Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 in Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Hij is in Amsterdam!
 

Attachments

  • IMG-20180416-WA0003.jpg
    IMG-20180416-WA0003.jpg
    139.8 KB · Views: 123
  • IMG-20180416-WA0002.jpg
    IMG-20180416-WA0002.jpg
    109.4 KB · Views: 110
Ik begreep op het event gisteren dat Tesla Amsterdam het doek er over heen gegooid had zodat de Model 3 er niet openbaar stond. Tesla schijnt een mail rondgestuurd te hebben naar alle stores in Europa dat ze You You Xue niet mogen helpen met zijn tour. Beetje flauw is het wel.

Ik snap helemaal dat je de marketing van je nieuwe product zelf in de hand wil houden en niet wil overlaten aan een willekeurig individu.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik snap helemaal dat je de marketing van je nieuwe product zelf in de hand wil houden en niet wil overlaten aan een willekeurig individu.

Ja, dat snap ik ook.
Maar om You You dan actief tegen te werken is wel een beetje flauw.

Verder moet Tesla het volgens mij juist hebben van de actieve fans die de producten van Tesla promoten. Dat moet je volgens mij koesteren en niet tegenwerken.
 
Ja, dat snap ik ook.
Maar om You You dan actief tegen te werken is wel een beetje flauw.

Verder moet Tesla het volgens mij juist hebben van de actieve fans die de producten van Tesla promoten. Dat moet je volgens mij koesteren en niet tegenwerken.
Actief tegenwerken zou ik het niet noemen.
US Tesla’s kunnen niet supechargen in de EU, simpelweg door de andere stekker.
Moeten ze dan voor 1 klant een adapter gaan maken zodat hij hier kan laden?
 
  • Like
Reactions: robertvg
Actief tegenwerken zou ik het niet noemen.
US Tesla’s kunnen niet supechargen in de EU, simpelweg door de andere stekker.
Moeten ze dan voor 1 klant een adapter gaan maken zodat hij hier kan laden?


ik vraag me trouwens waarom er geen Chademo adapter is meegenomen om op de 3 te gebruiken met US connector en Chademo langs andere kant ... op zijn minst zou er dan sneller kunnen geladen worden..
 
ik vraag me trouwens waarom er geen Chademo adapter is meegenomen om op de 3 te gebruiken met US connector en Chademo langs andere kant ... op zijn minst zou er dan sneller kunnen geladen worden..
Chademo hebben ze geprobeerd bij Fastned maar dat werkte ook niet (zowel een US als een EU Chademo adapter geprobeerd).

En zoals ebullio zegt: Supercharging werkt niet in de EU, dat had hij natuurlijk vantevoren kunnen weten.
Ondanks een zelfgemaakt verloopstuk Mennekes -> Tesla US.

Zelfs al zouden de EU Tesla medewerkers hem willen helpen dan denk ik niet dat ze het zouden kunnen: de software is er gewoon niet op ingericht (ik vraag me zelfs af of voor Supercharging en het afrekenen geen 3G/4G benodigd is, dat werkt natuurlijk ook niet).
 
werkt misschien gewoon niet op de Model 3 ? enkel S en X ?
ik weet wel dat er op die Chademo adapter ook firmware zit misschien zat daar het probleem
Geen idee, even zoeken of er verschillen zijn in EU en US Chademo specs.
Overigens konden ze ook niet laden op Tesla Wall Connectors met hun verloopstuk. Misschien hebben ze die laaste gewoon verkeerd geknutseld. Ik heb toch wel eerder foto's gezien van US Tesla's die aan EU laders aangesloten stonden.
 
Goh, ik denk dat je er ook wat teveel achter ziet... De man kreeg een gek idee en heeft het gekke idee in de VS kunnen uitvoeren, en dan met dat gekke idee ook naar Europa kunnen trekken. Er is ergens een voordeel aan de eerste te kunnen zijn, en ja het was netter als Tesla zelf de Model 3 kon presenteren maar dat hebben ze niet gedaan om vanzelfsprekende redenen...

Ik denk dat hij ook beïnvloed wordt door diegene die hem helpen en hem ook wat durven aansteken om wat lef te hebben, en ik kan me perfect voorstellen dat je met een beetje lef het zou aandurven om naar een evenement te gaan waar de aandacht voor wat jij meebrengt wel eens groter kan zijn dan de aandacht van het evenement zelf, zeker als wat je meebrengt het langverwachte product is van de organisator van het evenement.

Ik dacht net dat Nederlanders dergelijk lef kunnen appreciëren :).
 
Goh, ik denk dat je er ook wat teveel achter ziet... De man kreeg een gek idee en heeft het gekke idee in de VS kunnen uitvoeren, en dan met dat gekke idee ook naar Europa kunnen trekken. Er is ergens een voordeel aan de eerste te kunnen zijn, en ja het was netter als Tesla zelf de Model 3 kon presenteren maar dat hebben ze niet gedaan om vanzelfsprekende redenen...

Ik denk dat hij ook beïnvloed wordt door diegene die hem helpen en hem ook wat durven aansteken om wat lef te hebben, en ik kan me perfect voorstellen dat je met een beetje lef het zou aandurven om naar een evenement te gaan waar de aandacht voor wat jij meebrengt wel eens groter kan zijn dan de aandacht van het evenement zelf, zeker als wat je meebrengt het langverwachte product is van de organisator van het evenement.

Ik dacht net dat Nederlanders dergelijk lef kunnen appreciëren :).

Ik ben dan ook geen Nederlander :)

Het gaat me meer over hoe hij mensen, fans en volgers antwoordt op Facebook. Kan geen kritiek verdragen, en geeft dan wat arrogante antwoorden...
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Phil_BE