Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
vandaag voor het eerst een Tesla levering meegemaakt :)
een mooie blauwe X met wit interieur, we zijn er erg blij mee
een paar kleine puntjes maar die worden wel opgelost ga ik van uit.
 

Attachments

  • tesla model x.png
    tesla model x.png
    6 MB · Views: 69
vandaag voor het eerst een Tesla levering meegemaakt :)
een mooie blauwe X met wit interieur, we zijn er erg blij mee
een paar kleine puntjes maar die worden wel opgelost ga ik van uit.
Bij aflevering hoef je eigenlijk maar op twee zaken te letten. Lakdefecten en velgschade.
Bij latere melding van lak- en velgschade wordt door Tesla na aflevering 'moeilijk' gedaan. Alle andere problemen worden absoluut en zonder voorbehoud opgelost.
 
Naast lakschade ook even kijken naar de lakafwerking. Met name op die plekken die niet direct zichtbaar zijn want die worden bij de nacontrole niet 123 meegenomen. Bv trunk opendoen en de dan zichtbare lak-gedeeltes bekijken - had zelf daar paar plekken die nabewerking nodig hadden.
 
Mijn X is nu al vier weken geleden besteld, en nog steeds staat de status in Mijn Tesla als ‘gepland voor productie’. Ik vind het vreemd.
Anderzijds zegt mijn commerciële intuïtie dat er een verandering op til is. Ik heb zes maand lang de storm van Tesla meldingen over wisselende configuraties/optiesamenstellingen en prijsveranderingen zeer intensief gevolgd en nu is het helemaal stil aan de overkant, al hele een maand lang. Echt stil.
Ik hoop alleen dat ik het bij het juiste eind heb. En dat mijn X ‘nieuwe versie’ dan dra wordt geleverd, uiteraard. ;)
Levertermijn werd zes weken achteruit gezet bij indrukken van de ‘Order’ toets... Van een geadverteerde Eind November tot een beloofde Begin Januari. :confused:
En tot slot : voor de hongerige jagers op de stockwagens van eind augustus met enorme kortingen die kloegen dat er geen prooi meer losloopt : er staat er nog ééntje bij Tesla Milaan : 33000 euro korting op een MX90D. Doe vooral geen moeite : wordt enkel in Italië verkocht wegens reeds ginder ingeschreven geweest als demo. Ask me how I know. :D
Eindelijk... ik ben duidelijk niet de enige met Tesla koorts.
Ik heb na de opvouwbare 2de zitrij (7 zitter) en de communicatie over de AP.2.1 ook besloten om voor nieuw te gaan. Besteld en bevestigd op 18/8.. dat laatste had ik bij mijn S niet gedaan. Voor de bestelling was het van eind september op 2 weken tijd naar eind november- begin december. Hij is nog steeds niet in productie. Maar heb wel al een korting van meer dan 7000€ gekregen door de prijsdaling.
 
Ik op 28/08 besteld, de dag dat ik een weekenddemo X90D ging terugbrengen met 30.000 euro korting met de melding “me like, me want”... en bij het ingeven van het order in de store de melding kreeg dat hij net online verkocht was. Me not like. Snif snif.
 

Attachments

  • 4BD2A93D-4E76-45E0-886C-BD62C5787BE3.jpeg
    4BD2A93D-4E76-45E0-886C-BD62C5787BE3.jpeg
    649.7 KB · Views: 47
  • Funny
Reactions: Noelis
Eindelijk... ik ben duidelijk niet de enige met Tesla koorts.
Ik heb na de opvouwbare 2de zitrij (7 zitter) en de communicatie over de AP.2.1 ook besloten om voor nieuw te gaan. Besteld en bevestigd op 18/8.. dat laatste had ik bij mijn S niet gedaan. Voor de bestelling was het van eind september op 2 weken tijd naar eind november- begin december. Hij is nog steeds niet in productie. Maar heb wel al een korting van meer dan 7000€ gekregen door de prijsdaling.

Mijn model s staat ook al sinds de 18e op ingepland voor productie, met de zelfde leverdatum, mis alleen de 7000 euro korting :( hier gaat het om een S100D...
 
Mijn model s staat ook al sinds de 18e op ingepland voor productie, met de zelfde leverdatum, mis alleen de 7000 euro korting :( hier gaat het om een S100D...
Er waren dalingen op de MX enkele dagen na mijn bestelling. Kan zijn dat er al een prijsaanpassing is geweest op de dag van jouw bestelling. Heb je nog op My Tesla gekeken naar "My Specifications'

Zou het kunnen dat het optie gerelateerd is en dat je niet de opties hebt?
Maar maak u geen zorgen. Zodra er een prijsdaling komt krijg je die nog op uw bestaande bestelling. Je krijgt er geen melding van maar je kan het wel zien op My Tesla.
 
8DB6A977-D755-4293-9E6F-D260D2A6BBD6.jpeg


Meer dan een jaar geleden heb ik dit draadje geopend in afwachting van mijn X...en vandaag is het dan zover...

Mijn X is exact 1 jaar oud!

Mijn aflevering was een stuk beter dan wat ik nu hoor, volle aandacht, fabrieks tour erbij, meer dan een uur 1:1 alles doorgenomen en nagekeken en zelfs nog wat zaakjes ter plekke aangepast. Was op dat moment ook de enige die er toen 's avonds was. Lang naar uitgekeken! Ook dit topic toen erg vaak gevolgd...

En nu een jaar verder, in 1 woord, fantastisch. Wat een fijne auto. Heb veel meegemaakt en zoals je kan zie meer dan 60.000km gereden ermee en dat zonder noemenswaardige problemen! Het topic heeft ook al bijna 100.000 views :)

Highlights :
- Dashcam filmpje van een ongeluk wat viral rond ging
- Scandinavie trip 5.000km met de kids
- Oost Europa / Italie trip 5.000km met de kids
- Wintersport met de kids
- Veel tripjes Duitsland/Belgie zakelijk
- Iedereen die erbij komt staan en zegt, wow die auto heb ik nog nooit gezien, wow die deuren, echt elektrisch?!
- Autopilot (AP1), nooit meer zonder!!
- Kinderen blijven liever in de auto zitten op vakantie dan dat ze uitstappen bij de bestemming :)
- MTB'en met 4 man in de ardennen incl fietsen in de X zonder problemen.

Minpuntjes :
- Sleutel die kapot ging in midden noorwegen
- Aangereden door een malloot op de rotonde, bumper etc kapot 12K schade
- Trillende vooras bij hard optrekken
- Verbruik in de winter bizar veel hoger dan in de zomer ( was mij onbekend )
- Matige communicatie met Tesla zelf
- Spijker in de band :)
- Carkit, krijg vaak te horen dat ik slecht te verstaan ben
- 340 km in de zomer en 275 km in de winter als range als hij 100% is toch net iets te weinig, een 100D was beter geweest.

Tja nu dus een jaar verder, ben benieuwd of ik binnenkort in het draadje 100.000 welkom ben :)
En of er geen problemen gaan ontstaan, want na 80.000km wordt het met garantie misschien wat lastig?
Iig kijk ik uit naar het volgend jaar met de X!
 
View attachment 250690

Meer dan een jaar geleden heb ik dit draadje geopend in afwachting van mijn X...en vandaag is het dan zover...

Mijn X is exact 1 jaar oud!

Mijn aflevering was een stuk beter dan wat ik nu hoor, volle aandacht, fabrieks tour erbij, meer dan een uur 1:1 alles doorgenomen en nagekeken en zelfs nog wat zaakjes ter plekke aangepast. Was op dat moment ook de enige die er toen 's avonds was. Lang naar uitgekeken! Ook dit topic toen erg vaak gevolgd...

En nu een jaar verder, in 1 woord, fantastisch. Wat een fijne auto. Heb veel meegemaakt en zoals je kan zie meer dan 60.000km gereden ermee en dat zonder noemenswaardige problemen! Het topic heeft ook al bijna 100.000 views :)

Highlights :
- Dashcam filmpje van een ongeluk wat viral rond ging
- Scandinavie trip 5.000km met de kids
- Oost Europa / Italie trip 5.000km met de kids
- Wintersport met de kids
- Veel tripjes Duitsland/Belgie zakelijk
- Iedereen die erbij komt staan en zegt, wow die auto heb ik nog nooit gezien, wow die deuren, echt elektrisch?!
- Autopilot (AP1), nooit meer zonder!!
- Kinderen blijven liever in de auto zitten op vakantie dan dat ze uitstappen bij de bestemming :)
- MTB'en met 4 man in de ardennen incl fietsen in de X zonder problemen.

Minpuntjes :
- Sleutel die kapot ging in midden noorwegen
- Aangereden door een malloot op de rotonde, bumper etc kapot 12K schade
- Trillende vooras bij hard optrekken
- Verbruik in de winter bizar veel hoger dan in de zomer ( was mij onbekend )
- Matige communicatie met Tesla zelf
- Spijker in de band :)
- Carkit, krijg vaak te horen dat ik slecht te verstaan ben
- 340 km in de zomer en 275 km in de winter als range als hij 100% is toch net iets te weinig, een 100D was beter geweest.

