Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
just got a text from Tesla saying that my car in on the way to the Netherlands and as soon as they know the exaclty delivery date they will send anothe text. Did anyonme receive similar text? and after that, how long did it take to receive the car?
 
Everybody receives this text at some point. It means it is on the boat. The next text will most likely come when the ship is in the Mediterranean and they have a more accurate date of arrival. This might take a few weeks. Depending on where the ship is now. You could check your account on the tesla site. Look in the source code if there is a vin matched to your order. Once there is a match you will receive a estimation date. Once you have that you can look up the expected ship it will be on on a different topic in this forum. That will give you a more specific date. But even then it is tesla after all, everything can change…
 
Everybody receives this text at some point. It means it is on the boat. The next text will most likely come when the ship is in the Mediterranean and they have a more accurate date of arrival. This might take a few weeks. Depending on where the ship is now. You could check your account on the tesla site. Look in the source code if there is a vin matched to your order. Once there is a match you will receive a estimation date. Once you have that you can look up the expected ship it will be on on a different topic in this forum. That will give you a more specific date. But even then it is tesla after all, everything can change…
Many thanks for your answer.. I bought with Lease company, so there`s nothing on my Tesla account. And communication is not an strenght with Lease Company. I bought MYLR in mid january and supposed to received in Feb, but it looks that will slip for Feb.
 
Many thanks for your answer.. I bought with Lease company, so there`s nothing on my Tesla account. And communication is not an strenght with Lease Company. I bought MYLR in mid january and supposed to received in Feb, but it looks that will slip for Feb.
Lease…. So no contact from the lease company and no contact from tesla equals….. 😂 in the end they will notify you that you have to show up somewhere to pick it up. Most likely before the end of March.
 
wij hebben onze MY half januari besteld. Zojuist bericht gehad van tesla dat de delivery date dichterbij komt. Zojuist ook de eind factuur bekeken en daar stond ook een vin nummer aan gekoppeld. Dus voor die mensen in NL die hun levering verwachten er zijn vin nummers gekoppeld aan orders te zien op de eind factuur.
Verwachte levering tussen 27 feb en 7 mrt.
 
just got a text from Tesla saying that my car in on the way to the Netherlands and as soon as they know the exaclty delivery date they will send anothe text. Did anyonme receive similar text? and after that, how long did it take to receive the car?
Vandaag dezelfde SMS gekregen. Mijn EDD staat op 1 t/m 15 maart.
Even met Tesla gebeld. zij vertelden mij dat de boot rond 2 maart aankomt En dat ze verwachten uit te leveren vanaf 8 maart in Tilburg. Waarschijnlijk staat de auto dan op de MSC Immocolata of Grand Pioneer.
 
Eindelijk een bericht gekregen om een afspraak in te plannen.

Uw Model Y staat klaar om ingepland te worden voor levering. Uw levering zal een touchless delivery ervaring zijn. Tesla Advisors zijn aanwezig, indien u assistentie nodig heeft. Wij vragen u vriendelijk, waar mogelijk, individueel naar de afspraak te komen. Selecteer binnen een dag na ontvangst van dit bericht het tijdstip van uw voorkeur: <link> Maak kennis met uw nieuwe Tesla via onze instructievideo's: <link> Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP
 
  • Like
Reactions: Redbull77
Net de model Y opgehaald, vin C220, ryzen, alle opladers werken, alleen geen hoede plank. Alles ziet er netjes uit, moest alleen zelf de firmware nog updaten en was 50% opgeladen. Iedereen veel succes bij het wachten, het is het waard.
Wat fijn! Ik snap het zelf niet meer. Je zou zeggen dat ze in een keer stoppen met Intel en dan overstappen op AMD. Die maken ze in dezelfde niet door elkaar, gok ik. Dan gaan toch de auto's die als eerste gemaakt zijn als eerste de boot op. Deze worden dan als eerste uitgeleverd. Hoe kan het dan dat wij een auto gekoppeld kregen met EDD in maart zonder AMD maar met Intel, terwijl auto's die nu al worden uitgeleverd ook AMD hebben...

Bij Tesla willen of kunnen ze het niet uitleggen...
 
Wat fijn! Ik snap het zelf niet meer. Je zou zeggen dat ze in een keer stoppen met Intel en dan overstappen op AMD. Die maken ze in dezelfde niet door elkaar, gok ik. Dan gaan toch de auto's die als eerste gemaakt zijn als eerste de boot op. Deze worden dan als eerste uitgeleverd. Hoe kan het dan dat wij een auto gekoppeld kregen met EDD in maart zonder AMD maar met Intel, terwijl auto's die nu al worden uitgeleverd ook AMD hebben...

Bij Tesla willen of kunnen ze het niet uitleggen...

Ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen. Wel staat er op de roze kaart Y5LD, dus het is wel de nieuwe batterij. Nog geen bevestiging ivm Ryzen, misschien wisten ze het nog niet en wouden ze geen valse hoop geven ivm de 219 VIN's 🤞

En anders ga ik eens moeten nagaan of de levering via de lease ook uitgesteld kan worden :-D
 
Tesla zou aan de optiecode's volgens mij prima moeten kunnen zien of de auto een Ryzen computer heeft of niet (VC01 - Vehicle computer 01). Helaas zijn die voor gebruikers niet zichtbaar. Zelfs op de eindfactuur vind je niet alle optiecode's. Verder hebben auto's met de Ryzen computer een lagere WLTP range dan auto's met de Atom versie. Bij de Y LR is dat 533 om 542km.
 
Tesla zou aan de optiecode's volgens mij prima moeten kunnen zien of de auto een Ryzen computer heeft of niet (VC01 - Vehicle computer 01). Helaas zijn die voor gebruikers niet zichtbaar. Zelfs op de eindfactuur vind je niet alle optiecode's. Verder hebben auto's met de Ryzen computer een lagere WLTP range dan auto's met de Atom versie. Bij de Y LR is dat 533 om 542km.
Recentelijk is voor model y de range omhoog gegaan wegens een nieuwe batterij.