Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ook wel benieuwd hoe je aan deze informatie komt. Ik heb net een VIN gevonden in de source (EDD 6-20 maart, VIN LRWYGCEK1NCxxxxxx), en zou dat ook wel willen weten. Heb je gebeld met Tesla?
Vanmiddag gehoord van Tesla zelf. Gebeld met ze. Dit is overigens al de tweede auto die ze hebben gekoppeld in de laatste drie weken die geen AMD Ryzen heeft en geleverd moet worden per boot in februari. Dus niet alle modellen hebben die chip. VIN was:
LRWYGCEK6NC2541**
 
Ik heb even gebeld met mijn SC. Het leek erop dat ze het uitgebreid bekeken hebben want ik stond even in de wacht en werd uiteindelijk 5 min later terug gebeld. Volgens hun gegevens heeft mijn VIN (LRWYGCEK1NC25xxxx, delivery 6-20 maart) wel een Ryzen, een LFP accu uit China (dat kan volgens mij niet, toch?), en geen hoedenplank.

Het is een prive aanschaf waar ik toch wel 10+ jaar mee hoop te doen, dus ben misschien wat kritischer dan gemiddeld. Maar denk dat ik de hoedenplank wel door de vingers zien (bovendien zijn daar aftermarket oplossingen voor).
 
Voor mij is de verwachte levering 16 februari -02 maart. Tot nu toe geen oproep of bericht om de leveringsdatum te bevestigen. Vorige week belde Tesla, ze zeiden dat het hoogstwaarschijnlijk eind februari zou zijn. Ze hebben niet bevestigd op AMD ryzen of andere specificaties, ze vertelden me te wachten op levering en te controleren.
 
hopelijk gaat de prijs van de trekhaak niet omhoog... momenteel nog altijd niet terug beschikbaar...
vorige week de trekhaak besteld en deze zou maandag worden gemonteerd. Maar gisteren sms dat de afspraak niet doorgaat omdat de trekhaak nog niet is aan gekomen. En vandaag mailtje ontvangen dat de trekhaak leverbaar is. Maar op de site niet meer..... Het blijft Tesla.
Zag wel een extra service punt in de app staan voor de afspraak.
Install supermanifold to compressor pipe insulation foam and harness connector cover.
1 maart nieuwe poging
 
  • Like
Reactions: Redbull77
Zijn er hier nog mensen die in december al hun model y hebben ontvangen, welke ook de nieuwe battery pack hebben met grotere range? Er gaat namelijk het gerucht de ronde dat op de hoegh traveller modellen staan van afgelopen december. Ik heb echter wel de sms ontvangen dat er een andere batterij in zit met grotere range…
 
Zijn er hier nog mensen die in december al hun model y hebben ontvangen, welke ook de nieuwe battery pack hebben met grotere range? Er gaat namelijk het gerucht de ronde dat op de hoegh traveller modellen staan van afgelopen december. Ik heb echter wel de sms ontvangen dat er een andere batterij in zit met grotere range…
In heel Nederland rijdt er slechts 1 Model Y rond met de nieuwe batterij . Kan je op voertuig.net opzoeken...
 
Zijn er hier nog mensen die in december al hun model y hebben ontvangen, welke ook de nieuwe battery pack hebben met grotere range? Er gaat namelijk het gerucht de ronde dat op de hoegh traveller modellen staan van afgelopen december. Ik heb echter wel de sms ontvangen dat er een andere batterij in zit met grotere range…
Je moet het ook aan de VIN code kunnen zien. Modellen gebouwd in 2021 hebben als 10de karakter een M. 2022 modellen hebben een N.
 
Zijn er hier nog mensen die in december al hun model y hebben ontvangen, welke ook de nieuwe battery pack hebben met grotere range? Er gaat namelijk het gerucht de ronde dat op de hoegh traveller modellen staan van afgelopen december. Ik heb echter wel de sms ontvangen dat er een andere batterij in zit met grotere range…
Op mijn inschrijvingsformulier staat bouwdatum 31 Dec 2021. Zit ook op de hoegh Traveller, heeft een N ipv M en heb ook sms ontvangen over nieuwe range.