Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
We zijn op weg naar Malaga. Wij met de refresh MS en onze welbekende vrienden met de P85 Classic. We reizen op het ritme van de Classic. Voor ons is er niks spannend meer aan. Soms kom ik aan de SuC met nog +60% SoC. ;)
Ons verbruik loopt redelijk gelijk op.
View attachment 973321View attachment 973322View attachment 973324
In Frankrijk en het eerste deel in Spanje had ik bij elke afrit last dat de auto op AP weg trok naar de afrit. Soms een beetje, maar soms plots remmen, en leek hij de afrit te willen nemen. Na een tijd overgeschakeld op NoA en hier geen last meer van gehad.
Verbruikt de refresh dan niet minder, maakt de 85 kWh en 100 KWh dan zoveel verschil ?
 
Droneshot

Is dit Multi-Coat Red of het nieuwe Ultra Red?

Ik mag overigens mijn Model S Plaid Ultra Red woensdag gaan ophalen :cool: Mijn broer heeft besloten mijn S P100D te kopen en zijn S 75 gaat naar onze ouders. Andere broer en zus rijden beiden X 100D. Dus bij familiefeestjes lijkt het wel een Tesla-meeting.
 
Waar ik toch wel nieuwsgierig naar ben: behalve het prijsverschil, wat zijn dan redenen om voor een S te gaan ipv een X?

Ik bedoel: De X is ruimer, ziet er luxer uit (vleugeldeuren, automatische deuren), hogere zit.....

De S is alleen goedkoper.

Het zal persoonlijk zijn. Ik vind een S mooier dan een X. Hij rijdt ook vlotter en sportiever. Als je een groter gezin hebt, is de X logischer. Ik ken ook mensen die de X kiezen voor de extra techniek en het 'spaceship'-gevoel. Het prijsverschil is trouwens nog maar zo'n €5000. Dat zal bij deze aanschafprijzen niet doorslaggevend zijn.
 
Is dit Multi-Coat Red of het nieuwe Ultra Red?

Ik mag overigens mijn Model S Plaid Ultra Red woensdag gaan ophalen :cool: Mijn broer heeft besloten mijn S P100D te kopen en zijn S 75 gaat naar onze ouders. Andere broer en zus rijden beiden X 100D. Dus bij familiefeestjes lijkt het wel een Tesla-meeting.
Dit is multi coat Red
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Het verbruik van de P85 was een stuk minder over de 2150km
192Wh per km en wij met de refresh LR 201Wh per km. (Ik en mijn echtgenote wegen wel een stuk meer dan Dirk en zijn partner 😉)

Volgens een test van tesla bjorn was de S longrange van 2020 nog steeds het meest efficient (waarschijnlijk door het verschil in breedte van de banden). Door het 250 kW snelladen is de refresh wel een stuk sneller over 1000 km.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Ik zie dat de eindfactuur voor de S die ik woensdag ga ophalen €1000 lager is dan verwacht. Er blijkt zonder dat ik daarom heb gevraagd €1000 referralkorting te zijn afgehaald. Nadat ik online had besteld, dacht ik: crap, helemaal vergeten om een referral-link van een van de mijn broers of zussen te gebruiken. Jammer, maar geen man overboord en ik ben er verder niet achteraan gegaan. Toch leuk dat er dan onverwachts zo'n meevallertje is.
 
Vandaag de Plaid Ultra Red opgehaald. Wat een gave, diepe kleur! Zeker in zonlicht maar ook, zoals hieronder, in de schaduw. Geen zorgen, ik heb een separate parkeerplek waar niemand er een portier tegenaan kan gooien.


IMG_2699.jpeg


IMG_2698.jpeg


De aflevering ging redelijk soepel. Alles nauwkeurig nagelopen op afwijkende panel gaps maar hij zit heel degelijk in elkaar. Ik vond één putje in de lak van de front fender - de auto heeft een hele reis achter de rug, dus niet heel raar - en dat is ter plekke verholpen. Dat duurde maar een kwartiertje.

De Plaid rijdt geweldig, en met de vering op de comfortstand is hij beter geveerd dan mijn oude P100D (beide 21 inch). Het bereik is 25% vooruit gegaan. Bij 100% lading geeft de P100D 450 km aan, de Plaid geeft exact hetzelfde bereik aan bij slechts 80% lading.

Ondanks dat ik hem nog niet echt op de staart heb getrapt heb ik mogelijk toch al een snelheidsboete aan mijn broek hangen van een van de flitspalen in de omgeving van het aflevercentrum in Tilburg. De snelheidsmeter stond namelijk nog op miles ipv kilometers en het duurde even voordat ik doorhad waarom iedereen op die 80 km-weg 50 reed terwijl ik met 60-65 nog ver onder de limiet dacht te zitten. Dat was dus in werkelijkheid 100 km per uur :eek:

Aan de yoke ben ik al helemaal gewend (dat was ook al het geval bij de proefritten) en de knipperlichten op het stuur werken heel prettig. Fijn ook dat die automatisch uitgaan wanneer je van baan bent gewisseld.

Minpuntje: het ontbreken van een fysieke knop voor het handschoenenkastje. En ik mis een key fob om trunk en frunk vanaf afstand te kunnen openen. Ik probeer er eentje te regelen via iemand in de VS (nog niet leverbaar in Europa) maar helaas is die daar momenteel uitverkocht in de shop.

Ik zit alleen nog te dubben over een coating om de lak mooi te houden. Doen of niet? Glas, ceramic of iets anders? En waar dan (in midden Nederland)? Ik houd me aanbevolen voor tips.
 
Ik zit alleen nog te dubben over een coating om de lak mooi te houden. Doen of niet? Glas, ceramic of iets anders? En waar dan (in midden Nederland)? Ik houd me aanbevolen voor tips.

Al weer zo’n 10 jaar geleden heb ik er Modesta op laten zetten.
Was niet goedkoop, maar is mij erg goed bevallen.
Alleen niet in midden Nederland, maar bij Ride & Shine; dat zit nu in Moordrecht.
Hoewel ik niet zo’n fanatieke autowasser ben, krijg ik nu na 10 jaar -als ik hem gewassen heb- nog steeds opmerkingen dat hij er bijna als nieuw uitziet.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred