Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg hier thuis - al dan niet onterecht - de opmerking dat de X geen SUV is maar een monovolume die eerder in het rijtje van de Renault Espace e.d. thuishoort. E.g. het "busje"-gehalte is veel groter dan het "jeep"-gehalte.

Any opinion? ;)

Ben er nu deze week mee gaan rijden (100D), en vond dat de wagen bijzonder licht reed. Eens terug in mijn S voelde die toch behoorlijk "zwaar" aan. Ik vond de in/opstap ook iets tussen een berline en een SUV. Je zit dan wel hoger dan in een S, maar ik had het gevoel dat het toch heel wat lager is dan in een SUV. Ik vermoed dat in vele SUV de "headroom" wat kleiner is, en dus de stoelen hoger staan, waardoor je dat gevoel krijgt. Ik had het gevoel dat ik de X suspension onmiddellijk in de hoogste stand moest zetten. 'k weet niet wat ik er van moet maken :confused:

De X heeft weliswaar een lagere zithoogte dan een BMW X5 of een Audi Q7, maar hij valt niet in de MPV of busje categorie.

De juiste term is CUV.
Crossover (automobile) - Wikipedia
 
Afgelopen vrijdag mijn MX 100D 6 zitter in ontvangst mogen nemen. De ruimte , iedereen zijn eigen zetel , de mooie voorruit, scherpere scherpere displays en de betere geluidsdemping zijn duidelijk een verbetering t.o.v. de MS P85+. Maar vwb de rijders / stuurmanservaring is de X een gezellige boemelwagen die comfortabel ongeveer de richting in deint die je wil maar die niet heel zot is op bochten. Ga de P85+ wat dat betreft toch heel erg missen. Stuurt velen malen strakker en accelereren voelt veel natuurlijker en gemakkelijker aan. Echt een wereld van verschil. Misschien dat een MX P100D meer te bieden zou hebben gehad maar het prijsverschil was mij te groot. Vind het wonderlijk dat hier niet meer over geschreven is door eerdere overstappers. Ik weet wel een ding zeker; als de Kids de deur uit zijn, over 5 jaar, gaat deze jongen terug naar een S. Wellicht ga ik zelfs op zoek naar occasion P85+ of P100D tegen die tijd.
 
Afgelopen vrijdag mijn MX 100D 6 zitter in ontvangst mogen nemen. De ruimte , iedereen zijn eigen zetel , de mooie voorruit, scherpere scherpere displays en de betere geluidsdemping zijn duidelijk een verbetering t.o.v. de MS P85+. Maar vwb de rijders / stuurmanservaring is de X een gezellige boemelwagen die comfortabel ongeveer de richting in deint die je wil maar die niet heel zot is op bochten. Ga de P85+ wat dat betreft toch heel erg missen. Stuurt velen malen strakker en accelereren voelt veel natuurlijker en gemakkelijker aan. Echt een wereld van verschil. Misschien dat een MX P100D meer te bieden zou hebben gehad maar het prijsverschil was mij te groot. Vind het wonderlijk dat hier niet meer over geschreven is door eerdere overstappers. Ik weet wel een ding zeker; als de Kids de deur uit zijn, over 5 jaar, gaat deze jongen terug naar een S. Wellicht ga ik zelfs op zoek naar occasion P85+ of P100D tegen die tijd.
Ik deel je mening helemaal, en ik kom uit een gewone classic S85 op 19" wielen. Het verschil in weggedrag van de twee auto's is groot!
 
Wij zijn net terug van een vakantie naar Spanje met de X. Vandaag had ik na ruim twee weken weer de S mee. Ik vind onze X (een p100d) toch echt strakker sturen dan onze S (een p85).

De X mag overigens wel weer terug naar het servicecenter:
1). de leuning van de rechter stoel op de tweede zitrij gaat niet meer naar voren maar maakt enkel een akelig kraakgeluid, alsof er tandwielen zijn afgebroken,
2). de linker falcon wing deur geeft af en toe foutieve meldingen dat hij niet vergrendeld zou zijn, waardoor tijdens het rijden het waarschuwingssignaal afgaat en - nog vervelender - de autopilot direct wordt uitgezet, en
3). de rechter falcon wing deur kraakt bij het openen.

Deze X heeft in zijn 5 maanden bestaan inmiddels vaker bij het service center gestaan dan onze S in 4 jaar tijd, en daar komt nu dus nog een nieuw verblijf bij...
 
Wij zijn net terug van een vakantie naar Spanje met de X. Vandaag had ik na ruim twee weken weer de S mee. Ik vind onze X (een p100d) toch echt strakker sturen dan onze S (een p85).

De X mag overigens wel weer terug naar het servicecenter:
1). de leuning van de rechter stoel op de tweede zitrij gaat niet meer naar voren maar maakt enkel een akelig kraakgeluid, alsof er tandwielen zijn afgebroken,
2). de linker falcon wing deur geeft af en toe foutieve meldingen dat hij niet vergrendeld zou zijn, waardoor tijdens het rijden het waarschuwingssignaal afgaat en - nog vervelender - de autopilot direct wordt uitgezet, en
3). de rechter falcon wing deur kraakt bij het openen.

Deze X heeft in zijn 5 maanden bestaan inmiddels vaker bij het service center gestaan dan onze S in 4 jaar tijd, en daar komt nu dus nog een nieuw verblijf bij...