Tja nu dus een jaar verder, ben benieuwd of ik binnenkort in het draadje 100.000 welkom ben :)
En of er geen problemen gaan ontstaan, want na 80.000km wordt het met garantie misschien wat lastig?
Iig kijk ik uit naar het volgend jaar met de X!

Ik zie je in West Brabant regelmatig rijden. Met name A 58 Breda- Etten-Leur, maar ook A16 Breda-Rotterdam. Ik rijd een zwarte X.
Heb je forum sticker? Misschien tot gauw!
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Ik zie je in West Brabant regelmatig rijden. Met name A 58 Breda- Etten-Leur, maar ook A16 Breda-Rotterdam. Ik rijd een zwarte X.
Heb je forum sticker? Misschien tot gauw!

Dat is toevallig ja! Klopt qua wegen daar rijd ik regelmatig...zie weinig andere X’en...zal volgende keer eens beter kijken ;-) nee nog geen forum sticker...maar de wrap is opvallend genoeg...welke letters zitten in jouw kenteken?
 
View attachment 250690

Meer dan een jaar geleden heb ik dit draadje geopend in afwachting van mijn X...en vandaag is het dan zover...

Mijn X is exact 1 jaar oud!

Mijn aflevering was een stuk beter dan wat ik nu hoor, volle aandacht, fabrieks tour erbij, meer dan een uur 1:1 alles doorgenomen en nagekeken en zelfs nog wat zaakjes ter plekke aangepast. Was op dat moment ook de enige die er toen 's avonds was. Lang naar uitgekeken! Ook dit topic toen erg vaak gevolgd...

En nu een jaar verder, in 1 woord, fantastisch. Wat een fijne auto. Heb veel meegemaakt en zoals je kan zie meer dan 60.000km gereden ermee en dat zonder noemenswaardige problemen! Het topic heeft ook al bijna 100.000 views :)

Highlights :
- Dashcam filmpje van een ongeluk wat viral rond ging
- Scandinavie trip 5.000km met de kids
- Oost Europa / Italie trip 5.000km met de kids
- Wintersport met de kids
- Veel tripjes Duitsland/Belgie zakelijk
- Iedereen die erbij komt staan en zegt, wow die auto heb ik nog nooit gezien, wow die deuren, echt elektrisch?!
- Autopilot (AP1), nooit meer zonder!!
- Kinderen blijven liever in de auto zitten op vakantie dan dat ze uitstappen bij de bestemming :)
- MTB'en met 4 man in de ardennen incl fietsen in de X zonder problemen.

Minpuntjes :
- Sleutel die kapot ging in midden noorwegen
- Aangereden door een malloot op de rotonde, bumper etc kapot 12K schade
- Trillende vooras bij hard optrekken
- Verbruik in de winter bizar veel hoger dan in de zomer ( was mij onbekend )
- Matige communicatie met Tesla zelf
- Spijker in de band :)
- Carkit, krijg vaak te horen dat ik slecht te verstaan ben
- 340 km in de zomer en 275 km in de winter als range als hij 100% is toch net iets te weinig, een 100D was beter geweest.

Tja nu dus een jaar verder, ben benieuwd of ik binnenkort in het draadje 100.000 welkom ben :)
En of er geen problemen gaan ontstaan, want na 80.000km wordt het met garantie misschien wat lastig?
Iig kijk ik uit naar het volgend jaar met de X!
Ben nieuwsgierig naar je trip met 4 man incl. fietsen. Hoe heb je dat gedaan?
 
Ik krijg hier thuis - al dan niet onterecht - de opmerking dat de X geen SUV is maar een monovolume die eerder in het rijtje van de Renault Espace e.d. thuishoort. E.g. het "busje"-gehalte is veel groter dan het "jeep"-gehalte.

Any opinion? ;)

Ben er nu deze week mee gaan rijden (100D), en vond dat de wagen bijzonder licht reed. Eens terug in mijn S voelde die toch behoorlijk "zwaar" aan. Ik vond de in/opstap ook iets tussen een berline en een SUV. Je zit dan wel hoger dan in een S, maar ik had het gevoel dat het toch heel wat lager is dan in een SUV. Ik vermoed dat in vele SUV de "headroom" wat kleiner is, en dus de stoelen hoger staan, waardoor je dat gevoel krijgt. Ik had het gevoel dat ik de X suspension onmiddellijk in de hoogste stand moest zetten. 'k weet niet wat ik er van moet maken :confused: