Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik nu in mijn Tesla account kijk dan is de update naar FSD nog duurder geworden, van 7400,- naar 8500,-.
Ja ik zie het op website wel. Lekker dan ik was bij SeC vorige week en die zeiden beste vanuit website bestellen maar eerst moest auto nog op mijn account omgezet worden, die aanvraag loopt nog. Intussen 1100 euro duurder geworden, heel erg fijn van ze, door dat administratie gekloot mag ik dus 1100 extra gaan aftikken nu.
Heb wel de prijs van 7300 (zou 7400 moeten zijn) in een email van ze. Misschien helpt dat nog in de discussie maar ik vrees al van niet..... Grrr
 
Al iemand met een Model 3 en EAP in hun Tesla Account gezien dat ze naar FSD kunnen upgraden?
Yup, in mijn account beschikbaar inderdaad! EAP gekocht voor 5.300,- voor aflevering van de auto.

Zou dit wellicht inhouden dat als jij dit niet hebt/ziet dat jij FSD al zou moeten hebben volgens je account?


2019-05-14_1119.png


2019-05-14_1120.png
 
  • Like
Reactions: wooter
Inderdaad 7400 was veel is nu helemaal niet aantrekkelijk. Had wel ergens gelezen dat na 13 mei duurder zou worden.
Ik vraag me wel af wie er nog zulke bedragen wil neertellen voor een feature die nog niet eens af is. Het lijkt wel alsof ze hem niet willen verkopen.

En als je nu 8500 betaalt, komen ze binnen een maand of zo weer met een actie waarbij hij maar 3500 meer kost. Je weet gewoon nooit waar je aan toe bent. Reden te meer om het gewoon niet te riskeren.

Ik heb al EAP, ben wel geïnteresseerd in de nieuwe computer (in de hoop dat die beter zou werken, zonder phantom breejks en zo) maar niet in FSD. 3200 vond ik al veel, 6400 is nog zekerder njet. Misschien vraag ik ooit wel eens of ze niet gewoon die computer kunnen vervangen (als een soort herstelling) zonder FSD te activeren. Maar eerst nog zien of hij effectief beter werkt. (AP 2.5 is ook niet bepaald beter dan AP 1).
 
Wat mooi zou zijn zou een soort van abonnement zijn op de verschillende producten; AP, automatisch inparkeren, auto steering, zodat je kunt aangeven wat je wel wilt hebben en niet en daar betaal je dan maandelijks via CC een bedrag voor.
 
Ik vraag me wel af wie er nog zulke bedragen wil neertellen voor een feature die nog niet eens af is. Het lijkt wel alsof ze hem niet willen verkopen.

En als je nu 8500 betaalt, komen ze binnen een maand of zo weer met een actie waarbij hij maar 3500 meer kost. Je weet gewoon nooit waar je aan toe bent. Reden te meer om het gewoon niet te riskeren.

Ik heb al EAP, ben wel geïnteresseerd in de nieuwe computer (in de hoop dat die beter zou werken, zonder phantom breejks en zo) maar niet in FSD. 3200 vond ik al veel, 6400 is nog zekerder njet. Misschien vraag ik ooit wel eens of ze niet gewoon die computer kunnen vervangen (als een soort herstelling) zonder FSD te activeren. Maar eerst nog zien of hij effectief beter werkt. (AP 2.5 is ook niet bepaald beter dan AP 1).

De meesten met EAP hebben toch “gewoon” FSD? Of zijn jullie hele vroege bestuurders, dus al geleverd voor de prijsverlagingen? Ik heb de auto geleverd gekregen op 31 maart (met EAP) en tegen mij zeiden Ze dat FSD inbegrepen zit. Zie sowieso niet in wat EAP Anders kan zijn dan FSD. Beide met summon NOA, toch?
 
Zijn er hier nog meer mensen die via een service center factuur AP + FSD betaald hebben? Hoe lang duurde het om de AP + FSD 'vinkjes' aan te krijgen na het betalen?

Daar ben ik ook benieuwd naar. Wilde dit al doen voor de prijsverhoging, heb mail van tesla service met oude prijs maar auto stond nog helemaal op leasemaatschappij dus kon ik toen nog niet regelen. Aanvraag loopt om auto op mijn tesla account te krijgen (app al.wel gekoppeld). Heel benieuwd hoe snel het bij service center is te regelen en voor welke prijs dan.......
 