Dat is niet best de kwaliteit met modellen kan nogal verschillen. Mijn S staat over de gehele periode gezien sinds 2015 elke 2 maanden bij het Sec voor vervangen assen, motor. Lekkage etc etc. Al rijdt de auto nu perfect het is kwalitatief de slechtste auto die ik ooit gehad heb.
 
  • Funny
Reactions: UnderdogNLD
Ik heb een X moeten kopen om weer eens bij het SeC langs te mogen gaan. Mijn S is er de afgelopen 2 jaar niet geweest:(.
Mijn Classic was een graag geziene gast in SeC A'dam. Onder meer 5x vruchteloze poging tot uitlijnen. Bleek het stuurhuis te zijn.
Na de crash een identieke zwarte S85 met AP1 gebruikt gekocht. Sindsdien, nu ruim 1,5 jaar, alleen maar voor een reset van het bandenspanningsysteem langs geweest.
 
Dat is goed balen. Hoop niet dat dit voor alle MX zo is.
De mijne staat sinds vrijdagmiddag bij SeC Amsterdam (nadat ik hem maandag 25-9 heb opgehaald). Er zat een kraakje in de drive unit, althans, zo leek het. Ik heb vanmiddag maar eens gebeld of er al enig idee was wanneer hij klaar zou moeten zijn. Morgenmiddag, was het antwoord. Ik vraag me af wat er in hemelsnaam is waarvoor ze hem dan ruim drie werkdagen hebben moeten houden. Krijg er nog geen warme gevoelens bij.
 
De mijne staat sinds vrijdagmiddag bij SeC Amsterdam (nadat ik hem maandag 25-9 heb opgehaald). Er zat een kraakje in de drive unit, althans, zo leek het. Ik heb vanmiddag maar eens gebeld of er al enig idee was wanneer hij klaar zou moeten zijn. Morgenmiddag, was het antwoord. Ik vraag me af wat er in hemelsnaam is waarvoor ze hem dan ruim drie werkdagen hebben moeten houden. Krijg er nog geen warme gevoelens bij.
Volgens mij nemen ze de stukken voor mijn MX100D te maken. Na 7 weken nog niet in productie. Die Tesla koorts gaat niet weg met medicatie.
 
..drie werkdagen hebben moeten houden. Krijg er nog geen warme gevoelens bij.
Ik weet niet of je dan meteen moet concluderen dat het dan een grote klus is geweest. Misschien moest er gewoon een onderdeel uit Tilburg komen. Maar het is in ieder geval geen lekkere start. Wat hoorde je overigens precies? Ik vind mijn X 100D wat onrustiger versnellen dan de P85+. Lijkt alsof de voortrein zoekt naar grip. Heb er niet aangedacht dat er ook wat mis kan zijn. Misschien moeten we ze ooit eens naast elkaar zetten ;-)
 
Mijn Classic was een graag geziene gast in SeC A'dam. Onder meer 5x vruchteloze poging tot uitlijnen. Bleek het stuurhuis te zijn.
Na de crash een identieke zwarte S85 met AP1 gebruikt gekocht. Sindsdien, nu ruim 1,5 jaar, alleen maar voor een reset van het bandenspanningsysteem langs geweest.
In het jaar ervoor zijn alle zaken bij de Sec er dus uitgehaald. Gelukkig. En weer een tevreden klant.
 
In het jaar ervoor zijn alle zaken bij de Sec er dus uitgehaald. Gelukkig. En weer een tevreden klant.
Inderdaad René, jouw ex-auto is me heel dierbaar. Alleen jammer dat ik die enthousiaste jongelui van het SeC in Amsterdam begin te vergeten. Door de talloze bezoeken aan het SeC met mijn Classic kende ik tien medewerkers van SeC A'dam bij naam en toenaam. Dat is wel gezellig maar hoeft voor mij niet :)
 
Ik weet niet of je dan meteen moet concluderen dat het dan een grote klus is geweest. Misschien moest er gewoon een onderdeel uit Tilburg komen. Maar het is in ieder geval geen lekkere start. Wat hoorde je overigens precies? Ik vind mijn X 100D wat onrustiger versnellen dan de P85+. Lijkt alsof de voortrein zoekt naar grip. Heb er niet aangedacht dat er ook wat mis kan zijn. Misschien moeten we ze ooit eens naast elkaar zetten ;-)
Oh, daar heb je een punt (dat er misschien een onderdeel uit Tilburg moet komen). Maar ik heb af en toe in de app gekeken en wel gezien dat mijn deur soms open en soms weer dicht stond en de temperatuur hoog stond, dus het leek alsof ze er wel mee bezig waren.
Maar wat ik hoorde was een soort kraak bij het 'gaspedaal' intrappen en ook weer bij het loslaten en het leek uit de drive unit achter te komen. De service monteur die even met me meereed had echter het gevoel dat het in de drive unit voorin zat. Maar bovenal kwam hij bezorgd over, hij wilde absoluut niet dat ik er mee naar huis ging. Het geluid deed een beetje denken aan de welbekende ' kloink' die ik in mijn model S ook alleen hoorde bij accelereren bij lage snelheden, maar dit was duidelijk meer een soort kraak. Beetje vergelijkbaar met zo'n kraak die je wel eens in je remkabel hoorde (waar heb je het over, denk je nu. Laat maar).
 
  • Informative
Reactions: SofaSogo