Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Hello all this is very ambiguous .. I received a couple of days (1st of March) prior to the delivery of my Model 3 : "Wij hebben een upgrade uitgevoerd voor Autopilot voor uw Model 3. U kan nu gebruik maken van AutoSteer en Traffic Aware Cruise. Deze upgrade is kosteloos, Om u af te melden voor SMS, Antwoord Stop." plus an additional SMS in french "Nous avons mis à jour la commande de votre Model 3 afin d'y intégrer la Capacité de conduite entièrement autonome. Les fonctionnalités comprennent la Navigation avec Pilotage Automatique, Le changement de voie Automatique, Le Parking Auto ainsi que la Sortie Auto. Cette mise à niveau n'a pas de coût supplémentaire. Pour vous désabonner des SMS, répondez STOP".
Do I understand from these two SMS - that I will receive the FSD for free (read swap of modules) -as although Elon was stating that only cars being produced as of now have the new hardware.
What do you guys think ?
You received Auto Pilot option/upgrade for free. It only contains Stop/Go cruise control and Autosteer (keep lane). FSD is not part of this upgrade..
 
Ik heb FSD (door een oepsie van tesla gratis verkregen) en zie zelfs voor 0 euro nog geen enkel voordeel ten opzichte van de standaard AP. Inparkeren werkt voor geen reet, summon doet niets anders dan naar voren en achteren rollen en inhalen/NOA werkt verschrikkelijk slecht.
Ik heb enkel Enhanced AP en inparkeren werkt perfect! Momenteel is Summon enkel uit en in krappe parkeer plaatsen rijden zodat je jezelf niet moet dubbelplooien om in of uit te stappen. Advanced Summon (auto komt naar je toe rijden op een parking) en NoA zijn nog niet beschikbaar in Belgie.
 
  • Like
Reactions: ThijsM3
Even los van alle mensen die dingen beloofd hadden gekregen, recht hebben op gratis dit of dat,:
Zijn er al mensen die na levering gewoon 7400 hebben neergelegd en FSD aktief hebben gekregen? Zeg maar, via het 'gewone proces' ?? In hoever processen bij tesla 'gewoon' zijn....
Zoja, hoe heb je dit gedaan en hoelang duurde het voordat het werkte?
Ik heb het dus niet over FSD meebesteld met de auto, maar echt achteraf.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ThijsM3
Niet helemaal. Momenteel wel, maar als er extra FSD-functionaliteit komt die de nieuwe HW3 nodig heeft, denk ik niet dat ze oudere wagens die met EAP besteld waren gratis gaan upgraden.

Dat ligt aan de leverdatum (ik heb op de bon staan EAP maar levering na 1 maart dus FSD). Sowieso duurt het nog jaren eer dat HW3 echt nodig gaat zijn en tegen die tijd is 80% van de huidige rijders toe aan een nieuwe auto.
 
Even los van alle mensen die dingen beloofd hadden gekregen, recht hebben op gratis dit of dat,:
Zijn er al mensen die na levering gewoon 7400 hebben neergelegd en FSD aktief hebben gekregen? Zeg maar, via het 'gewone proces' ?? In hoever processen bij tesla 'gewoon' zijn....
Zoja, hoe heb je dit gedaan en hoelang duurde het voordat het werkte?
Ik heb het dus niet over FSD meebesteld met de auto, maar echt achteraf.
Toen werd het stil... Volgens mij is de backlog voor de activatie gigantisch aan het worden.
Bijzonder (irritant en onprofessioneel) dat er officieel niets vanuit Tesla over wordt gecommuniceerd.
 
Toen werd het stil... Volgens mij is de backlog voor de activatie gigantisch aan het worden.
Bijzonder (irritant en onprofessioneel) dat er officieel niets vanuit Tesla over wordt gecommuniceerd.

ja precies... Ben bij SeC geweest en daar zeggen ze na doorsturen van screenshot van de betaling dat ze ongeveer 2 weken nodig hebben voor 'diverse checks' van 'de afdelingen'....

Ik ben benieuwd of ik als ik 7K betaal bovenop de uitzoekberg met de gratis compensatie-aktivaties kom te liggen, of dat het gewoon een klap geld overmaken is en wachten of je ooit wat krijgt... (dat is volgens mij de feature ook op zich, haha ;-)

En dan ook nog Elon zijn 'twitter dreigement' dat het veel duurder gaat worden in mei....
 
De after sales prijs is idd hetzelfde maar de prijs bij aanschaf is sinds vandaag 1000 (of was het 1100?) euro duurder geworden (dat was het bericht van Jeroen, duurder bij aanschaf).
Ahja ik zie het, bij configureren nieuwe auto is het nu € 6.400 ipv volgens mij 5300 jah.
Nou gelukkig de 'na levering' prijs (voor vandaag tenminste nog) hetzelfde.. Wie weet waar de randomizer morgen op staat ;-/
 
Ze ontmoedigen de aanschaf hiervan zo wel... Commercieel lijkt mij dit geen slimme zet, aangezien de hardware al in de auto zit.

Tja .. Elon denkt dat iedereen met zijn auto met FSD geld gaat verdienen vanaf volgend jaar.. Dus maakt ie FSD duurder.
Want je kan in 1 a 2 jaar tijd je hele auto terugverdienen.... . Sure.
Als het over 10 jaar legaal is in Nederland, wil ik nog geen vreemden in mijn Tesla hebben en op zondagochtend de kots van een ander uit mijn auto te mogen schrobben.. Tis misschien leuk model voor een Uber-fleet of verhuurbedrijven etc.. maar ik ben benieuwd hoeveel mensen hun prive-auto 'aan de fleet' gaan toevoegen....
 
Tja .. Elon denkt dat iedereen met zijn auto met FSD geld gaat verdienen vanaf volgend jaar.. Dus maakt ie FSD duurder.
Want je kan in 1 a 2 jaar tijd je hele auto terugverdienen.... . Sure.
Als het over 10 jaar legaal is in Nederland, wil ik nog geen vreemden in mijn Tesla hebben en op zondagochtend de kots van een ander uit mijn auto te mogen schrobben.. Tis misschien leuk model voor een Uber-fleet of verhuurbedrijven etc.. maar ik ben benieuwd hoeveel mensen hun prive-auto 'aan de fleet' gaan toevoegen....

Dat laatste zullen nog aardig wat mensen doen schat ik in, maar verzekeraars zullen daar een mening over hebben (en daar waarschijnlijk gewoon extra geld voor willen) als de overheid het al gaat toestaan.

10 jaar is optimistisch. Ik heb over 10 jaar een andere auto en sowieo, als je een Tesla rond wil laten rijden als taxi, dan is de Model Y beter. ;)

Of een roadster als Ringtaxi. Maar dan ben je echt vaak bezig met kots uit de naden en kieren poetsen. ;)