Yup, in mijn account beschikbaar inderdaad! EAP gekocht voor 5.300,- voor aflevering van de auto.

Zou dit wellicht inhouden dat als jij dit niet hebt/ziet dat jij FSD al zou moeten hebben volgens je account?

In mn account staat nog steeds Geavanceerde Autopilot hoewel ik via SeC FSD gekocht hebt. Ze zeggen dat ze er nog mee bezig zijn. Zou dus inderdaad kunnen dat het al wel actief staat op één of andere manier.
 
In mn account staat nog steeds Geavanceerde Autopilot hoewel ik via SeC FSD gekocht hebt. Ze zeggen dat ze er nog mee bezig zijn. Zou dus inderdaad kunnen dat het al wel actief staat op één of andere manier.
Ok maar met eap had je al lane changes op autopilot toch? Waar ik GEK van word is op standaard AP rijden en bij iedere inhaal akie ap uit, wissel ap aan, weer uit, weer terug. Slaat nergens op. Wat ook nergens op slaat is dat het vinkje achteraf duurder is dan bij aanschaf, je koopt gewoon de licentie. Tis niet dat ze er een trekhaak onder moeten gaan bouwen oid, wat me me voor kan stellen dat dat duurder zou zijn na aflevering (ookal kan dit bij tesla niet maar das ander verhaal).

Ik denk dat ik met mijn mails met oude prijzen maar naar SeC ga en probeer het te regelen. Van andere kant ga ik dan misschien ook wel een discussie - wachttijd in van maanden, als het in website order voor 8500 is en meteen aktief ga ik denk ik dat doen en achteraf proberen het verschil terug te krijgen. Anders 3 maanden discussie en wellicht toch alsnog volle pot betalen, en ik wil het toch hebben ;)
 
Wat mooi zou zijn zou een soort van abonnement zijn op de verschillende producten; AP, automatisch inparkeren, auto steering, zodat je kunt aangeven wat je wel wilt hebben en niet en daar betaal je dan maandelijks via CC een bedrag voor.
Misschien Pay per Use. 1 euro voor het automatisch inparkeren. Summon functie voor 50 cent of zo.
Volledig automatisch navigeren naar bestemming 10 euro. Bij botsing is het wel gratis. :)
 
Misschien Pay per Use. 1 euro voor het automatisch inparkeren. Summon functie voor 50 cent of zo.
Volledig automatisch navigeren naar bestemming 10 euro. Bij botsing is het wel gratis. :)
En bij afbreken van auto lane change dan 50 cent retour ofzo?

Zullen we in dit draadje NIET de zin/onzin/werking/niet functioneren van AP en FSD ter discussie stellen? Daar zijn al andere topics voor.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Beste Tesla rijders,

Er is nog steeds een aantal Tesla rijders in afwachting op AP en/of FSD. De frustraties nemen vooral toe bij de eerste leveringen (<1 maart 2019). Tesla komt de afspraken en toezeggingen niet na en het lijkt onmogelijke om AP (+FSD) te activeren. Als we de krachten bundelen maken we waarschijnlijk meer kans! Ondergetekenden willen in gesprek gaan met Tesla voor een passende oplossing. We kiezen op dit moment bewust voor een goed gesprek. Er is al interesse vanuit de media om hier aandacht aan te geven maar we hangen de “vuile Tesla-was” liever nog niet buiten... Daarom eerst een goed gesprek, als we er echt niet uitkomen kunnen we altijd nog andere middelen inzetten om Tesla te bewegen om de afspraken/toezeggingen na te komen.

Loop je ook tegen een Tesla-muur aan?
Lukt het niet om AP (+FSD) geactiveerd te krijgen?



Stuur dan een persoonlijk bericht naar ondergetekende, waar mogelijk onder vermelding van:
  • Wanneer is je auto daadwerkelijk afgeleverd?
  • Heb je al AP? (zo niet welk bedrag zou je er voor over hebben?)
  • Is FSD ook gewenst? (zo ja, welk bedrag zou je er voor over hebben?)
  • Met welke uitkomst/oplossing zou je tevreden zijn?
  • Andere bijzonderheden / relevante info mbt AP/FSD?
  • Mailadres (na de inventarisatie ontvang je de resultaten per mail)

Met een hartelijke Tesla groet :),

Benny @bennyvw
Elbert @SparkyM3LR4WD

Nb: deze “actie” is alleen gericht op AP (+FSD) en dus niet op andere tekortkomingen :rolleyes: