Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S: occasion baby?

This site may earn commission on affiliate links.
Met die range hoef je echt niet in te zitten.
Ikzelf rijd al 5 jaar met een S60. De weergegeven range op 100% is hier 300km (realiteit is minder), maar nooit heeft dit me echt beperkt.
Bij langere ritten naar de andere kant van het land moest ik wel altijd laden, maar voor die enkele keren dat dit gebeurt was dit echt geen issue.

Vorige week nog in Frankrijk gezeten (exact 1000km). Met 4 laadstops ben ik daar geraakt en dit zorgt net voor een extra relaxte rit.

Ik zou dus zeggen dat wanneer je genoeg range hebt voor je dagelijkse ritten voor het werk, je batterijcapaciteit dan voldoende is.
 
Waarom zou je dan voor 75D gaan, en niet bijvoorbeeld voor een 85 of 70?
Wat Egbert zegt. Vergeet niet dat de nieuwere modellen wellicht FSD hebben en zekers een MCU2. Gezien de resell value van FSD nog zeer laag is kan het wel interessant zijn deze optie te nemen.

Liever een S75D met MCU2 en FSD dan een 100D met enkel AP. Maar dat ligt sterk aan je wensen. Heb je het budget voor beide dan komt dat je toekomstige resell value wel uit.

Wees kritisch naar je echt gemiddelde verbruik en investeer meer in comfort (MCU2+FSD).
 
Met die range hoef je echt niet in te zitten.
Ikzelf rijd al 5 jaar met een S60. De weergegeven range op 100% is hier 300km (realiteit is minder), maar nooit heeft dit me echt beperkt.
Bij langere ritten naar de andere kant van het land moest ik wel altijd laden, maar voor die enkele keren dat dit gebeurt was dit echt geen issue.

Vorige week nog in Frankrijk gezeten (exact 1000km). Met 4 laadstops ben ik daar geraakt en dit zorgt net voor een extra relaxte rit.

Ik zou dus zeggen dat wanneer je genoeg range hebt voor je dagelijkse ritten voor het werk, je batterijcapaciteit dan voldoende is.

Misschien eens een pm uitwisselen met @one-ten over wat je met je S60 kan qua bereik?
Ik denk dat hij het wel kan gebruiken bij zijn gesprekken met Tesla over zijn S60.
 
Heb na 3 jr 70D nu al 3jr een 75D. Met de eerste 140.000km gereden en de huidige staat op 80.000km (ik rij op dit moment minder door Corona).

Voor mij is de range voldoende, ongeveer 300-350km in zomer en 250-300km in winter. Qua reistijd op lange afstanden is een 100 wel fijner vanwege het snellere laden, scheelt ongeveer een half uur tot een uur op 10u rijden. Maar met 4 lange ritten per jaar is dat dus 4u per jaar. Plus: voor mij was een 100 buiten lease budget.

1 van je vragen is bagageruimte. Wij hebben 3 kinderen (nu 6, 7 en 8). Bij de eerste vakantie met Tesla waren ze nog 1, 2, 3 en toen met buggy (voor de middelste) en wandelwagen voor de jongste op reis. Meer dan voldoende ruimte voor 3 kids. Ik had hiervoor een Volvo V70 (zo’n grote station) => in de Tesla past meer bagage.

Enige beperking is dat je geen trekhaak op model S kan doen en dakkoffer beperkt de range (wij hebben dus ook geen dakkoffer en ook niet nodig). Dus bijvoorbeeld op kampeer vakantie met eigen tent, kampeer spullen (5 luchtbedden, tafel, stoelen, kookstel etc) wordt krap en doen we dus ook niet. Onze bagageruimte zit nu altijd al aardig vol op vakanties maar nemen ook altijd veel te veel mee.

edit: toevoeging: in mijn autoweek review beschrijf ik de verschillen tussen mijn 2015 70D en mijn 2018 75D https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/tesla-model-s-75d-2018-4/
 
Last edited: