminderd want toen niet het geval was en dus geen overweging voor mij.
Als ik nu echter die hybride annuleer, wordt de 3 eerste keuze. Ik heb echter een aantal vragen die wellicht al meermaals hier te sprake zijn gekomen maar die ik niet onmiddellijk terug kan vinden waarvoor mijn excuses!
1. Is de upgrade van de Performance meer dan alleen maar een computer die de wagen harder doet rijden en is het dat verschil waard tov de Long Range?
2. Ik zie hardware 2.5 en 3.0 Als ik deze maand een Long Range zou bestellen wanneer kan ik die realistisch gezien verwachten en is het dan nog een 2.5?
3. Iemand ervaring met het witte interieur. Is dat een risico of is de kwaliteit voldoende?
4. En wat met de prijzen van de autopilot? Dit weekend zag ik 5300, nu 6400?
Als er ergens een linkje is met duidelijke uitleg voor een newbie, thx!
Ja. De RWD heeft één motor, de "gewone" AWD twee andere motoren (een radikaal verschillende maar oudere motor vooraan, een motor die lijkt op die van de RWD achteraan maar die minder vermogen levert). De Performance heeft de achtermotor van de RWD plus de frontmotor van de "gewone" AWD.1. Is de upgrade van de Performance meer dan alleen maar een computer die de wagen harder doet rijden en is het dat verschil waard tov de Long Range?
Men fluister me dat voor huidige bestellingen de levertermijn al juli/augustus is. Die wagens zouden al HW3 hebben, maar niet dat je er nu al iets aan hebt. Als je HW2.5 hebt en je hebt FSD gekocht dan krijg je op termijn een HW3 upgrade.2. Ik zie hardware 2.5 en 3.0 Als ik deze maand een Long Range zou bestellen wanneer kan ik die realistisch gezien verwachten en is het dan nog een 2.5?
Het synthetische "leder" is vrij makkelijk af te wassen. Of je het een risico vindt of niet is erg persoonlijk.3. Iemand ervaring met het witte interieur. Is dat een risico of is de kwaliteit voldoende?
4. En wat met de prijzen van de autopilot? Dit weekend zag ik 5300, nu 6400?
Ja. De RWD heeft één motor, de "gewone" AWD twee andere motoren (een radikaal verschillende maar oudere motor vooraan, een motor die lijkt op die van de RWD achteraan maar die minder vermogen levert). De Performance heeft de achtermotor van de RWD plus de frontmotor van de "gewone" AWD.
De verschillen zitten 'm in de achterste motor misschien niet in de electromotor zelf maar enkel in de inverter, maar het is zeker niet "enkel software" -- al moet je software inderdaad ingesteld staan op een "Performance" of de motor levert net even weinig als op een AWD.
Met andere woorden, je kunt een "P" 'onderklokken'' tot een AWD, maar je kunt niet met wat software van een AWD een P maken (toch niet als je wilt dat op termijn je wagen blijft rijden). Als je natuurlijk een "formule 1" wagen (als we een goede kans maken dat hij pas na een dagje op een track kapot gaat is het OK) zou willen zou je het misschien kunnen, maar ik wil dan alvast die achtermotor plus inverter niet van je kopen, ;-).
Ja.
De verschillen zitten 'm in de achterste motor misschien niet in de electromotor zelf maar enkel in de inverter, maar het is zeker niet "enkel software" -- al moet je software inderdaad ingesteld staan op een "Performance" of de motor levert net even weinig als op een AWD.
Men fluister me dat voor huidige bestellingen de levertermijn al juli/augustus is. Die wagens zouden al HW3 hebben, maar niet dat je er nu al iets aan hebt. Als je HW2.5 hebt en je hebt FSD gekocht dan krijg je op termijn een HW3 upgrade.
Het synthetische "leder" is vrij makkelijk af te wassen. Of je het een risico vindt of niet is erg persoonlijk.
De AP zit nu enkel in de prijs van de SR+, AWD en P modellen, wat het prijsverschil tussen de LR en AWD erg verkleind heeft als je ook AP en evt. FSD wilt (want je moet nu €3200 extra betalen voor de AP op de LR). Vanaf 1 mei is de aparte FSD-optie ook wat duurder geworden.
