Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.2.*

This site may earn commission on affiliate links.
Op de rit naar en van Oostenrijk afgelopen week vielen mij de volgende dingen op:
- de navigatie lijkt zich aan te passen naar mijn voorkeur voor aankomst SoC bij de SuC. Waar hij eerst met 12%-18% plande, hield hij steeds meer rekening met de 3%-5% die ik aanhield. De 1e paar keer moest ik de SuC wijzig; maar daarna plande hij de volgende SuC in met de lagere aankomst SoC.

- Als je de snelheid van de AP of TACC overschreid krijg je nog steeds alle toeters en bellen; maar niet meer de penalty dat het niet meer beschikbaar is. Zodra je weer 140 (142) of 150 rijdt kan je het weer inschakelen.

- De dode hoek spiegel doet het soms niet. Kon hier geen patroon voor ontdekken.

- een andere SuC inplannen is lastig zonder waarschuwing dat je op de weg moet letten. Op laadstops verwijderen en weer toevoegen werkt het best en forceert de navigatie om een ander voorstel te doen.
 
- De dode hoek spiegel doet het soms niet. Kon hier geen patroon voor ontdekken.
Dit had ik ook toen ik het cameravenster links bovenin had staan. Nu hier ook de melding komt voor handen aan het stuur, krijgt die voorrang en sluit hij daardoor het cameravenster. Ik heb het cameravenster rechts gezet (dus voor de kaart) en nu blijft hij het wel netjes elke keer doen.
 
vraagje, hebben meer mensen last van spontaan mute van audio met v 2024.2.7 ? zowel podcasts and andere bronnen worden na minuut op mute gezet en zijn er niet vanaf te krijgen. Is sinds de laatste update.

Ik had hier in de vorige versie ook al last van. Of nouja, ik.. eigenlijk altijd alleen op het profiel van mijn vrouw. Met geen mogelijkheid is er dan geluid uit te krijgen. Enige wat hielp was een reset middels het indrukken van de 2 scrollwieltjes.
 
Ja vorige week dinsdag mijn 5e overtreding gedaan en een week strafbank gehad.

Dan vandaag terug autopilot kunnen activeren en een zwarte tape op de camera geplakt, maar nu krijg ik nogal snel melding dat ik het stuur moet blijven vast houden.

Ik ben er nog niet uit wat er aangenamer is.

Die week zonder autopilot was absoluut niet aangenaam.
 
Heb de camera van bijna bij het begin afgeplakt. Moet ook wel zeggen dat er met de .7 update, iets sneller meldingen zijn. Al denk ik dat het ook kan omdat er iets meer weerstand op het stuur dient te zijn. Meestal is het wel na één keer gedaan en dan gewoon relaxed cruisen.
 
Afgelopen weekend meermaals met autopilot op snelweg, gewoon met 1 hand en meermaals snel even muziek aanpassen. Geen enkele waarschuwing. Wat doe ik fout ?

Oftewel, wat moeten jullie wel niet fout doen om zo “snel” waarschuwingen te krijgen … :oops:
 
Afgelopen weekend meermaals met autopilot op snelweg, gewoon met 1 hand en meermaals snel even muziek aanpassen. Geen enkele waarschuwing. Wat doe ik fout ?

Oftewel, wat moeten jullie wel niet fout doen om zo “snel” waarschuwingen te krijgen … :oops:
Gewoon de tijden van de alternatieve routes vergelijken.
Even inzoomen op de bestemming om te zien of er parking is.
Een volgend nummer kiezen van een op voorhand gekozen album op spotify. Ik heb het dan nog niet eens over het zoeken van een album, dat had ik voor vertrek al gedaan.
 
De navigatie in deze versie vind ik niet goed. Een voorbeeld die voor mij op WTF-niveau was.

Ik had voor een ritje Den Haag naar Amsterdam ingesteld nog even bij de SuC langs te gaan om de auto helemaal vol te gooien als voorbereiding - ik zou rond de 10% bij de SuC komen. Bijna bij Schiphol wordt de route ineens omgelegd terug naar Leiden(!), welke verder weg is dan de SuC in Badhoevedorp. Natuurlijk net te laat ontdekt, dus stoplichten en wat gokken om weer terug op de route te komen.

Dus nog eens: er wordt ineens besloten om terug te rijden naar Leiden, om te laden, terwijl er al een SuC op de route stond!

Dus terwijl ik eerst erg blij was met in Amsterdam op meer plaatsen de juiste aantal banen en de juiste route-aanduidingen, ga ik toch weer terug naar navigatie via de telefoon.
 
De navigatie in deze versie vind ik niet goed. Een voorbeeld die voor mij op WTF-niveau was.

Ik had voor een ritje Den Haag naar Amsterdam ingesteld nog even bij de SuC langs te gaan om de auto helemaal vol te gooien als voorbereiding - ik zou rond de 10% bij de SuC komen. Bijna bij Schiphol wordt de route ineens omgelegd terug naar Leiden(!), welke verder weg is dan de SuC in Badhoevedorp. Natuurlijk net te laat ontdekt, dus stoplichten en wat gokken om weer terug op de route te komen.

Dus nog eens: er wordt ineens besloten om terug te rijden naar Leiden, om te laden, terwijl er al een SuC op de route stond!

Dus terwijl ik eerst erg blij was met in Amsterdam op meer plaatsen de juiste aantal banen en de juiste route-aanduidingen, ga ik toch weer terug naar navigatie via de telefoon.
Heel herkenbaar, ook met oude versies gooit hij soms laders op de meeste vreemde momenten en vreemde plekken ertussen. En het gebeurt me ook vaak tegenwoordig dat als ik weg rij bij de SUC hij paar honderd meter verderop ineens bv 7% van de range af haalt. Soms komt dat tijdens de rit terug, soms niet.
 
Er is een nieuwe update geweest en die laat me een bepaalde straat van 50 meter niet nemen, en laat me dan kilometers en minuten om rijden 😅
Ik heb gehoord dat er naast de brandstoflobby ook een lobbycircuit is opgestart vanuit de electriciteitsproducenten. Die willen dat er meer kilometers worden gemaakt met EV’s zodat ze meer opbrengsten hebben uit hun industrie. Er is een start gemaakt in de navigatiesystemen……..:p
 
Afgelopen weekend 400 km afgelegd op 2.7 met EAP. Tijdens de heenreis 1x een Auto Lane Change van het middelste naar het eerste rijvak die iets te enthousiast doorschoof richting een afrit.

Op de terugweg (in het donker en met nat wegdek, maar geen neerslag) was EAP niks meer waard: weigerde meerdere keren Auto Lane Change of brak die vaak af middenin.

Verder kon ik niet naar VRT Radio 1 luisteren: op random momenten schakelde de wagen zomaar over naar NPO Radio 1.
 
Afgelopen weekend 400 km afgelegd op 2.7 met EAP. Tijdens de heenreis 1x een Auto Lane Change van het middelste naar het eerste rijvak die iets te enthousiast doorschoof richting een afrit.

Op de terugweg (in het donker en met nat wegdek, maar geen neerslag) was EAP niks meer waard: weigerde meerdere keren Auto Lane Change of brak die vaak af middenin.

Verder kon ik niet naar VRT Radio 1 luisteren: op random momenten schakelde de wagen zomaar over naar NPO Radio 1.
Na reset software werkte bij mij alles terug zoals ervoor. (zelfde probleem als bij u)
 
  • Like
Reactions: neoflux