You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heb nu bijna 13k op mijn model X plaid staan. Hierbij een gemiddeld verbruik van 207 Wh/km. Dat is inclusief alle ‘plaid’ demo ritten die alles behalve zuinig zijnIk ook, ik heb het idee dat de raven's zuiniger zijn dan de nieuwe versie. De nieuwe lijkt hetzelfde gebruik te hebben als de 2018 versies (tenminste als ik mijn verbruik met xfrank vergelijk)
Leuk lijstje en zeker herkenbaar, maar dan voor een MX LR. Wat ik toevoeg, in willekeurige volgorde:Enkele observaties na een paar weken Plaid:
Plussen:
- Erg fijn rijdend. De comfortstand van de vering is een flinke verbetering ten opzichte van de vering van de P100D uit 2018.
- Veel stiller.
- De enorme acceleratie; hij blijft maar trekken.
- De bredere stoelen zitten veel prettiger (zeker met mijn meer ontwikkelde laterale rugspieren).
- Zeer degelijke auto, ik hoor geen enkel kraakje. De deuren klinken ook erg degelijk bij het sluiten (belangrijk detail voor de 'Duitse degelijkheid'-fetisjisten).
- Het grote scherm zit op veel logischer plek.
- De yolk stuurt na wat gewenning erg fijn, het zicht op het kleine scherm is ook erg prettig.
- De sterkere regenerative braking is prettig. One pedal driving is nu pas echt mogelijk.
- De range is enorm verbeterd: van 450 km naar 560 km op 100%.
Minnen:
- De auto bromt/trilt altijd wat tijdens de eerste kilometers. Dit schijnt het opwarmen van de motoren te zijn, las ik elders op dit forum.
- Ik krijg een wat pijnlijk duim van de bediening van de knipperlichten. Gaat hopelijk over.
- Ik mis de scrollfunctie aan de rechterzijde van het stuur (die gebruikte ik voor de temperatuur). Bij het linker scrollwieltje zoek ik nog de mogelijkheid om van zender/nummer te wisselen.
- Bediening spiegels en dahsboardkastje via het scherm is wat omslachtig.
- De automatische ruitenwisser doet nagenoeg niets (dit in tegenstelling tot de vorige auto, al werkte-ie daar ook niet vlekkeloos). Een monteur die ik sprak zei dat je hem kunt trainen door handmatig de snelheid van de ruitenwisser aan te passen. Daar zou hij van leren. Ik ben benieuwd.
- Ik heb een keyfob besteld in de Amerikaanse Tesla-webshop (komt via een forwarding service) want het op afstand kunnen openen/sluiten van de auto en trunk zonder de app te hoeven gebruiken vind ik wel prettig. Ook kan ik dan de laadpoort makkelijker en sneller openen.
Conclusie: een geweldige auto, maar voor een paar honderd dollar meer (stalks, fysieke knoppen voor spiegels en dahsboardkastje, keyfob, regensensor) was-ie helemaal perfect geweest.
- Ik heb geen idee hoe je de standaard cruise-controle (autopilot) aanzet. Het knopje op het stuur activeert direct FSD. Voor mij prima, maar de wederhelft vind dat nog eng
Dit is een setting. 1 of 2 keer drukken op het wieltje om FSD aan te zetten. Wanneer je dit op 2 keer zet, dan is 1 keer drukken cruis control
Ja! de handleiding gebruiken. Zeg! dat is valsspelen
ik wist het, daarna opgezocht in de handleiding.Ja! de handleiding gebruiken. Zeg! dat is valsspelen
Ja, hoe zet je die claxon op tutututututut?ik wist het, daarna opgezocht in de handleiding.
Ik weet zelfs een zeer handige functie die niet (meer) in de handleiding staat maar wel nog werkt (bij mij althans)
afgelopen zondag nog gedemonstreerd aan bestuursleden van TOCNL, die het niet wisten.
Rara wat is het?
Tip: het heeft met de claxon van de refresh te maken
Meppen op de airbag werkt niet, wel er rechts naast. Als je als met de hand alle knoppen op de rechter kant afdekt, gaat de claxon ook. Dit is dezelfde reflex als dat je in het midden zou doen. Je moet dus niet echt op zoek naar het knopje.Ja, hoe zet je die claxon op tutututututut?
Of meppen op de airbag? Ik dacht dat dat de claxon ging activeren.
Hoe heb je dat gevonden of wie heeft je dat ingefluisterd ?Meppen op de airbag werkt niet, wel er rechts naast. Als je als met de hand alle knoppen op de rechter kant afdekt, gaat de claxon ook. Dit is dezelfde reflex als dat je in het midden zou doen. Je moet dus niet echt op zoek naar het knopje.
View attachment 981661
vele maanden voordat ik de auto ontving, had ik de Engelse handleiding gedownload en doorgenomen. Daar kwam ik het tegen.Hoe heb je dat gevonden of wie heeft je dat ingefluisterd ?
Sinds kort heeft onze MXP last van hevige trillingen. Tot ongeveer 70km/u lijkt er niets aan de hand, maar daar boven wordt het stelselmatig erger. In die mate dat bij 120km/u zelfs het stuur heen en weer slaat en de hele carrosserie door elkaar schud. Nog iemand die hier last van heeft of last van gehad heeft?