Wat voor hybride heb je besteld? Heb in zowel de AWD als AWD-P gereden. Beide auto's zijn bizar snel maar vanaf 40-50 km/h kon ik zelf geen verschil in performance meer ontdekken. Vanaf 0 merk je dat de Performance duidelijk sneller weg is. De AWD voelt dan enigszins gelimiteerd aan en er lijkt een kleine vertraging in de eerste versnelling te zitten. Deze vertraging merk je dus niet als de auto al in beweging is (bijvoorbeeld inhalen op 80 wegen).Bedankt Sixela & Hannes85!
Concreet is de Long Range een Dual Motor All-Wheel Drive die minder krachtig is maar ruim voldoende en kan ik het dar bij houden.
Het wit wordt misschien TE ... ik dacht in combinatie met een zwarte wagen dat dit mogelijk wel iets zou hebben. Maar wat bedoel je met synthetisch... geen echt leder dus?
De leveringstermijn zou dus een probleem kunnen worden. Mijn hybride is al een klein jaar geleden besteld en was beloofd voor mei maar wordt nu wellicht okotber-november en juli is mijn deadline
Ik zie al die opties AP, SR+ etc nergens. Ik zie enkel de SR+ en de LR die ongeveer 10K duurder is maar erna als optie zie ik enkel de buitenkleur, velgen, kleur interieur en de FSD. Zou een wagen zijn die ik koop en waarmee ik 4 of 5 jaar rij en die dan naar de vrouw gaat. Dus wel of nit die FSD nemen?
Elon Musk heeft ooit getweet dat de motoren voor de P worden gebinned voor piek prestaties.
Ik zie al die opties AP, SR+ etc nergens. Ik zie enkel de SR+ en de LR die ongeveer 10K duurder is
Gezien het momenteel klein verschil tussen FSD bij bestelling en FSD achteraf zou ik dat laten tenzij je nu al auto lane change moét hebben (of navigatie op Autopilot op autostrade, al werkt dat nog niet in België).Zou een wagen zijn die ik koop en waarmee ik 4 of 5 jaar rij en die dan naar de vrouw gaat. Dus wel of nit die FSD nemen?
Het wit wordt misschien TE ... ik dacht in combinatie met een zwarte wagen dat dit mogelijk wel iets zou hebben. Maar wat bedoel je met synthetisch... geen echt leder dus?
ander kleurtje remklauwen, spoilertje, streepje onder type aanduiding en (nog) harder onderstel.
Zo doe je de P wel wat tekort. Rijdt zeker zelf niet een P?
Remmen zijn wezenlijk anders(niet alleen een rood ‘kleurtje’), banden (Michelin super sport 4S)op 20 inch velgen, niet te vergelijken met wat er onder de awd zit(hankook), onderstel is meer op sport afgesteld en heeft de trackmodus(is software idd). Kwa motor doet er het eea de ronde over selectie ervan, waar ieder weer een eigen interpretatie aan lijkt te geven.
Ik vind het verschil in rijden erg groot iig.
Zo groot dat ik mijn awd ervoor heb afbesteld. Dat dit niet voor een ieder hoeft dat snap ik goed, maar een P afdoen met de bovenstaande quote is mij net iets te makkelijk.
Ik rij inderdaad in de AWD (bewust niet voor de P gekozen).
Remmen gebruik je niet in 95% van de gevallen (200.000 km op je eerste blokjes is niet ondenkbaar) en afdoende in alle wegomstandigheden. Banden heb ik ook Michelin (niet iedereen kreeg/krijgt dezelfde banden op de model 3 ivm tekort aan voorraad). Onderstel is harder... dat is toch wat ik typte. Het standaard onderstel is al vrij hard. Je moet de P ook niet overwaarderen want het is exact wat ik eerder noemde (misschien dat je viel over het gebruik van verkleinwoordjes? In dat geval was het geenszins de bedoeling je ego te krenken !)