Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ben in Brugge om de wagen op te halen, schotelen ze me dit voor…
Niemand hier wil me ook zeggen of ze dit willen maken of niet. Kan zijn dat dit binnen de specs valt of niet. Niemand wil hier een uitspraak over doen. Straks meer…
Kan je beschrijven wat ”dit” is? Het lijkt op krassen, deuken en veel schmutz maar met de reflecties van de andere autos en de schmutz is het niet duidelijk wat jij ziet.
Wel balen dat Tesla jouw delivery feestje verprutst
 
ik zou het annuleren. Eenmaal geaccepteerd is alle premium ellende voor jou en kun je enkel afwachten hoe lang de “premium” service het genot van jouw bezit gaat frusteren.
Dat is echt alleen iets voor echte Tesla fan boys.
Het forum staat vol met ervaringen die ik echt niemand zou aanbevelen.
 
Blijft toch bijzonder vreemd dat je een gloednieuwe auto moet accepteren met krassen (schade dus) en dan maar hopen dat ze t fixen. Ik zou ook annuleren maar goed dan zit je weer zonder auto... toch zal dit toekomstige klanten gaan kosten want hier zit echt niemand op te wachten.
 
De keuze die ze me geven is: meenemen en we zullen herstellen wat buiten de specs valt of order annuleren. Op mijn vraag of ze me een zicht kunnen geven wat die specs dan zoal zijn krijg ik als antwoord: dat mogen we niet zeggen.

Ik zou daar geen genoegen mee nemen maar ik weet niet of jij nog voor de oude lage prijs hebt besteld.

In dat geval moet je het prijsverschil ook meenemen in je overwegingen.

Aan de nieuwe S van @Xfrank mankeerde ook nogal wat, dat is uiteindelijk allemaal goed opgelost.
 
ik zou het annuleren. Eenmaal geaccepteerd is alle premium ellende voor jou en kun je enkel afwachten hoe lang de “premium” service het genot van jouw bezit gaat frusteren.
Dat is echt alleen iets voor echte Tesla fan boys.
Het forum staat vol met ervaringen die ik echt niemand zou aanbevelen.
Ik zou daar geen genoegen mee nemen maar ik weet niet of jij nog voor de oude lage prijs hebt besteld.

In dat geval moet je het prijsverschil ook meenemen in je overwegingen.

Aan de nieuwe S van @Xfrank mankeerde ook nogal wat, dat is uiteindelijk allemaal goed opgelost.
je gaat bijna denken dat Tesla de vroege kopers tegen de oude lage prijs koppelt aan de autos met problemen 😱
 
Ik zou daar geen genoegen mee nemen maar ik weet niet of jij nog voor de oude lage prijs hebt besteld.

In dat geval moet je het prijsverschil ook meenemen in je overwegingen.

Aan de nieuwe S van @Xfrank mankeerde ook nogal wat, dat is uiteindelijk allemaal goed opgelost.
Er zaten bij mij ook een paar stofdeeltjes in de lak. Na het herstellen van de andere punten, (wat enkele maanden geduurd heeft wegens te bestellen onderdelen) werdt ik gebeld door een carrosserie bedrijf dat was aangesteld om de hestelling van de lak op zich te nemen. Ik ben hier niet op in gegaan omdat er ondertussen al een coating was aangebracht.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: Dikkie Dik
De keuze die ze me geven is: meenemen en we zullen herstellen wat buiten de specs valt of order annuleren. Op mijn vraag of ze me een zicht kunnen geven wat die specs dan zoal zijn krijg ik als antwoord: dat mogen we niet zeggen.
Zeker ter plaatse op papier laten zetten. Ik heb hier problemen mee gehad omdat ze beweerde dat ik de melding te laat had gedaan...
Screenshot_20230506_131726_Tesla.jpg
 
  • Helpful
Reactions: Dikkie Dik
Ik heb mijn zwarte Y op 31 maart opgehaald en bij thuiskomst eens goed de lak bekeken. Die bleek vol swirls te zitten, alsof ie een keer door de wasstraat gehaald was.