Helaas kunnen we niet zonder de auto (dit is onze enige auto) en kunnen we ten vroegste volgende week bij een SC terecht voor dit probleem. Zit er even niets anders op dan aan 70km/u blijven rondrijden (of beter slenteren), of is er een manier om sneller geholpen te worden? Ik heb al geprobeerd het SC Gent te bellen, maar (naar goede Tesla gewoonte) neemt men daar gewoon niet op.
Bedankt voor de tip! Zo meteen eens nakijken…Lijkt erop dat je balanceer-lood bent kwijtgeraakt in één van je wielen. Even controleren of je lood kwijt bent, de plak-plek zou eenvoudig zichtbaar moeten zijn.
Indien ja naar een reguliere garage/banden centrale en laten balanceren en uitlijnen.
hoi!Leuk lijstje en zeker herkenbaar, maar dan voor een MX LR. Wat ik toevoeg, in willekeurige volgorde:
- Algehele bouwkwaliteit voelt veel beter. Sluiten van deuren en kleppen klinkt veel meer 'premium'
- De stoelen ben ik nog niet uit. De nieuwe zitten zeker goed, maar de oude zit je meer 'in'. Ik heb geen stevig postuur, waardoor de oude stoelen erg goed bij mij zitten
- De yoke is idd heerlijk, als je eraan gewend bent.
- De functionaliteit van het scherm achter het stuur is wel beperkter dan eerst. Er kan niks worden aangepast bijv. En ik vond het grafiekje, in de oude MX, van je verbruik altijd wel leuk
- Ik heb geen idee hoe je de standaard cruise-controle (autopilot) aanzet. Het knopje op het stuur activeert direct FSD. Voor mij prima, maar de wederhelft vind dat nog eng
- Tesla Vision is er gewoon nog niet. Inparkeren is reuze gezellig met alle waarschuwingen die je vooral moet negeren. Gelukkig zijn de camera's er, want de obstakels en afstanden die Vision laat zien zijn heel erg inaccuraat
- Jammer dat de voorportieren niet meer zo vet open/dicht gaan als in de oude versie. Nu moet je toch de deur openduwen (max 1st world problem)
- Ik ben overgestap van een 6 zitter naar een 7 zits. Mega veel laadruimte als de bank plat ligt! Maar de 6 zitter had wel een mooiere uitstraling
- De auto is echt weer een stapje stillen
- De afbeelding van de vering/demping is wel vet. Live zien wat die doet!
Ik kijk uit naar de echte eerste vakantierit! Nu nog geen SC bezocht en ook nog geen echt lange rit.
Nu woensdag de oude inleveren. Toch een auto waar ik met veel plezier in heb gereden. Geen seconde spijt en ik doe hem alleen weg vanwege fiscale zaken..
Dat was ik niet En aangezien ik van een MX75D afkom herken ik dat ook niet- De range is enorm verbeterd las ik hierboven van @Bart44 van 450 km naar 560 km op 100%. Die herken ik niet. Volladen bij mij is ~500km range op de range teller, hoe kom je op jouw 560?
Ik deel vooral de frustratie over de voordeuren. Dat vind ik echt een misser. Maar goed. Met software updates zou dat in de toekomst goed moeten komen, maar met Elon is het altijd de vraag wanneer???hoi!
inmiddels ook mijn Ultra Red Plaid mogen ophalen, direct gebracht naar de poetser.
Ik heb 5 jaar MS gereden, toen 5 jaar MX (uit 2018) en nu deze en kan niet anders zeggen dat ik als een kind zo blij ben . De power van plaid is echt heel fijn, inhalen, even snel optrekken, het is echt uber fijn. Ook bouwkwaliteit inderdaad vele malen beter dan vorige versies.
Dus ik sluit met grotendeels aan bij de andere opmerkingen, paar andere opvallende zaken:
- De range is enorm verbeterd las ik hierboven van @Bart44 van 450 km naar 560 km op 100%. Die herken ik niet. Volladen bij mij is ~500km range op de range teller, hoe kom je op jouw 560?
- wij zijn met 3 pubers juist van 7 naar 6 zits gegaan. Misschien omdat het ook weer eens iets anders is, maar het bevalt tot nu toe erg goed. kijken of we ook alle koffers (en ski's) goed meekrijgen, dat wel .
- voorportieren die half open gaan, irritant vind ik dat!
- ik mis nu nog de keyfob met openen van deuren, chargeport, etc. ik zag een thread voorbij komen hierover, ga daar even induiken
bijgevoegd wat pics van de poetser!
Groet van Björn
- De range is enorm verbeterd las ik hierboven van @Bart44 van 450 km naar 560 km op 100%. Die herken ik niet. Volladen bij mij is ~500km range op de range teller, hoe kom je op jouw 560?
- ik mis nu nog de keyfob met openen van deuren, chargeport, etc. ik zag een thread voorbij komen hierover, ga daar even induiken
bijgevoegd wat pics van de poetser!
Groet van Björn