Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.2.*

This site may earn commission on affiliate links.
Adaptieve verlichting lijkt er (eindelijk) aan te komen. Ervaringen van Duitse Model 3 Highland bezitter zijn positief. De update wordt blijkbaar ook al aangeboden aan Model Y en Model S bezitters, maar het is nog niet duidelijk of deze ook adaptieve verlichting bevat.

1705609973113.png
 
  • Like
Reactions: Stan T. and MLKRMR
Dus ze gaan matrixlicht echt gebruiken….
Dat zou echt top zijn.
Hier staat toch dat het enkel voor de ‘new3‘ zou zijn.
Helaas, lijkt erop dat de matrix niet wordt ondersteund:
This addition is currently only for the new Model 3, and it does not appear to impact vehicles with matrix headlights.
 
Dus ze gaan matrixlicht echt gebruiken….
met kerstvakantie naar Portugal gereden enin Spanje in een dichte mistbank gereden. Wat mij opviel is dat het matrix patroon van de lampen (2022 y LR). op 30 à 40 meter voor de wagen tochtel redelijk duidelijk afgetekend was en dat de vierkantjes die verlicht werden redelijk groot zijn. zou me niet verbazen dat deze update inderdaad enkel voor nieuwere modellen zal zijn omdat de matrix in de 'oude' lampen nietfijn genoeg is. Hopelijk heb ik het hier wel mis, in mijn Passat was het rijden met de dynamische verlichting 's nachts echt wel fantastisch, veel minder vermoeiend en comfortabel. zeker op slecht verlichte wegen.
 
  • Like
Reactions: OttoR
met kerstvakantie naar Portugal gereden enin Spanje in een dichte mistbank gereden. Wat mij opviel is dat het matrix patroon van de lampen (2022 y LR). op 30 à 40 meter voor de wagen tochtel redelijk duidelijk afgetekend was en dat de vierkantjes die verlicht werden redelijk groot zijn. zou me niet verbazen dat deze update inderdaad enkel voor nieuwere modellen zal zijn omdat de matrix in de 'oude' lampen nietfijn genoeg is. Hopelijk heb ik het hier wel mis, in mijn Passat was het rijden met de dynamische verlichting 's nachts echt wel fantastisch, veel minder vermoeiend en comfortabel. zeker op slecht verlichte wegen.
Ik ben bang dat je gelijk hebt, lees ook deze thread van een automotive lighting optical engineer:
Het zal dus hoogstwaarschijnlijk bij highland+ blijven, jammer genoeg.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Activering van de matrix verlichting op de Model Y en 3 (legacy) lijkt aanstaande.

Wow, niet te geloven! Er was geen echt incentive bij Tesla om onze "legacy" auto's ook te ondersteunen, maar dat hebben ze dus toch gedaan.

Hopelijk in een van de volgende 2024.2.x updates.

Hier nog een wat uitgebreider artikel:
 
Wow, niet te geloven! Er was geen echt incentive bij Tesla om onze "legacy" auto's ook te ondersteunen, maar dat hebben ze dus toch gedaan.

Hopelijk in een van de volgende 2024.2.x updates.

Hier nog een wat uitgebreider artikel:
De vraag is wel, wat valt onder legacy en wat wordt de functionaliteit?