Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou sws terug gaan voor een Yoke. Is veel prettiger rijden, om dan nog niet te spreken over de uitstraling.
Mijn yoke heeft nog nergens slijtage sporen.
Ik zou zeker ook terug kiezen voor de Yoke om vrijwel dezelfde redenen.
Aan deze prijs gaat hij wel lekker exclusief blijven.
ik hoop alleen dat bij de vernieuwde versie de claxon terug in het midden zit.
 
ik hoop alleen dat bij de vernieuwde versie de claxon terug in het midden zit.
Dat is idd het enige waar ik problemen mee heb. Als je snel moet reageren om te claxoneren is het niet handig dat knopje te vinden. Al zeker niet wanneer je stuur gedraaid staat, terwijl ik met de richtingsaanwijzers daar geen probleem mee heb.

Op mijn stuur kan je de 'normale' claxon wel induwen maar gebeurd er niets. Misschien kunnen ze dat softwarematig terug activeren?

Wanneer je uw nieuwe Yoke hebt geef dan een seintje, wel benieuwd naar de verschillen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank
Maar daar ging het ook niet over.
Dit soort lak-imperfecties worden doorgestuurd naar een schadeherstelbedrijf waar de lokale Tesla dealer mee samenwerkt. Zij bepalen de agenda, niet Tesla.

Mocht lokale spuiter al vol zitten (lees: ze zitten vol, want de zomervakantie is net voorbij), kom je gewoon achter in de rij te staan.

Source: Ikzelf bij levering Model X Plaid eerder dit jaar. 11 April ingeleverd voor lak correcties, 26 april terug.
 
  • Like
Reactions: Rietman
Dit soort lak-imperfecties worden doorgestuurd naar een schadeherstelbedrijf waar de lokale Tesla dealer mee samenwerkt. Zij bepalen de agenda, niet Tesla.

Mocht lokale spuiter al vol zitten (lees: ze zitten vol, want de zomervakantie is net voorbij), kom je gewoon achter in de rij te staan.

Source: Ikzelf bij levering Model X Plaid eerder dit jaar. 11 April ingeleverd voor lak correcties, 26 april terug.
Dan zit er wel een enorme inefficiëntie achter. Want het kost geen twee wekend om een auto te spuiten. Ik heb ooit een 911 helemaal moeten laten spuiten omdat iemand het leuk vond om rondom de auto te bewerken met een sleutel en dat was binnen een week gedaan. En het was nog een moeilijke lak ook die van kleur veranderde met de invalshoek.

O well...
 
Ik zou sws terug gaan voor een Yoke. Is veel prettiger rijden, om dan nog niet te spreken over de uitstraling.
Mijn yoke heeft nog nergens slijtage sporen.

Het zou me niet verbazen als het verschil tussen wel en geen slijtage op de yoke hem zit in het wel of niet dragen van een ring (aan bepaalde vingers). Die kan meer schade aanrichten aan een hoekige yoke dan aan een rond stuur.

Ik ga het zien als ik binnenkort mijn auto met yoke krijg. Hopelijk de nieuwste variant (maar dan nog wel voor de lagere prijs, haha).

Dat is idd het enige waar ik problemen mee heb. Als je snel moet reageren om te claxoneren is het niet handig dat knopje te vinden. Al zeker niet wanneer je stuur gedraaid staat, terwijl ik met de richtingsaanwijzers daar geen probleem mee heb.

Op mijn stuur kan je de 'normale' claxon wel induwen maar gebeurd er niets. Misschien kunnen ze dat softwarematig terug activeren?

Wanneer je uw nieuwe Yoke hebt geef dan een seintje, wel benieuwd naar de verschillen.

Ik heb begrepen dat je om te claxonneren niet langer op het claxonknopje hoeft te drukken, maar ook gewoon je hele hand op het knopje/de bovenzijde van de yoke of het stuur kunt leggen, zonder druk uit te oefenen. Ik zag iemand dat doen op een filmpje en er klonk inderdaad een claxon.

Uiteraard is dat geen oplossing als het stuur gedraaid is. Maar hoe vaak is er de noodzaak om te claxonneren met een ingedraaid stuur?
 
  • Like
Reactions: PeDuvelt
En richting aangeven op een rotonde met de yoke? Is daar handigheid in te krijgen of is het wachten tot een volautomatische richtingaanwijzer?
Ik heb een rond stuur maar daar heb je precies dezelfde situatie met de knoppen die op het stuur zitten.
Dat is in het begin echt wel lastig en daarmee soms ook pas laat met het aangeven van mijn richting op een rotonde. Maar ook hier ontstaat 'muscle memory' voor.
 
