Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds de aanschaf al op zoek geweest naar een mooie entertainmentoplossing voor de kids op de achterbanken. Maar ik had wel een aantal eisen

- Makkelijk in gebruik voor ons als ouders
- Makkelijk in gebruik voor onze kinderen
- Esthetisch mooi als hij niet gebruikt wordt ( liefst niet zichtbaar )
- Zo'n groot mogelijk afstand tussen gezicht en scherm
- Makkelijk films toe te voegen, dat wil zeggen, geen DVD speler oid
- Individueel voor ieder kind eigen films
- Niet te duur.

Uiteindelijk uitgekomen op iPad's met magneet houders ( Scosche ) en een wifi harde schijf ( Lacie )

Grootste voordeel van deze oplossing is dat de magneethouders op de stoel erg goed blijven zitten, zelfs over de kleine richel die in het midden van de stoel zit. En als de ipads er niet ophangen het maar een erg klein uitstupsel is waar je in dagelijks gebruik geen last van hebt en niet opvalt. En deze magneten van Scosche zijn extra groot en daardoor extra stevig, de ipad hangt super strak tegen de stoel aan.

Door de wifi harde schijf kun je lekker veel films meenemen en kan iedereen zijn eigen film kiezen die hij wilt bekijken ( als je nog geen ipads hebt kun je dus de goedkoopste op marktplaats halen omdat de opslag op de ipad er niet toe doet ). Maar nu netflix je toelaat om de films ook offline op te slaan is het misschien toch wel handig om een iets grotere te nemen en geen externe harde schijf.

Kortom erg tevreden met deze oplossing, perfect voor de X met de gladde achterkant.

Magneet houders : MagicMount™ XL Surface – Scosche Benelux ( 27,99 )
Wifi harde schijf : FUEL | LaCie ( 189,- 1 TB en 229, 2 TB )

View attachment 210157 View attachment 210158 View attachment 210159

Bijzonder fraai gedaan! Ziet er heel strak uit en past enorm goed bij Tesla als "computer op wielen" :)
 
Sinds de aanschaf al op zoek geweest naar een mooie entertainmentoplossing voor de kids op de achterbanken. Maar ik had wel een aantal eisen

- Makkelijk in gebruik voor ons als ouders
- Makkelijk in gebruik voor onze kinderen
- Esthetisch mooi als hij niet gebruikt wordt ( liefst niet zichtbaar )
- Zo'n groot mogelijk afstand tussen gezicht en scherm
- Makkelijk films toe te voegen, dat wil zeggen, geen DVD speler oid
- Individueel voor ieder kind eigen films
- Niet te duur.

Uiteindelijk uitgekomen op iPad's met magneet houders ( Scosche ) en een wifi harde schijf ( Lacie )

Grootste voordeel van deze oplossing is dat de magneethouders op de stoel erg goed blijven zitten, zelfs over de kleine richel die in het midden van de stoel zit. En als de ipads er niet ophangen het maar een erg klein uitstupsel is waar je in dagelijks gebruik geen last van hebt en niet opvalt. En deze magneten van Scosche zijn extra groot en daardoor extra stevig, de ipad hangt super strak tegen de stoel aan.

Door de wifi harde schijf kun je lekker veel films meenemen en kan iedereen zijn eigen film kiezen die hij wilt bekijken ( als je nog geen ipads hebt kun je dus de goedkoopste op marktplaats halen omdat de opslag op de ipad er niet toe doet ). Maar nu netflix je toelaat om de films ook offline op te slaan is het misschien toch wel handig om een iets grotere te nemen en geen externe harde schijf.

Kortom erg tevreden met deze oplossing, perfect voor de X met de gladde achterkant.

