Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag allen,

Vandaag was eindelijk de dag. De model Y staat voor de deur. Vanochtend vroeg vertrokken naar Tilburg. We kwamen ruim een uur te vroeg voor de afspraak aan. Geen enkel probleem.

Ze namen alle tijd voor uitleg. Erg vriendelijk allemaal. Ik heb ook geen vreemde afwijkingen gevonden, de auto zag er keurig uit.
Voor de kinderen zelfs nog oplaadkabels gekregen voor de telefoons. Alle instellingen gedaan met uiterst vriendelijke uitleg en we waren na een 1,5 uur klaar op terug naar huis te rijden.

Mijn zoontje was mee en vond het helemaal geweldig. Vooral de opties YouTube en arcade vallen in de smaak.

Mijn vin is 218*** ik heb de Ryzen chip en 15v lithium batterij en achterruiten zijn dubbel. Er is geen hoedenplank en geen geventileerde stoelen.
 
Levering uitgesteld, blijkbaar met nog een 40 tal anderen. Dus mijn TA had me goed liggen dat de auto al in zeebrugge stond. Hij zat gewoon op de Glovis Condor dus. Ik ga het hier toch nog eens over hebben met hen, ondertussen zal mn omnium verzekering al lopen enzo. Dat terwijl ik zaterdag nog belde om te weten of ik die zou moeten verzetten qua startdatum.
 
Levering uitgesteld, blijkbaar met nog een 40 tal anderen. Dus mijn TA had me goed liggen dat de auto al in zeebrugge stond. Hij zat gewoon op de Glovis Condor dus. Ik ga het hier toch nog eens over hebben met hen, ondertussen zal mn omnium verzekering al lopen enzo. Dat terwijl ik zaterdag nog belde om te weten of ik die zou moeten verzetten qua startdatum.
De verzekering verzetten dat zal toch weinig problemen geven denk ik? Ga je het nog redden om voor de vakantie te leveren?
 
De verzekering verzetten dat zal toch weinig problemen geven denk ik? Ga je het nog redden om voor de vakantie te leveren?
Als die al begon te lopen is dat een heel gedoe. Maar we gaan proberen. Maar dat laat niet weg dat de inschrijvingsdatum telt voor de waarde van de wagen bij een omnium en zo zijn we weer wat dagen verder.

Ze hebben me nu vrijdag 25 Feb om 17u toegewezen zonder garantie. Omdat de wagen pas dan door de dag zou aankomen. Normaal moest ik kiezen tussen 1, 2 of 3 maart maar dan ben ik net als vele anderen in verlof.
 
Als die al begon te lopen is dat een heel gedoe. Maar we gaan proberen. Maar dat laat niet weg dat de inschrijvingsdatum telt voor de waarde van de wagen bij een omnium en zo zijn we weer wat dagen verder.

Ze hebben me nu vrijdag 25 Feb om 17u toegewezen zonder garantie. Omdat de wagen pas dan door de dag zou aankomen. Normaal moest ik kiezen tussen 1, 2 of 3 maart maar dan ben ik net als vele anderen in verlof.
Mijn afspraak is 25 februari om 13u in Gent.. voorlopig nog niets gehoord van verplaatsen van afspraak. VIN is 219.
 
Als die al begon te lopen is dat een heel gedoe. Maar we gaan proberen. Maar dat laat niet weg dat de inschrijvingsdatum telt voor de waarde van de wagen bij een omnium en zo zijn we weer wat dagen verder.

Ze hebben me nu vrijdag 25 Feb om 17u toegewezen zonder garantie. Omdat de wagen pas dan door de dag zou aankomen. Normaal moest ik kiezen tussen 1, 2 of 3 maart maar dan ben ik net als vele anderen in verlof.
Ze zullen er vast wel iets van kunnen maken. Een auto verzekeren die niet op jouw naam staat is ook niet wenselijk.

Geniet van de vakantie.
 
Denk dat het voor circuit rijden is (specifieker: rechte sprintjes doen).
Dat is nogal populair in US, er staan ook veel filmpjes van op Youtube.
Als je de tractiecontrole uitzet gaat de wagen misschien net iets sneller vertrekken (maar is er meer kans op controle verlies).
As de tractioncontrol uit gaat kun je driftend door de bochten. Track mode is niet voor de rechte sprint, daarbij wil je juist maximale grip hebben. Deze modus is voor op het circuit zodat je glijdend de bochten door kan.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Niek and vanhoucke
Er is een verschil tussen "geinstalleerd vermogen" en softwarematig "vrijgegeven vermogen".
Zo kreeg ik met een M3 LR AWD in 2019 opeens een gratis powerboost van een X aantal pk.

De motoren en accu van de P en non-P zijn identiek (bij M3 dus ook MY?), software matig kan men alle paarden vrijgeven of een hele serie op stal laten ;)
Ik heb iets gelijkaardigs maar Verz staat 258Kw, op roze formulier voor inschrijven 158Kw bij P2 KW, ingeschreven als 378Kw ( wat dan weer overeen komt met info op COC formulier, bij optellen KW voor-158Kw en achter 220Kw) dus kan niet meer volgen, iemand een idee? Zijn 3 verschillende Kw’s
 
Toch balen: ondanks de toezegging van Tesla per e-mail, belde onze TA vandaag met het nieuws dat onze MY geen AMD Ryzen zou hebben. Ligt aan configuratie: er zijn blijkbaar meer blauwe MY’s met 19 inch wielen en zwarte bekleding met Intel chips over. Dus niet alle nieuwe auto’s die in deze maand of maart worden geleverd hebben al de nieuwe aanpassingen.
Niet dat ik het niet geloof, maar ik snap dan ook niet echt hoe ze hun VINs toewijzen. Je zit in de NC254 range als ik je vorige berichten eens bekijk. En dan zijn er mensen die hem wel hebben in een veel eerdere range. Wijzen ze dan de Intel Atom toe aan goedkopere wagens met 19" bv, wat me ook wat vreemd lijkt. In all honesty - dit lijkt me eerder op een supply chain die een snelle oplossing heeft moeten zoeken, op de AMD Ryzen uitkwam, en daarna nog ergens op stock een batch Intel Atom kon vinden en deze ook nog mee nam tussendoor.