En richting aangeven op een rotonde met de yoke? Is daar handigheid in te krijgen of is het wachten tot een volautomatische richtingaanwijzer?
Ondertussen moet ik hier niet meer bij nadenken. Het is immers altijd hetzelfde knopje bij het verlaten van een rotonde (voorlopig nog niet in de UK gereden)
Zoals hierboven aangegeven lost de keuze van een rond stuur dit probleem niet op. Alleen lijkt me de stand van het stuur bij de yoke duidelijker dan bij een rond stuur.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Vandaag binnen geweest voor het gps probleem. Ondertussen de derde service interventie voor hetzelfde.

Vorige keer was de gps antenne vervangen maar dat was dus het probleem niet.

En ik zal nog een vierde keer moeten langs gaan. Vandaag zou de oorzaak zijn vastgesteld maar de onderdelen moeten nu nog binnen komen.

Het right body harness wordt vervangen, dat is een kabelboom. En heel waarschijnlijk wordt de computer ook vervangen. Tesla wist me te vertellen dat er een terug roep actie open stond voor de computer.

Nu wachten op de onderdelen dan weer een nieuwe afspraak inboeken, alles tezamen weer minstens een maand wachten voordat het hopelijk eindelijk wordt opgelost.
 
Gister de nieuwe MX LR opgehaald. Ik werdt voor de levering al gebeld met het bericht dat er transportschade op de auto zit.

Goed dat ze dat hebben gedaan, want dat scheelt toch een vervelend momentje.

Wel de auto extra zorgvuldig gecontroleerd op andere plekjes in de lak. Enkele gevonden, waarvan de meeste direct konden worden weggepolijst. Voor de rest moet een er een afspraak voor herstel komen.

Daarnaast ligt de deurgreep van de bestuurders deur wat te diep. Volgende de medewerker is het binnen de marges, maar ik begin er nog wel even over als ie toch voor de krassen terug gaat.

Afhalen was in Tilburg. Afgelopen 5 jaar is daar niet veel veranderd. Beetje sfeerloos en veel gestessde en chagrijnige mensen. De Tesla medewerkers zijn overigens wel vriendelijk.

En de auto? Vet! Blauw dit keer in 7 Zits met yoke. Echt wel een flinke stap vooruit gegaan in vergelijking met de vorige MX. Alles voelt net wat kwalitatief beter aan.

We hebben hem gedoopt tot Big Blue!

Hopelijk komt vandaag FSD over!
 
Last edited:
Dan zit er wel een enorme inefficiëntie achter. Want het kost geen twee wekend om een auto te spuiten. Ik heb ooit een 911 helemaal moeten laten spuiten omdat iemand het leuk vond om rondom de auto te bewerken met een sleutel en dat was binnen een week gedaan. En het was nog een moeilijke lak ook die van kleur veranderde met de invalshoek.

O well...
We hebben het hier over Tesla.

Die zijn groot geworden met inefficiënties ;) .
 
Ik heb een rond stuur maar daar heb je precies dezelfde situatie met de knoppen die op het stuur zitten.
Dat is in het begin echt wel lastig en daarmee soms ook pas laat met het aangeven van mijn richting op een rotonde. Maar ook hier ontstaat 'muscle memory' voor.

De mogelijkheid om dit te doen valt of staat nog steeds bij de manier waarop een rotonde wordt genomen, en hoe groot de diameter van de rotonde zelf is.

Neem je een rotonde op langzame/normale snelheid zoals 90% van de mensen op de weg, is dit prima te timen. Zeker bij "grotere" rotondes (lees: kleinere draaicirkel stuur) is het prima te doen (alhoewel suboptimaal tegenover stalks, maar daar doen we niets aan).

Als je kleine rotondes sneller neemt, wordt het een stuk moeilijker. Op hoogste snelheid (piepende banden, tegen onder/overstuur aan) wordt het onmogelijk. Tegenargument is dat je dan als zo'n totaalmalloot de rotonde neemt dat een knipperlicht ook weinig meer uitmaakt.

Ben en blijf geen fan van het verplaatsen van kritische functies (want verplicht om richting aan te geven bij verlaten rotonde) naar touch knopjes op een stuur.
 
  • Informative
Reactions: mfmvdsande