Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Waar beginnen de laatste cijfers van je vin mee? Die van mij met NC218…
Ik heb ook die NC218. Ik heb er vertrouwen in dat dit het 2022 model met alle upgrades. Dit werd ook bevestigd door Tesla Gent. Laat je niet teveel uit het lood slaan door die ene berichtgeving op het forum. Tenslotte zijn de Model Y’s al een dikke week in de UK, die zullen allemaal wel de laatste upgrades hebben.
 
  • Like
Reactions: Ivie_tes
Ik heb ook die NC218. Ik heb er vertrouwen in dat dit het 2022 model met alle upgrades. Dit werd ook bevestigd door Tesla Gent. Laat je niet teveel uit het lood slaan door die ene berichtgeving op het forum. Tenslotte zijn de Model Y’s al een dikke week in de UK, die zullen allemaal wel de laatste upgrades hebben.
Die zijn echter wel een week later pas vertrokken uit Shanghai.
 
DF52D45F-49C3-48A9-B46D-297D0B2E8599.jpeg


Een oplegger Model Y’s. Benieuwd of die al van de Hoegh Traveller komen. Locatie: Nieuwpoort.

Zwarte LRWYGCEK2NC2200** gespot. Helaas niet de mijne.
 
En wanneer heb je hem besteld? Heb rond midden december een Y besteld. (Als leasing dus ontvang zelden info). Wil wel absoluut zeker zijn de batterij en Ryzen update te hebben :/.
We hebben besteld in oktober, maar pas laten koppelen vanaf 1 januari. Dat was de eerste koppeling, de tweede koppeling was volgens Tesla ook zonder AMD Ryzen. Die begon met NC254. Dus nu weer afwachten...
 
Ik heb overigens niet gevraagd naar batterij, hoedenplank, etc. Ik ga de auto privé rijden en wil daarom de laatste chip hebben. Ik verwacht veel van het entertainmentsysteem gebruik te maken en als ik de laadtijden mag geloven, is de nieuwe chip dan het wachten waard.
 
Tesla ook juist gesproken. Ze vertelden me dat alle nieuwe Model Y's die nu aankomen de Ryzen processor en nieuwe batterij hebben. Enkel stock of demo wagens niet. Ze gingen expliciet bevestigen per mail voor de VIN gekoppeld aan mijn account.

Blijkbaar komt het schip waarop de mijne staat ook pas aan rond 7/3 in Zeebrugge. Zou willen zeggen dat die nu pas pas uit shanghai is vertrokken. Nog even geduld dus!
 
Als ik kijk naar leveringen in andere landen, dan zit er geen logica in toewijzing AMD en Intel. Als in: opvolgende nummers hoeven niet per se dezelfde chip te hebben. Dus 218 kan Ryzen hebben, maar 254 niet. Dit lijkt de enige verklaring te zijn. In dat geval kom je er alleen achter door te vragen bij Tesla of levering af te wachten.
 
Is het niet vreemd dat 218 AMD Ryzen is en 254 niet. De mijne is 232 en ik verwacht dat het Ryzen is. Hoewel tesla-vertegenwoordiger via de telefoon niets bevestigde en zei dat ik de levering onder instellingen moest controleren.
Is inderdaad niet zoals je zou verwachten. Aan de andere kant heeft hij het gecontroleerd en hij garandeerde mij zowel de AMD chip alsook de 15v battery. Indien dit niet correct blijkt dan weiger ik de auto. Dit is een privé aanschaf dus voor dit geld stel ik wel enige eisen.