Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
We hebben gisteren een geweldige Tesla model X Road trip gehad. John bedankt voor de organisatie!
 

Attachments

  • Tesla model X Road trip 1.jpg
    Tesla model X Road trip 1.jpg
    287.6 KB · Views: 70
  • Tesla model X Road trip 3.jpg
    Tesla model X Road trip 3.jpg
    436 KB · Views: 67
  • Tesla model X Road trip 4.JPG
    Tesla model X Road trip 4.JPG
    107.9 KB · Views: 62
  • Tesla model X Road trip 2.jpg
    Tesla model X Road trip 2.jpg
    512.3 KB · Views: 63
Eerste observaties:

- Rijdt heerlijk. Veel fijner dan de S door de hoge zit positie.
- Stoelen zijn fantastisch
- Prachtig gevoel om zo hard op te kunnen trekken zonder herrie
- Aandacht van andere weggebruikers valt nog mee. Blijkbaar is de X minder opvallend dan ik dacht. Totdat je de achterdeuren opendoet natuurlijk. Wel af en toe gehad dat een auto erg langzaam inhaalde terwijl ik op de middelste baan reed. Niet goed kunnen zien of ze de X aan het bewonderen waren
- Bediening van de navigatie was even wennen. Hoop er snel een handigheidje in te krijgen
- Met de trein naar Tilburg is een drama in de spits en tijdens wisselstoringen. Taxi vanaf station is ook nog meer dan 30 euro.
- De ramen achterin kunnen volgens mij niet op kinderslot
- Het beeldscherm achter je stuur is bijna nog mooier dan die in het middenconsole
- Er staat nog geen firmware 8 geinstalleerd. Straks maar even kijken hoe ik die erop ga krijgen
- Autopilot nog niet geprobeerd. Wel adaptieve cruise control. Werkt heerlijk tijdens traject controle.
- Op hoge snelheid (150 km/u) rijdt de X minder lekker dan mijn oude X5. Kan ook een kwestie van gewenning zijn
- Spotify is chill
- Mijn kinderen (van 6 en 2) zijn helemaal gelukkig
- De rechter FWD maakt af en toe een raar geluid bij het openen. Ook hebben de deuren al een paar keer problemen gehad bij het sluiten
- In je dode hoek kijken is wat lastig vanwege het privacy glas. Achteruitkijkspiegel werkt 's avonds ook niet optimaal hierdoor. Gelukkig kun je altijd de camera aanzetten
- Opladen van de X ging in 1 keer goed (oplaadpaal van EV Box op de oprit)
- Genieten van de stilte in de auto. Vooral 's avonds op een lege weg. Pas bij 130 km/u begin je wat wind geluid te horen
- Achterbak is gigantisch wanneer je de achterste tijd ingeklapt hebt

Links bij de deur zit een knopje waarmee je de ramen achterin op kinderslot kan zetten (onder de knopjes om ramen open en dicht te doen.)
 
What is normal transit period from "fremont tesla" to Tilburg?
tesla x (90D - 161xx -NL) "In transit" status since 30th Sept. Kindly share experience...
waiting period is soooooo long...
original estimated delivery date - end of OCT

thank you all....
 
What is normal transit period from "fremont tesla" to Tilburg?
tesla x (90D - 161xx -NL) "In transit" status since 30th Sept. Kindly share experience...
waiting period is soooooo long...
original estimated delivery date - end of OCT

thank you all....

Well you mentioned the estimated delivery date at the end of October, so my guess is around the end of October. This would be about the same time as others have reported on this forum.
 
Ligt het aan mij of kan (moet) de communicatie van Tesla nog wel wat verbeterd worden....? Ik heb 21/9 een bestelling voor een X90D gedaan, verwachte levering 2/12. Eerste weken niets gehoord van mijn DS. Rond 20 oktober zelf contact gezocht om te vragen of er nieuwe AP2 hardware op zat. Was zo, maar ze zouden nog laten weten wat het kost. Geen antwoord meer op gehad...vorige week dinsdag via de mail een reminder gestuurd. Geen reactie. Afgelopen vrijdag 15:00 dus nog maar eens gebeld om te vragen of ze het al wisten (omdat ik het las dat mensen al mails kregen om te upgraden). Toen was het antwoord van een andere DS (mijn eigen DS was op vakantie): ja is gewoon verschil tussen AP1 en AP2. En oja, je auto staat op de trein, levering eerste helf December is zeker (exacte datum nog niet te noemen).

Vanochtend 11:00 mail van eigen DS: verwachte levering tussen 25 en 30 December. Bel ik op om te vragen wat er tussen vrijdagmiddag 15u en maandagochtend 11:00 gebeurt is dat er ineens 3 weken levertijd bij komt, krijg ik als antwoord: dan zal de trein in de VS wel vertraging hebben :S

En als klap op de vuurpijl kreeg ik als reactie op mijn vraag welke AP functies ik krijg bij het niet upgraden naar enhanced autopilot het antwoord: geen, dan krijg je alleen basisfuncties die iedereen krijgt. Bij mij vraag dat ik dan dus €3.300 voor iets heb betaald wat ik niet krijg bleef het stil en was de reactie: ik kom er nog even via de mail op terug.

Pff...ben echt pro-tesla, maar nu zakt mijn broek wel een beetje af....Ben ik de enige die zich aan de communicatie irriteert?
 
En als klap op de vuurpijl kreeg ik als reactie op mijn vraag welke AP functies ik krijg bij het niet upgraden naar enhanced autopilot het antwoord: geen, dan krijg je alleen basisfuncties die iedereen krijgt. Bij mij vraag dat ik dan dus €3.300 voor iets heb betaald wat ik niet krijg bleef het stil en was de reactie: ik kom er nog even via de mail op terug.

De 'verbeterde' autopilot kost 3400 meer tov AP1. Maar kan iemand uitleggen wat je daar voor krijgt? Als ik de omschrijving in de design studio lees heb ik moeite iets te vinden dan niet in de AP1 zit. Ok, je hebt 4 camera's en een cpu die 40 keer sneller is, maar welke features krijg je extra? Het enige wat ik kan vinden is dat de auto zelfstandig van vak kan wisselen op een snelweg (tov knipperlicht zelf aansteken in AP1) en op- en afritten kan nemen. Voor 3400 Euro extra ?

Ik wordt elke dag meer tevreden over mijn P85D. Vandaag lees ik dat gratis Supercharger eruit gaat. De AP1 van mijn P85D werkt fijn en kost de helft van de basis AP2. En een P85D heet nu P100D. Voor 50.000 Euro extra (prijsverschil mijn P85D met huidige P100D) krijg je dan wat meer bereik en iets snellere acceleraties. Geweldige auto mijn Tesla, maar de laatste tijd vind ik wel dat de prijs echt te hoog begint te worden.
 
  • Like
Reactions: robertvg and Refie