Magneet houders : MagicMount™ XL Surface – Scosche Benelux ( 27,99 )
Wifi harde schijf : FUEL | LaCie ( 189,- 1 TB en 229, 2 TB )

View attachment 210157 View attachment 210158 View attachment 210159

Heel mooi gedaan! Ik zit alleen nog met het probleem dat mijn dochter van 5 helemaal achterin zit, en vrij klein is en wrsch niet bij tablet kan om hem te bedienen. Ze heeft nu tablet op schoot. Het gaat vaak zo dat ze na 10 minuten ineens een andere film wel en snel ook.... Ik dacht nog om bijvoorbeeld met teamviewer de tablet te bedienen van vooruit maar dat zal niet gaan omdat er geen netwerk in de auto is... Ik hoorde ooit dat Tesla bezig was om wifi in de auto te krijgen dat zou mooi zijn!
 
Heel mooi gedaan! Ik zit alleen nog met het probleem dat mijn dochter van 5 helemaal achterin zit, en vrij klein is en wrsch niet bij tablet kan om hem te bedienen. Ze heeft nu tablet op schoot. Het gaat vaak zo dat ze na 10 minuten ineens een andere film wel en snel ook.... Ik dacht nog om bijvoorbeeld met teamviewer de tablet te bedienen van vooruit maar dat zal niet gaan omdat er geen netwerk in de auto is... Ik hoorde ooit dat Tesla bezig was om wifi in de auto te krijgen dat zou mooi zijn!

een mifi in de auto; dan heb je én netwerk; en 4G voor de diverse toestellen.;)
 
@FrankNL Blijven ook goed zitten bij een noodstop:rolleyes:? Of moet je dag nòg een keer testen?

:) Heb ze nog niet getest, maar paar sprintjes hebben ze iig al overleeft...ze zitten erg straks, ook op wat hobbelige oost duitse wegen bleven de ipads strak hangen.

Heel mooi gedaan! Ik zit alleen nog met het probleem dat mijn dochter van 5 helemaal achterin zit, en vrij klein is en wrsch niet bij tablet kan om hem te bedienen. Ze heeft nu tablet op schoot. Het gaat vaak zo dat ze na 10 minuten ineens een andere film wel en snel ook.... Ik dacht nog om bijvoorbeeld met teamviewer de tablet te bedienen van vooruit maar dat zal niet gaan omdat er geen netwerk in de auto is... Ik hoorde ooit dat Tesla bezig was om wifi in de auto te krijgen dat zou mooi zijn!

Mijn zoontje van 5 zit het liefst helemaal achterin en kan de ipad zelf los halen en weer vastmaken. Mijn dochter van 3 trouwens ook.

Erg mooi, @FrankNL.
Die LaCie wifi harddisk gaat er bij ons ook komen, hoewel ik eigenlijk iets nodig heb wat 4 videostreams tegelijk aan kan.

Op de website staat dat hij tegelijkertijd met 5 apparaten kan delen, weet niet of dat ook 5 simultane videostreams zijn ?

Stoort die magneet de werking van de iPad niet?

Nee hij is er voor gemaakt volgens de fabrikant, heb op mijn gsm al een jaartje een magneethoudertje zitten voor op het dashboard en dat gaat ook goed.
 
Mijn ervaring in de S is dat de USB poorten niet genoeg leveren om de iPad opgeladen te houden, ontladen gaat wel veel trager.
Een cheapo USB ladertje van 1,5 of 2A in het 12V stopcontact volstaat geheel.
IMG_0048.JPG

Universal Vehicle 12V 24V 3Port USB 1A,2A,2.1A DC Car Charger USB Power Adapter For mobile phones tablet PC -in Car Charger from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Nu heb ik een Model X 90D met Ap2 en alle toeters en bellen behalve de software.
Lichten gaan niet automatisch aan moet je aanzetten met een knop op de display , de display switcht niet tussen dag en nacht, Chareport gaat niet open met de HPWC en geen autopilot maar dat wist ik al.
Ik ben nog slechter af dan een classic model S, maar het zal wel in orde komen zeker.:rolleyes:
 
  • Like
Reactions: FrankNL