Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Bij ons is het verschil nog steeds een ~ 4K EUR goedkoper vergeleken met de huidige prijzen.

Maar het is wel een groot verschil met de US.... 95K US$ voor een basis X in de US ten opzichte van 115K EUR in Belgie.
En zeker als je weet dat 95K US$ = 85K9 EUR.... wel heel dure shipping en import kosten... 30K EUR uplift... 33% duurder dan in de US...
Zoals DikkieDik al zegt, US prijzen zijn ex. BTW (Sales Tax daar), dus omgerekend:
Standaard X incl. leverkosten $96.630 x 0.9 (Dollar-Euro koers) + 10% (10% EU heffing op US auto's) + 21% BTW = €115.753

Zelfde standaard X incl. tansport- en leveringskosten in Nederland €114.993 en in Belgie €114.970, waarvan dus bijna €10.000 importheffing en €20.000 BTW, dat is het grote verschil... Tesla rekent dus geen uplift, alleen onze regeringen!
 
Zoals DikkieDik al zegt, US prijzen zijn ex. BTW (Sales Tax daar), dus omgerekend:
Standaard X incl. leverkosten $96.630 x 0.9 (Dollar-Euro koers) + 10% (10% EU heffing op US auto's) + 21% BTW = €115.753

Zelfde standaard X incl. tansport- en leveringskosten in Nederland €114.993 en in Belgie €114.970, waarvan dus bijna €10.000 importheffing en €20.000 BTW, dat is het grote verschil... Tesla rekent dus geen uplift, alleen onze regeringen!
Dus Tesla neemt daarbij het koersrisico en het transport voor haar rekening...
 
Vraagje aan de huidige Model X refresh eigenaren: welke (breedte) bandenmaat zitter erop de nieuwe X Plaid? Op mijn huidige X is het 265 voor en 285 achter. Op de nieuwe X Plaid schijnt echter dat het voor 285 en achter 305 is.....
Ik wil er een aftermarket set opzetten maart ben even in de war qua maten............
Bij het banden center heb ik de vraag neergelegd voor 23 inch maar ik wil in ieder geval verlagen en breder..........
 
Kan je s/x ook de hoogte van de veiligheidsgordels verzetten, kon niet in de vorige versie s/x, wel in de Y
Uh, zover ik weet kon je dat in de vorige X wel hoor.

In de handleiding van de S vind ik inderdaad niks terug van instellen van de gordels.

Maar voor de nieuwe X kan je nog altijd de gordel instellen:

En in de nieuwe Model S niet:
 
Antwoord van Tesla Service:

De wagens die nu uitgeleverd worden, zijn afkomstig van de laatst nieuwe productieperiode, exacte datums kunnen wijzelf niet zien.

Over het geupdate zonnedak kan ik niet direct iets vermelden, wij zijn niet op de hoogte van eventuele wijzigingen.

Het gaat hier over een wagen met Autopilot Hardware 3.0

Had nochtans verwacht dat het over HW 4 zou gaan gezien mijn VIN nummer 5YJSA7E52PF508xxx is

Vraag is natuurlijk hoe betrouwbaaar deze info is. Zonnedak is al officieel bevestigd maar daar weten ze hier blijkbaar nog niets van.
Ze wisten trouwens ook niet dat mijn wagen op de Hoegh Copenhagen zit .. :rolleyes:
 
Last edited:
Antwoord van Tesla Service:



Had nochtans verwacht dat het over HW 4 zou gaan gezien mijn VIN nummer 5YJSA7E52PF508xxx is

Vraag is natuurlijk hoe betrouwbaaar deze info is. Zonnedak is al officieel bevestigd maar daar weten ze hier blijkbaar nog niets van.
Ze wisten trouwens ook niet dat mijn wagen op de Hoegh Copenhagen zit .. :rolleyes:
Hoe kan je dit aan je VIN nummer zien ? Onze nieuwe VIN 7SAXCCE51PF389xxx