Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Zonet telefoon gekregen van Tesla Gent. Ze verwachten mijn wagen op 22 Feb. Maar gezien alles al klaar ligt qua financiering en verzekering, en we momenteel geen 2e wagen meer hebben, gingen ze er spoed achter steken. Ze waren allesinds zelf dolenthousiast dat het allemaal snel kon en moest gaan :D
Dat is super nieuws!
Ikzelf ontvang precies geen sms of telefoontjes meer, ondanks op mijn eindfactuur een leverdatum van 16/02 staat. Nog steeds geen echte afspraak ingepland.. Vind het allemaal wat raar 🤔
 
Dat is super nieuws!
Ikzelf ontvang precies geen sms of telefoontjes meer, ondanks op mijn eindfactuur een leverdatum van 16/02 staat. Nog steeds geen echte afspraak ingepland.. Vind het allemaal wat raar 🤔
Ik vermoed dat een deel daarvan ook te maken heeft met contante betaling. Zijn eerste vraag was namelijk of ik alles ging rond krijgen tegen die tijd. Maar dat is maar een gok :) .Ze zouden me volgende week ten vroegste terug bellen om een moment in te plannen. Dus geduld :cool:
 
Hier besteld via de leasemaatschappij (LeasePlan BE) in December, Midnight Silver met 20". Heb zelf niks in mijn account dus maar eens gebeld naar Tesla. Daar vertelden ze me dat er nog geen wagen aan mij is toegekend voorlopig. Zou normaal, volgens de verkoper, later moeten komen. Hij vertelde me dat er normaal geen vertraging is dus tegen eind maart zou moeten lukken.

Vond ik een beetje vreemd om te horen, gezien de datums die hier voorbij komen.

Iemand ervaring hoe alles in zijn werk ging bij bestellen via de leasemaatschappij (LeasePlan specifiek is nog beter)? Communicatie is niet hun sterkste punt.

Ik veronderstel dat men na toekenning nog moet betalen aan Tesla en dan nog verzekering/nummerplaten regelen. Neemt allemaal best wel wat tijd in, weet ik uit ervaring...
 
Ik heb vorige week woensdag telefoon gekregen van tesla Gent om te zeggen dat mijn wagen onderweg is op de boot, verwacht 15 februari. Ze vroegen bevestiging of ze contact mochten opnemen met Leaseplan om de wagen te beginnen inschrijven. Sindsdien is het stil gebleven. Er staat ook nog niets aan mijn account gekoppeld.
 
Hier besteld via de leasemaatschappij (LeasePlan BE) in December, Midnight Silver met 20". Heb zelf niks in mijn account dus maar eens gebeld naar Tesla. Daar vertelden ze me dat er nog geen wagen aan mij is toegekend voorlopig. Zou normaal, volgens de verkoper, later moeten komen. Hij vertelde me dat er normaal geen vertraging is dus tegen eind maart zou moeten lukken.

Vond ik een beetje vreemd om te horen, gezien de datums die hier voorbij komen.

Iemand ervaring hoe alles in zijn werk ging bij bestellen via de leasemaatschappij (LeasePlan specifiek is nog beter)? Communicatie is niet hun sterkste punt.

Ik veronderstel dat men na toekenning nog moet betalen aan Tesla en dan nog verzekering/nummerplaten regelen. Neemt allemaal best wel wat tijd in, weet ik uit ervaring...
zelfde opmerking hier, besteld in december( niet via lease ) , wacht met vol ongeduld, ( oude model S al verkocht aangezien nieuwe eigenaar hem zo snel mogelijk wou hebben ), alles is klaar in mijn account, verzekering doorgegeven , heb nummerplaten al ( mijn oude ), werd ook doorgegeven . Bij Tesla zelf zeggen nog niets te weten rond een mogelijke levering , Levering kan eind maart zijn .Vreemd , Blijkbaar hebben vele andere hier dan toch al uitzicht op leveringsdatum. Indien levering effectief eind maart zal ik toch een wagen moeten gaan huren voor deze korte termijn
 
Ik zag afgelopen vrijdag 2 vrachtwagens met totaal 10 stuks model Y performance modellen, zwart met zwarte wielen, rode remmen. Op de A1 vanuit Duitsland. Zouden dat wagens uit Berlijn kunnen zijn?
Zou best kunnen. Al dagen worden er pre-productie Model Y's op vrachtwagen geladen en weggereden.

Hier een beeld van donderdag 3 februari (van Tobias Lindh - Timelapse):
(elders kon je zien dat de wielen zwart zijn met rode remmen).
1644158238574.png

Inmiddels zijn er al 500 Model Y's gemaakt, schat men (meest zwart, een klein aantal wit en een paar onder dekzeil, waarschijnlijk nieuwe kleuren).
Het ging best hard met de aantallen :)