Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
kom trouwens net terug van 1e weekend weg met MX, verbruik valt mij tegen. Heb net aan 1 stuk door 144km afgelegd, voornamelijk snelweg met een gemiddeld verbruik van 284 Wh/km. Ben begonnen op 130 km/u ( vanaf Almelo ) maar toen ik na 5 min zag dat mijn actieradius rap achteruit ging ben ik teruggegaan naar 110 km/u. Op die snelheid bleef mijn % van aankomst op het zelfde niveau. Ik zou bij aankomst namelijk nog 18% batterij hebben, terwijl bij vertrek ik begon met 30%. Gezien mijn 1e echte ervaring durfde ik niet verder te versnellen. Vanaf Amersfoort ben ik 120 km/u gaan rijden en uiteindelijk thuis met nog 16% over.
Ik had verwacht op gemiddeld 250 Wh/km uit te komen op lange snelwegritten waarbij ik mijn erg heb ingehouden qua snelheid
De luchtvering in modus 'Ultra Low' scheelt onverwacht veel in het verbruik. Ik kom met de cc op 103 nog onder 200 Wh/km. Je levert wel duidelijk wat comfort in, zelfs met de 20" wielen. (Het betreft een 60D.)
 
IMG_6945.JPG
De volgende ochtend bij de bakker.
 
Licht ondergesneeuwde X vanmiddag aan de SuC in Sankt Anton.

Opvallend: de voordeuren zijn vrij van sneeuw en de vleugeldeuren niet.

Verklaringen? Ik kan er geen verzinnen.
 

Attachments

  • IMG_0117.JPG
    IMG_0117.JPG
    540.1 KB · Views: 68
  • IMG_0116.JPG
    IMG_0116.JPG
    446 KB · Views: 67
Zo Mannen,


Ik ben nieuw hier en heb gisteren in Tilburg mijn X P100D L full options in ontvangst genomen. Ik heb ook nog een Volvo XC90T8 dus dat is de referentiewaarde. Maar wat een genot is het rijden in de X ! Wel een stuk stugger geveerd dan de XC90 maar niet oncomfortabel. De autosteer is een genot (AP1 Hardware) en ik gebruik het al heel veel. Stoelen zijn goed, verwarming doet het, prima geluidsinstallatie. Aflevering ging voorspoedig alleen de chargeport werkte niet feilloos. Deurtje ging niet helemaal dicht. Verder geen allignment issues, geen windgeruis dus ik kan niet anders zeggen dat de start van deze nieuwe relatie prima verloopt. Typical range bij 90 % lading is 404 KM en helemaal vol 440 KM. Ga nu even de eerste lading leegrossen met veel sprintjes Wat een waazinnige accelaratie en ook op hogere snelheid gaat het maar door. Super. Geen ICE meer voor mij. De XC90 gaat naar mn vrouw....
 

Attachments

  • IMG_0125.JPG
    IMG_0125.JPG
    53 KB · Views: 71
Licht ondergesneeuwde X vanmiddag aan de SuC in Sankt Anton.

Opvallend: de voordeuren zijn vrij van sneeuw en de vleugeldeuren niet.

Verklaringen? Ik kan er geen verzinnen.
Als er geen passagiers achterin zitten, werkt de interieurverwarming daar standaard niet.
Zal vast wel anders in te stellen zijn, maar heb ik niet uitgezocht.
 
Zo Mannen,


Ik ben nieuw hier en heb gisteren in Tilburg mijn X P100D L full options in ontvangst genomen. Ik heb ook nog een Volvo XC90T8 dus dat is de referentiewaarde. Maar wat een genot is het rijden in de X ! Wel een stuk stugger geveerd dan de XC90 maar niet oncomfortabel. De autosteer is een genot (AP1 Hardware) en ik gebruik het al heel veel. Stoelen zijn goed, verwarming doet het, prima geluidsinstallatie. Aflevering ging voorspoedig alleen de chargeport werkte niet feilloos. Deurtje ging niet helemaal dicht. Verder geen allignment issues, geen windgeruis dus ik kan niet anders zeggen dat de start van deze nieuwe relatie prima verloopt. Typical range bij 90 % lading is 404 KM en helemaal vol 440 KM. Ga nu even de eerste lading leegrossen met veel sprintjes Wat een waazinnige accelaratie en ook op hogere snelheid gaat het maar door. Super. Geen ICE meer voor mij. De XC90 gaat naar mn vrouw....
Welkom. Ben benieuwd hoelang t duurt voor je vrouw de X inpikt:).
 
  • Funny
Reactions: KrisB
Licht ondergesneeuwde X vanmiddag aan de SuC in Sankt Anton.

Opvallend: de voordeuren zijn vrij van sneeuw en de vleugeldeuren niet.

Verklaringen? Ik kan er geen verzinnen.
Mijn ingenieursstemmetje fluistert me in dat de achterdeuren wellicht van verschillend materiaal gemaakt zijn dan de voordeuren, zou me niet verbazen als de achterdeuren van een of andere licht fiberglas- of koolstofweefsel gemaakt zijn, waar de sneeuw als gevolg van statische lading beter op plakt...
 
Sinds de aanschaf al op zoek geweest naar een mooie entertainmentoplossing voor de kids op de achterbanken. Maar ik had wel een aantal eisen

- Makkelijk in gebruik voor ons als ouders
- Makkelijk in gebruik voor onze kinderen
- Esthetisch mooi als hij niet gebruikt wordt ( liefst niet zichtbaar )
- Zo'n groot mogelijk afstand tussen gezicht en scherm
- Makkelijk films toe te voegen, dat wil zeggen, geen DVD speler oid
- Individueel voor ieder kind eigen films
- Niet te duur.

Uiteindelijk uitgekomen op iPad's met magneet houders ( Scosche ) en een wifi harde schijf ( Lacie )

Grootste voordeel van deze oplossing is dat de magneethouders op de stoel erg goed blijven zitten, zelfs over de kleine richel die in het midden van de stoel zit. En als de ipads er niet ophangen het maar een erg klein uitstupsel is waar je in dagelijks gebruik geen last van hebt en niet opvalt. En deze magneten van Scosche zijn extra groot en daardoor extra stevig, de ipad hangt super strak tegen de stoel aan.

Door de wifi harde schijf kun je lekker veel films meenemen en kan iedereen zijn eigen film kiezen die hij wilt bekijken ( als je nog geen ipads hebt kun je dus de goedkoopste op marktplaats halen omdat de opslag op de ipad er niet toe doet ). Maar nu netflix je toelaat om de films ook offline op te slaan is het misschien toch wel handig om een iets grotere te nemen en geen externe harde schijf.

Kortom erg tevreden met deze oplossing, perfect voor de X met de gladde achterkant.

Magneet houders : MagicMount™ XL Surface – Scosche Benelux ( 27,99 )
Wifi harde schijf : FUEL | LaCie ( 189,- 1 TB en 229, 2 TB )

2017-01-11-PHOTO-00000186.jpg
2017-01-11-PHOTO-00000191.jpg
2017-01-11-PHOTO-00000192.jpg