Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Hier nog 1, het kriebelt!
Maar wordt niet inruilen via Tesla dan. Hier een S LR+ FSD van 12-20 met 25k km. Inruilvoorstel 39k......
En zit wel heel erg met het ontbreken van de richtingaanwijzer.....
Kan de twijfels niet voor je wegnemen, maar ik ben inmiddels zo erg gewend aan de knoppen op het stuur, dat wanneer ik in de auto van mijn vrouw rijd ik op zoek ben naar de knoppen en juist weer moet wennen aan de 'stengels'.
 
Poehhh die prijsverlagingen laten mij wel twijfelen om nieuwe X te kopen..... want mijn huidige 2020 Model X met 80.000 op de teller moet nog wel te verkopen zijn voor 60 - 65k dus dan voor 40k meer een gloednieuwe.....

Weet iemand of de FSD actie nog geldt? Dan wordt het helemaal interessant!
Denk het wel als je voor het eind van de maand de nieuwe in ontvangst neemt. Zal dus een stock wagen moeten worden.
 
Vraagje aan de refresh rijders. Heeft iemand de N2itive kit 1 geinstalleerd? Zo ja, waar? Ik kreeg van N2itive een adres in het noorden van NL, ik weet dat elke bandenboer dit zou moeten kunnen installeren, maar ja.. ik wil niet de eerste zijn ;)
 
Kan de twijfels niet voor je wegnemen, maar ik ben inmiddels zo erg gewend aan de knoppen op het stuur, dat wanneer ik in de auto van mijn vrouw rijd ik op zoek ben naar de knoppen en juist weer moet wennen aan de 'stengels'.
Inderdaad, had het ook. Stapte in de huur-Model Y en was gefrustreerd dat ik weer zelf het ding in D moest zetten en richting moest aangeven met die molenwieken.

Knopjes op het stuur zijn heerlijk... Lekker cruisen op autopilot op de snelweg, elleboog op het raam, hand aan het stuur, en als je moet van rijvak wisselen gewoon op knopje duwen.
 
Vraagje aan de refresh rijders. Heeft iemand de N2itive kit 1 geinstalleerd? Zo ja, waar? Ik kreeg van N2itive een adres in het noorden van NL, ik weet dat elke bandenboer dit zou moeten kunnen installeren, maar ja.. ik wil niet de eerste zijn ;)
Ik heb het getril nog niet gevoeld op mijn MX Plaid. De 2017 MX had het wel maar ik vond het nooit nodig om hierover te gaan janken, omdat je het enkel had als je echt plankgas ging op oneffen wegdek, en dan nog stoorde het me niet.

Over slijtage van de achterbanden kan ik nog niks zeggen. Afgelopen zomer wel weer ergens een pre facelift Model X in de berm met een kapot gereden achterband gezien.
 
Mijn 2023 X heeft wel sensoren in de FWD maar geen in de voordeuren. Die gaan bij ontgrendelen dan ook maar enkele cm open en moeten dan handmatig verder geopend worden.
Dat doen ze inderdaad, maar ik merk toch een verschil in hoe ver ze open gaan tussen wanneer ik voor de deur voorbij wandel, en wanneer ik er niet ben.

Geen idee wat het verschil is.
 
Even photoshop opengegooid.

Van mij mogen ze de Model 3 facelift voorkant ook op de Model X copy-pasten :p

1693572317056.png
 
  • Like
Reactions: MaH
Oh en FYI, heb in Canada de bluetooth keyfob besteld, werkte proper op de huur-Model Y, en werkt ook feilloos op mijn MX Plaid.

Kan ik weer alle deuren en frunk openen zonder de app boven te moeten halen.
Nice. Nieuwe fob komt niet meer met zo’n touwtje om hem aan je sleutelbos te hangen. De NL shop heeft een soort hoesje, vandaag binnengekomen en werkt tot nu toe prima.

1693572670436.jpeg
 
Nice. Nieuwe fob komt niet meer met zo’n touwtje om hem aan je sleutelbos te hangen. De NL shop heeft een soort hoesje, vandaag binnengekomen en werkt tot nu toe prima.

View attachment 970068
Nee, de nieuwe kan je nog altijd aan een sleutelbos hangen met een touwtje.

Dat hoesje dat jij hebt, heb ik vroeger ook gehad. Na een jaar viel de sleutel er telkens spontaan uit.
 
Oh en FYI, heb in Canada de bluetooth keyfob besteld, werkte proper op de huur-Model Y, en werkt ook feilloos op mijn MX Plaid.

Kan ik weer alle deuren en frunk openen zonder de app boven te moeten halen.

Voor de Frunk snap ik het, maar alle andere deuren kun je toch gewoon openen met telefoonsleutel?
In ieder geval wel bij een Model 3. Lijkt me stug dat dat bij een Model X anders zou werken.
 
