Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Ok, de waarheid gebiedt te zeggen dat ik best wel kritisch geweest ben in dit forum over de wijze waarop Tesla - als organisatie - omgaat met afllevering. En als je uitdeelt moet je ook eerlijk zijn als het verbazend goed gaat en dat is weer in de handen van de Nederlandse medewerkers.

Vanmorgen heb ik de vraag aan mijn DS gesteld (zie eerdere post) of de delivery date van 3/9 op de eindfactuur realistisch is. Ik kreeg het antwoord dat hij z'n best ging doen om de aflevering naar voren te halen. Boter en vis, ik de factuur meteen betaald vandaag.

Vanavond (!) wordt ik gebeld door mijn DS dat de MX zaterdag wordt geleverd! Yay! Alleen zit vader dan een weekend naar andere snelle auto's te kijken op Spa-Franchorchamps. Bummer.

Dus ik stel mijn DS voor of het mogelijk is dat mijn wrapper (ook in TIlburg) de MX op komt halen namens mij en alvast begint met wrappen als ik Max Verstappen toejuich. Dat gaat Tesla dus regelen. De wrapper kan zaterdag al terecht.

Dit vind ik dus absolute klasse en mededenken met de klant. Zoals altijd noem ik geen namen van medewerkers, maar Marijn: super service en dank! Eind goed al goed.

Kiezen tussen F1 en een nieuwe Tesla MX, hoe gaaf is dat?
 
We kunnen upgraden naar een 100 kW battery pack! Slechts USD 20.000.
Of USD 10.000 als je de auto nog niet ontvangen hebt.

De batterypack wordt daadwerkelijk vervangen door een nieuw pack. Geen upgrade middels een software update dus...

Bericht staat op homepage Tesla.
 
Ja, zie het staan op de site van Tesla:

Tesla customers who have ordered a P90D Ludicrous, but not taken delivery, can upgrade to the 100 kWh pack for $10,000. Existing P90D Ludicrous owners can also upgrade to a 100 kWh pack, but for $20,000, as their used 90 kWh pack will have to be recycled.

Ik neem aan dat het ook voor ons in Nederland geldt? Vraag het me af.....
 
Maar die zijn nu wel extra zeldzaam, want het is nu niet meer mogelijk een P90D met ludicrous te bestellen. Ludicrous is enkel nog voor de 100 beschikbaar.

Daar heb je gelijk in. Net op het VS forum al aangegeven dat het voor mij balen is dat ik bij 4 weken latere levering de update voor 10 ipv 20 had kunnen hebben, en 20 no way... 10 had ik waarschijnlijk gedaan (zeker als er eindelijk iets van info over de powerwall rechten los komt)... Dus misschien... heel misschien kan ik het ook als positief zien, want die 10 die ik wel uitgegeven zou hebben, houd ik nu in de zak.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Een vraag voor de X-rijders:

Waar en hoe hangen jullie je eventuele colbertjasje of andere kledingstukken?
Heb net 2 overhemden en een colbertjasje in mijn auto gehangen maar hoe ga ik dat vanaf morgen doen?

Kun je een hangertje kwijt? Of gaat dat dan met de Falcon-deur mee omhoog......
 
Een upgrade besteld voor mijn nog te leveren MX, gek op lampjes.. ;)Ultra-Bright LED Interior Light Kit (4 Bulbs)

Ik had voor mijn MS ledlampjes gekocht voor de nummerplaatverlichting. Ik vond ledlampjes beter passen bij een Tesla. Maar ik heb de bestelling moet retourneren en andere moeten kopen, want er blijkt een verschil te zitten tussen het ene en het andere ledlampje. De spec's leken het zelfde maar in de praktijk was dat dus anders.
 
Last edited:
Ik had door mijn MS ledlampjes gekocht voor de nummerplaatverlichting. Ik vond ledlampjes beter passen bij een Tesla. Maar ik heb de bestelling moet retourneren en andere moeten kopen, want er blijkt een verschil te zitten tussen het ene en het andere ledlampje. De spec's leken het zelfde maar in de praktijk was dat dus anders.

Heb de set met 11 interieurlampjes besteld, geen kentekenverlichting. Reviews zijn best goed: Upgrading Tesla Model X lighting with Ultra-Bright LEDs