Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Weekendje Phantasialand.
In Duitsland even de power uitgetest. In no time 250 km/h vanaf deze snelheid worden de cijfertjes ook rood. 254 km/h afgetikt met de model S long range.

In Ertfurt volgetankt voor de terugrit.
Daar ook topsnelheid. Op een half uur weer vol (90%) ... Helaas te snel want waren nog volop aan het gamen 😅
 

Attachments

  • PXL_20230617_060217535.jpg
    PXL_20230617_060217535.jpg
    220.2 KB · Views: 115
Weekendje Phantasialand.
In Duitsland even de power uitgetest. In no time 250 km/h vanaf deze snelheid worden de cijfertjes ook rood. 254 km/h afgetikt met de model S long range.

In Ertfurt volgetankt voor de terugrit.
Daar ook topsnelheid. Op een half uur weer vol (90%) ... Helaas te snel want waren nog volop aan het gamen 😅
254km/h met de kinderen op de achterbank lijkt mij gevaarlijker dan met de kinderen inde achtbaan in Phantasialand……
 
  • Disagree
Reactions: DVR-MYP
Weekendje Phantasialand.
In Duitsland even de power uitgetest. In no time 250 km/h vanaf deze snelheid worden de cijfertjes ook rood. 254 km/h afgetikt met de model S long range.

In Ertfurt volgetankt voor de terugrit.
Daar ook topsnelheid. Op een half uur weer vol (90%) ... Helaas te snel want waren nog volop aan het gamen 😅
Met mijn Y vond ik het best tegenvallen vanaf ongeveer 220 km/h. Denk dat een S veel sneller is. Gaaf!
 
En hoe weet jij dan dat er kinderen zouden bijzitten? Niet dus !

Altijd die vooroordelen zonder meer info te weten.🙄
Nou ja… er hoeven inderdaad ook geen kinderen op de achterbank te zitten. Neemt niet weg dat een ritje in de achtbaan veiliger is dan met 254 km/h over de autobaan, dat was eigenlijk mijn punt….

Maar goed doe gewoon je ding, maar het blijft mij verbazen dat er mensen graag zo hard willen rijden in Duitsland, terwijl de snelheidslimiet (of eigenlijk het ontbreken ervan) vrijwel alleen door de Duits auto lobby (MB BMW, Audi) in stand wordt gehouden en dat het over grote deel van de duisters zich netjes aan de max adviessnelheid houdt.
 
RN voor Model S Ultra Red sinds medio april met levering indicatie april-juni. Nog niets van Tesla vernomen en geen VIN gekoppeld. Via lease maatschappij dit keer dus geen direct contact.
Is het nog steeds zo dat ze ineens een sms sturen met ophalen paar dagen later? Huidige S vandaag 5 jaar geworden dus gaat binnenkort terug naar Tesla met gegarandeerde restwaarde.
Dank voor feedback.
 
Met een RN zou je in principe wel je sales advisor moeten kunnen bereiken. Op je bestelbevestiging staat een telefoonnummer dat je kan bellen, en die verbinden je met Tesla support, en dan kan je aangeven dat je graag contact wil met je sales advisor, en of die je kan mailen. Dat moet dan wel lukken voor meer informatie.

Heb je een Long Range of Plaid besteld? Normaal zou VIN allocation wel sneller zijn, maar misschien worden Long Range minder gebouwd want er hangt meer marge aan Plaid.
 
Met een RN zou je in principe wel je sales advisor moeten kunnen bereiken. Op je bestelbevestiging staat een telefoonnummer dat je kan bellen, en die verbinden je met Tesla support, en dan kan je aangeven dat je graag contact wil met je sales advisor, en of die je kan mailen. Dat moet dan wel lukken voor meer informatie.

Heb je een Long Range of Plaid besteld? Normaal zou VIN allocation wel sneller zijn, maar misschien worden Long Range minder gebouwd want er hangt meer marge aan Plaid.
Dank voor je antwoord. Ga ik morgen even proberen dan. Woon in Amsterdam dus al eens naar Zuid-Oost gereden. Toen wilden ze me geen informatie geven.
Long range. Zou denken met de gebruikelijke kwartaal levering-target druk dat ze het nog proberen te fixen voor het einde van de maand.
 
Uit het project Highland draadje van Teslascope blijkt dat S/X binnenkort (binnen 2 maanden) ook weer een kleine update krijgen (naast RGB-interieurverlichting). Zouden de S/X dan misschien ook steer-by-wire krijgen? Het gerucht gaat namelijk dat steer-by-wire in de Model 3 refresh wordt geïmplementeerd. Of bijv. de bumpercamera?
 
IMG_1710.jpeg


Hmmm… nieuwe melding vandaag. En alleen wanneer de auto stil stond (bv voor stoplicht). In beweging verdwijnt de melding weer. Nog geen reset vd auto gedaan omdat ik dacht dat hij misschien info van ‘the mothership’ aan het downloaden was om de tesla vision te updaten…
 
View attachment 950963

Hmmm… nieuwe melding vandaag. En alleen wanneer de auto stil stond (bv voor stoplicht). In beweging verdwijnt de melding weer. Nog geen reset vd auto gedaan omdat ik dacht dat hij misschien info van ‘the mothership’ aan het downloaden was om de tesla vision te updaten…
Nee dan laadt ie laatste beelden weer uit z'n eigen geheugen. Voor meest recente referentie.
 
  • Like
Reactions: mfmvdsande
Gisteren de MS Plaid opgehaald.
Stuur staat niet uitgelijnd en de laadkabel vergrendeld niet waardoor maar aan 6KW kan geladen worden.
Service aangevraagd.
Voor de rest een heel groot verschil met de MX (2017)
Rijdt super...
 

Attachments

  • Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-01 om 10.18.21.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-01 om 10.18.21.jpg
    546.6 KB · Views: 72
  • Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-01 om 10.18.22.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-01 om 10.18.22.jpg
    589.5 KB · Views: 70
  • Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-01 om 10.18.23.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-01 om 10.18.23.jpg
    720.6 KB · Views: 68