Melding van gemaakt en kon de auto terugbrengen. Anderhalve week bij Tesla Tilburg / Haans autoschade gestaan om compleet te polijsten. Daarna een perfecte auto terug gekregen. Vanwege mijn vakantie hebben ze de auto zelfs nog een weekje langer binnen aan de lader laten staan, zodat ik 'm kon ophalen en kon inspecteren zonder vuiligheid van buiten erop. Perfect geregeld, geen gedoe gehad.
 
Zo even snel een update. Om 11h30 in Brugge aangekomen, was er druk. Zitten er ook duidelijk onderbemand stonden toch wel aantal mensen te wachten om geholpen te worden.

Mijn wagen ... W.O.W. ik ben super tevreden dat ik de Ultra Red kleur heb, vind die echt waanzinnig.
Ik ben rond de wagen gegaan maar kon niet direct enige foutjes vinden. Maandagavond gaat hem binnen om dinsdag een coating aan te brengen.

Het voelt echt aan als een totaal andere wagen dan mijn Model S 2016. Yoke stuur vind ik fantastisch .. uiteraard is het wel wennen en moet je soms even nadenken. Maar ik vind dat het de wagen een veel coolere uitstraling geeft.

Omdat het er zo druk was maar amper contact gehad met iemand van Tesla, maar dat maakt mij op zich niet uit. Ik zoek liever alles zelf uit.
HW4 zal er volgens mij wel opzitten, het zijn in ieder geval de geupdatete camera's met de rode gloed.

Foto's volgen morgen.
 
Zeker ter plaatse op papier laten zetten. Ik heb hier problemen mee gehad omdat ze beweerde dat ik de melding te laat had gedaan...
View attachment 935068
Vandaag onze MX terug gekregen van de detailer. Die had wat schade gevonden aan de kunststof strip onder de passagiersdeur vanvoor. We zijn onmiddelijk naar Tesla Hasselt gereden. Daar spraken ze ook van de 160km limiet... gelukkig zaten we aan 136km :cool:

IMG-20230505-WA0003.jpg
 
foto's zullen voor later deze week zijn .. nadat de wagen terug komt van de detailer ;-)
Vandaag nog even kijken wat we kunnen doen ... leuk excuus om nog wat extra km's te kunnen rijden.

Kan er niet genoeg van krijgen. Deze wagen is gewoon next level.
De 'auto pilot' op de snelweg is ook fantastisch ... hopelijk wordt FSD snel in Europa mogelijk want nu moet je nog elke 10s het stuur vast houden en voor elke rijstrookverandering bevestigen met de pinkers.

Gisteren al wat km's gedaan op de autostrade.
Autopilot heeft 1 keer ingegrepen. Ik heb 2 keer moeten ingrijpen omdat Autopilot een afslag wou nemen terwijl ik rechtdoor moest.

Het ingrijpen van de autopilot was echt wel nice.
Ik reed op de ring van Antwerpen en nam de afrit naar de E313. Plots verscheen op het scherm het beeld van de camera aan de rechterkant. En speelde er een geluidsignaal af en week de wagen uit naar links. Hij had een zotte BMW achter mij opgemerkt die veel te snel reed achter mij kwam en zot langs rechts voorbij stak. Autopilot had dit allemaal opgemerkt terwijl ik er geen flauw benul van had tot ik de meldingen kreeg. Echt top, kan niet wachten op FSD!
Zal eens kijken of de beelden nog op de USB stick staan
 
Weet iemand hoe je je laadkabel loskrijgt zonder naar je gsm te grijpen en in de app te gaan ? Vroeger was het simpel - als je de auto unlocked had - was er een knop naast de laadpoort en die liet de kabel los en stopte het opladen... Of kon je op je keyfob de kabel makkelijk losmaken...