Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb dinsdag de model Y LR 19 inch blauw opgehaald, VIN C220.

Wel: Ryzen, heated wiper, HEPA filter, optie acceleration boost (1800 Euro)
Niet: hoedenplank, PPF, spatborden

Volgens mij geen laminated / acoustic glass achter maar ik zal nog eens goed kijken morgen.
Net gecheckt, ook laminated acoustic glass achter aanwezig. Raden jullie aan om de spatborden te kopen voor?
 
  • Like
Reactions: hitesh and 3kin
Ik raad het wel aan. De Tesla spatborden zitten perfect en scheelt op zn minst rommel/vuil op je achterportier. Wij hebben niet zoveel steenslag als in US of CAN, maar voor die paar tientjes geeft het mij rust.
Er zijn verschillende after market sets die meer schade aanrichten dan je wil. Sommige sluiten niet goed aan waardoor er vuil tussen gaat zitten. Het vuil zit dan tussen de lak en het spatbord waardoor het gaat schuren en de lak als nog beschadigd.
 
  • Like
Reactions: Peleus
Sinds deze ochtend zie ik de VIN ook zichtbaar op de account pagina. Ik had de VIN al in source, inschrijvingsformulier en eindfactuur - maar nog nooit zichtbaar in account. Vermoed dat de auto dan ontscheept is en dat de laatste bevestiging van koppelen aan klant is? ...
 
Sinds gisteren zie ik mijn nummerplaat in het portaal van Leaseplan. Helaas kan ik daar nergens het VIN nummer achterhalen :(.
Ik vroeg mij nog af of de USB poorten vooraan nog steeds enkel laden is en geen data en dat bijgevolgd daardoor de controler-based games niet beschikbaar zijn. Iemand die dit kan bevestigen?
 
Sinds deze ochtend zie ik de VIN ook zichtbaar op de account pagina. Ik had de VIN al in source, inschrijvingsformulier en eindfactuur - maar nog nooit zichtbaar in account. Vermoed dat de auto dan ontscheept is en dat de laatste bevestiging van koppelen aan klant is? ...
Ik kreeg het vanmorgen ook op rekening en app. Mag het 1 week voor de bezorgdag zichtbaar zijn, aangezien we allebei dezelfde afhaaldatum hebben ;)
 
Sinds gisteren zie ik mijn nummerplaat in het portaal van Leaseplan. Helaas kan ik daar nergens het VIN nummer achterhalen :(.
Ik vroeg mij nog af of de USB poorten vooraan nog steeds enkel laden is en geen data en dat bijgevolgd daardoor de controler-based games niet beschikbaar zijn. Iemand die dit kan bevestigen?
Controller based games komen terug, ze voegen ondersteuning voor bluetooth controllers toe!
 
Vandaag dezelfde SMS gekregen. Mijn EDD staat op 1 t/m 15 maart.
Even met Tesla gebeld. zij vertelden mij dat de boot rond 2 maart aankomt En dat ze verwachten uit te leveren vanaf 8 maart in Tilburg. Waarschijnlijk staat de auto dan op de MSC Immocolata of Grand Pioneer.
Dat geldt ook voor mij. Ook EDD1 t/m 15 maart en verwachte aankomst boot is 2 maart.
 
Vandaag nog eens gebeld.

Ondertussen is wel een wagen toegekend aan mij, goed nieuws dus.
Komt normaal toe rond 8 maart en zal hoogstwaarschijnlijk enkele dagen erna kunnen uitgeleverd worden.
Vandaag opgebeld geweest door iemand van Tesla zelf.
Die bevestigde aankomst in België voor 8 maart, als het weer geen vertraging oplevert.

Ook gevraagd of de Ryzen en nieuwere batterij er zouden opzitten en dat werd bevestigd.

Dat maandje wachten lijkt plots heel lang nu :)
 
Zijn er nog mensen met een VIN in range NC23xxxx die volgende week normaal ophalen of reeds opgehaald hebben. Mijne staat gepland op 24Feb. Hoop dat die niet uitgesteld zal worden want GLOVIS CONDOR dobbert nog altijd op zee. Of die zat toch op VIKING BRAVERY.
 
Zijn er nog mensen met een VIN in range NC23xxxx die volgende week normaal ophalen of reeds opgehaald hebben. Mijne staat gepland op 24Feb. Hoop dat die niet uitgesteld zal worden want GLOVIS CONDOR dobbert nog altijd op zee. Of die zat toch op VIKING BRAVERY.
Net nog eens gebeld. De wagen staat in Zeebrugge dus deze range zat op de VIKING BRAVERY. Maar die zou nu pas de 24e naar Gent gebracht worden dus exact op dag van aflevering. Ze gingen er alles aan doen om dat mogelijk te maken maar bon, zal challenging worden.
 
Gisteren m’n Model Y LR afgehaald in Gent. De parking en showroom stonden afgelaten vol, dus ik vermoed dat er de komende week heel wat leveringen gepland zijn.

VIN 218xxx heef ryzen zoals bevestigd. De nieuwe batterij stond reeds op het inschrijvingsformulier (Y5LD).

De aflevering verliep vlot en service center was heel behulpzaam.

Qua panel gaps enz leek de auto prima afgewerkt, vandaag ga ik dit wat grondiger bekijken.

De auto’s waren gewassen, maar voor mij toch onvoldoende voor de ophaling van een splinternieuwe wagen van 65K. Veel waterdruppels, en toch zo nét niet top opgepoetst. Ik vergelijk dit met de aflevering van een nieuwe bmw een aantal jaar geleden.

Ik heb een zwarte MY en ik zag wat strepen op de bumper en boven de wielkast, leken op resten van het polieren, of het slecht uitpolieren. Toen ik vroeg om dit op te lossen was dit geen probleem. Echter was de oplossing erger dan voordien: een doffe plek en een nieuwe kras. Dan hebben ze de wagen volledig gewassen, hoe het er nu uitziet moet ik nog bekijken want sindsdien heel de tijd regen. Bovendien hadden ze het interieur nog wat extra gepoetst, maar ook opnieuw, slechter dan ervoor. Op de achterzetel is nu een duidelijk vlek merkbaar en ook spetter van het product die er niet uitgaan met een vochtige doek.

De bumper wordt vervangen en gaat naar carrosserie om de wagen ook volledig te checken.

Al bij al: de auto is op zich prima, service center is behulpzaam, maar de “detailler” die er werkt kan maar beter een andere job zoeken.
EBE3DA8F-E7B0-464C-A5AF-07866AEE4977.jpeg
74949E12-BDD4-4ED9-B4DA-7699219B55AC.jpeg
5A004DEB-D631-44FA-B638-9C1B768C4F86.jpeg
3857E72B-E725-4B1A-8C6A-514ADD309A67.jpeg