Voor de Frunk snap ik het, maar alle andere deuren kun je toch gewoon openen met telefoonsleutel?
In ieder geval wel bij een Model 3. Lijkt me stug dat dat bij een Model X anders zou werken.
Openen met de hand ja.

Het is 2023. Ik heb al sinds 2017 geen deuren meer geopend met m'n hand aan een klink te houden, met uitzondering van hier en daar dat het makkelijker was omdat ik er vlak bij stond.

;)
 
  • Like
Reactions: adjego
Kan de twijfels niet voor je wegnemen, maar ik ben inmiddels zo erg gewend aan de knoppen op het stuur, dat wanneer ik in de auto van mijn vrouw rijd ik op zoek ben naar de knoppen en juist weer moet wennen aan de 'stengels'.
Zelfde evaring hier. Ook de "auto gear select" is zalig. En het swipen gaat ook heel naturel. En de yoke wil ik ook niet meer kwijt eigenlijk.
Ik weet het verschil weer want ik heb nu even een MYP loaner omdat ik een lekkage aan de ABS pomp had bij de MS.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Hier nog 1, het kriebelt!
Maar wordt niet inruilen via Tesla dan. Hier een S LR+ FSD van 12-20 met 25k km. Inruilvoorstel 39k......
En zit wel heel erg met het ontbreken van de richtingaanwijzer.....
Het is inderdaad wennen. En dat duurt wel een maand of zo. Maar eenmaal gewend wil je echt niet meer hengelen.
Heb een S Plaid met yoke en knopjes voor richting aanwijzers.
Deze week 1 dag gereden in een fossiele vervanger vanwege spijker in Pirelli.
40 knopjes en stalks en handbak en zo meer.

Kon niet wachten tot m'n yoke er weer was. Over de yoke: niet overpakken maar gewoon doordraaien (rechterhand bij bocht naar links en vice versa).

De knopjes voor de richtingaanwijzers: timing lost alles op.

En nee, ik ga niet meer terug van de laserprinter naar de typemachine.
 
Bij mij begint het nu ook wel weer te kriebelen voor een Model S Plaid Ultra Red op Arachnids. Die komt nu op 115k.

Het is jammer dat Tesla van die belabberde inruilwaardes biedt (in februari 27,5k voor mijn 5 jaar oude P100D met 145k km op de klok, dat zal nu met 160k km vermoedelijk 5-7k minder zijn). Ik zou er wel mijn 44k reservering voor een Roadster voor inzetten want 200-225k voor een niet erg praktische auto gaat eigenlijk toch een stap te ver.

Wel is er altijd nog die vrees in mijn achterhoofd dat ze volgend jaar ineens een geheel nieuwe S introduceren. Maar voor hetzelfde geld cancellen ze het model. Je weet het bij Tesla nooit.

Vanmiddag twee testritten gemaakt in twee verschillende Plaids, eentje met 19 inch en eentje met 21 inch (eerder dit jaar had ik al proefgereden in een LR). Wat een fijne auto, die Plaid!

Dus niet te lang gedraald en zojuist online een nieuwe Plaid besteld: Ultra Red, cream interior, 21 inch velgen, yoke stuur. Ik was wat huiverig voor de yoke maar ik vond die heel fijn rijden, na een half uur al prettiger dan een gewoon stuur.

Ik overwoog al een tijdje om de 5,5 jaar oude P100D in te ruilen voor een Plaid, maar ik vond de prijs nog te hoog. Ik kocht in 2018 een demo-P100D die was afgeprijsd van 165k naar 140k, maar een half jaartje later was die prijs al 110k, vlak voor de facelift. Dus dit keer heb ik de kat even uit de boom gekeken en gewacht tot de prijs zou zakken. Nu die in korte tijd is gedaald van 140k naar 110k (mijn uitvoering 118k) kan ik het voor mezelf verantwoorden. Ik betaal net zo veel voor deze Plaid als in 2017 voor een 90D! Het kan wellicht nog wat lager de komende tijd, maar ik verwacht geen reuzenstappen meer.

Ik heb nog gekeken naar showroomauto’s, maar de Ultra Red-modellen zijn gisteren in noodvaart verkocht. In de showroom in Utrecht staat nog een mooie witte Plaid (cream, yoke, 19 inch) voor een zeer scherpe 102k en daar heb ik nog even over nagedacht. Maar die heeft nog HW3 terwijl nieuwgebouwde auto’s HW4 hebben. En ik heb toch liever Ultra Red en 21 inch.

Tesla moet nog met een inruilprijs komen voor de P100D met 162.000 km op de klok maar ik heb daar weinig fiducie in (vermoedelijk 22-25k). Ook contact opgenomen met automakelaar Leasebijtellingvriendelijk.nl en die adviseren om hem bij hen voor 50k te koop te zetten. Ik ga dat waarschijnlijk doen. Als er uiteindelijk 40k uitrolt zou ik al blij zijn.