Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla Tilburg belde mij gisteren terug nav mijn boze mail aan hen hoe het nou zit met de pakketten en compensatie voor mensen die 'vroeg' hun auto kregen (16 feb). Ze hebben nu zelf een handelswijze gekregen (heel Tesla NL denk ik dan). Zoals ik het begrijp wordt het voor de M3's van voor 1 mrt de 50% deal voor 1 pakket. In mijn geval AP. En FSD kan ik dan voor de volle mep bij bestellen. Rond 1 april zou ik die bestelmogelijkheid in mijn account moeten zien. Tot die tijd gebeurt er niets. Als ik dan niets zie, moet ik bellen. En... mocht er veel weerstand zijn of als Tesla anders beslist, dan verandert het weer.

Ik ben niet zo blij met deze uitkomst, maar ben er ook wel klaar mee om te blijven zeulen voor een goed antwoord (of; het betere antwoord dat anderen in dezelfde situatie wél krijgen of hebben gekregen). Ik wacht begin april af en dan zie ik wel of de deal oké is of niet. En of ik daar dan alsnog iets mee doe.

Vooral de willekeur van individuele afspraken/toezeggingen die zijn gedaan vind ik irritant. Doe gewoon 1 ding en doe dat goed en consequent.
 
Last edited:
Dit kan niet kloppen en komt niet overeen met de tekst op de tesla site, geplaatst op 1 maart:

Any customer who bought a Tesla prior to this week’s price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000 (those who previously purchased Enhanced Autopilot and want to upgrade to Full-Self Driving capability only pay $2,000). In other words, for a customer who previously hadn’t purchased Autopilot plus Full Self-Driving, they will soon be able to do so for $6,000 less than before.

Ik reken er voorlopig nog op dat tveee het juiste antwoord heeft gekregen. Wat de Euro prijs wordt is nog een raadsel. ik lees bedragen tussen 5000 en 5800.
 
In mijn geval AP. En FSD kan ik dan voor de volle mep bij bestellen.
Ze zijn er nog mee bezig (gister ook nog even voor iets anders gebeld). Volgens deze medewerker wordt het wel mogelijk om achteraf een pakket met 50% korting te kopen dus AP+FSD of alleen AP. Als je eerst alleen AP en later FSD wilt bijkopen dan zal inderdaad de korting vervallen, wellicht dat ze dit bedoelden? Het blijft allemaal erg vaag vooral omdat iedereen wat anders te horen krijgt.
 
  • Like
Reactions: Odie
Zeker nu ze dus 1 centraal persoon hebben die alle M3 AP en FSD problemen op zou lossen.
Die heeft nu een lijst van mensen die al weken wachten op duidelijkheid, er is schijnbaar communicatie vanuit Tesla.
Hoe moeilijk is het nu om deze mensen even een mailtje te sturen met wat men kan verwachten qua doorlooptijd en prijzen. Te triest voor woorden deze service.
 
LOL.. iedereen NU naar zijn "Mijn Tesla" pagina! De documenten zijn terug beschkbaar.. maar euh... je auto is terug besteld :-D

MyTesla_1.JPG
 
Intussen staat er in de thread "FSD voor de helft van de prijs" een bericht van iemand met een in januari geleverde S die plots vanochtend AP had zonder die ooit besteld te hebben. Toch nog hoop voor ons, dan?
Helemaal iets anders toch?

Mensen die betaald hadden voor het (toen) duurdere Enhanced Auto Pilot (nu gewoon Auto Pilot genoemd) en de wagen vóór 28 februari hadden ontvangen zouden een aantal FSD opties gratis krijgen tijdens de AP/FSD-prijswijzigings week.

Bovendien ook nog gevolgd door de grootste Model 3 mislukking totnutoe: niemand met een Model 3 was in de mogelijkheid om FSD na te bestellen, we ontliepen dan ook de speciale prijs van €2100 voor die optie. Tot op dit schrijven is het zelfs nog steeds niet mogelijk.
 
Vandaag ontvangen (ze houden zich aan de officiële berichtgeving terwijl er toch tegenstrijdige berichten te lezen zijn):

Zoals in mijn vorige e-mail geschreven geldt er:

Any customer who bought a Tesla prior to this week’s price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000 (those who previously purchased Enhanced Autopilot and want to upgrade to Full-Self Driving capability only pay $2,000). In other words, for a customer who previously hadn’t purchased Autopilot plus Full Self-Driving, they will soon be able to do so for $6,000 less than before. Customers who previously purchased Full Self-Driving will receive an invitation to Tesla’s Early Access Program (EAP). EAP members are invited to experience and provide feedback on new features and functionality before they are rolled out to other customers.
 
Ik maak mij steeds meer zorgen over de gratis AP upgrade of eigenlijk alles wat ze zeggen...
Same here...
Ik ben vanaf begin februari al bezig om AP (en nu FSD) op mijn auto te krijgen. Vorige week donderdag contact gehad met SeC, men had net een nieuwe werkinstructie binnen, factuur per mail, betalingsbevestiging terugmailen en dan zou het binnen 5 werkdagen geregeld worden. Gisteren weer even gebeld, kreeg ik te horen dat al weken een wereldwijde storing is op alle Tesla's (M3,MS,MX) waardoor er geen FSD geladen kan worden. Ik zou op een "blacklist" geplaatst worden, zodra dit in Amerika opgelost zou zijn wordt er contact genomen. Op dit forum zie ik dan weer mensen die 'm wel afgelopen week gekregen hebben.

Iedere keer als je belt (mail antwoord men sowieso niet) krijg je weer een ander verhaal met andere belofte te horen.
 
Same here...
Ik ben vanaf begin februari al bezig om AP (en nu FSD) op mijn auto te krijgen. Vorige week donderdag contact gehad met SeC, men had net een nieuwe werkinstructie binnen, factuur per mail, betalingsbevestiging terugmailen en dan zou het binnen 5 werkdagen geregeld worden. Gisteren weer even gebeld, kreeg ik te horen dat al weken een wereldwijde storing is op alle Tesla's (M3,MS,MX) waardoor er geen FSD geladen kan worden. Ik zou op een "blacklist" geplaatst worden, zodra dit in Amerika opgelost zou zijn wordt er contact genomen. Op dit forum zie ik dan weer mensen die 'm wel afgelopen week gekregen hebben.

Iedere keer als je belt (mail antwoord men sowieso niet) krijg je weer een ander verhaal met andere belofte te horen.
Vanochtend lange tijd gesproken met een Tesla medewerker over compensatie van de prijsverlaging, hoe schade vastgesteld bij levering in februari opgelost zou worden en nog veel meer wat mis was gegaan, zoals twee maal voor niets naar Tilburg, etc..
Enfin, over AP en FSD tegen gereduceerde prijzen kan nog niet veel duidelijkheid worden verschaft anders dan dat april als maand is genoemd waarin mensen die voor 28 februari geleverd hebben gekregen, conform de berichtgeving uit de VS, een aanbod gaan krijgen. Hoe de prijs in € uit gaat vallen is nog niet bekend. Het aanbod zou mogelijk via het scherm in de auto kunnen worden geaccepteerd.
 
Vanochtend lange tijd gesproken met een Tesla medewerker over compensatie van de prijsverlaging, hoe schade vastgesteld bij levering in februari opgelost zou worden en nog veel meer wat mis was gegaan, zoals twee maal voor niets naar Tilburg, etc..
Enfin, over AP en FSD tegen gereduceerde prijzen kan nog niet veel duidelijkheid worden verschaft anders dan dat april als maand is genoemd waarin mensen die voor 28 februari geleverd hebben gekregen, conform de berichtgeving uit de VS, een aanbod gaan krijgen. Hoe de prijs in € uit gaat vallen is nog niet bekend. Het aanbod zou mogelijk via het scherm in de auto kunnen worden geaccepteerd.
Met andere woorden nog steeds geen nieuws.
 
Ik vind het ook allemaal erg onbevredigend. Mijn M3 is op 27-02 geleverd en op 29-02 heb ik (per mail!) de toezegging gekregen dat ik gratis AutoPilot zou krijgen. Maar nu zijn we een maand verder en het komt maar niet. Daar komt nog eens bij dat als ik er over bel/mail dat ze over een 'mogelijke 50% korting' beginnen. Maar dat wil ik niet, ik heb tenslotte de € 3200,- al betaald i.v.m. de hogere aanschafprijs.

Ik was het allemaal zo zat dat ik de een mail naar de NL Country Director van Tesla heb gestuurd, in de hoop dat dat helpt. Ik zal niet de hele mail hier posten, maar mijn geschrijf eindigt als volgt:

(...)
En wat heb ik nu? Een hele fijne, nieuwe, futuristisch uitziende Tesla Model 3, die qua rijden veel ouderwetser is dan de meeste andere auto's van de afgelopen 5 jaar, aangezien ik niet eens adaptive cruisecontrol heb...

Mijn klanttevredenheid, en met met mij vele anderen (die ik ook spreek via het TMC forum), daalt hierdoor enorm. Ik ben hier zeer ontevreden over. Het is op dit moment zelfs niet mogelijk om AP aan te schaffen, voor degenen die dat zouden willen.

Kun jij hierin helpen?

Let wel: ik probeer niet mijn AutoPilot door jou te laten regelen, maar ik wil ook een breder signaal geven. Momenteel ben ik niet de meest actieve Tesla ambassadeur, als je begrijpt wat ik bedoel.

Binnen 2 uur werd ik gebeld door het hoofd van 'mijn' SeC, met uitleg, excuses en de toezegging dat er gezocht gaat worden naar een oplossing. Voor wat het waard is...