Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Waar zien jullie die levertermijn staan? Ik heb nog nooit een levertermijn zien staan op mijn profiel maar heb enkele weken geleden mijn profiel wel mogen vervolledigen.
Hey Niels,
Als je dit bekijkt op uw smartphone moet je deze in landscape modus houden om zo de levertermijn te bekijken ( bij mij toch ) beste is op een laptop/PC deze staat rechtsmidden op de pagina ongeveer.
 
Screenshot 2022-03-30 at 10.06.06.png

Niks te zien :(

De enige reden dat ik mij kan bedenken is dat ik deze bestelling geplaatst heb wanneer het nog mogelijk was om een trekhaak toe te voegen (wat ik ook gedaan heb). Deze zit nog steeds in mijn eindafrekening.

Tijd om eens naar Tesla te bellen.
 
View attachment 787765
Niks te zien :(
Tijd om eens naar Tesla te bellen.

Ik had levering juli staan. Vorige week donderdag kreeg ik een telefoontje dat er een identieke config klaar stond die onmiddellijk kon geleverd worden. Omdat ik nu nog geen €tijd€ heb om die op te halen ben ik op dit voorstel niet ingegaan.
Vrijdag kreeg ik toch allerhande mails om de ophaling voor te bereiden. De levering stond op 24-29 maart. Ik heb gebeld om te melden dat dit fout was en nu zie ik ook geen leverdatum meer.
Nog eens gebeld omdat ik schrik heb om het slot van juli te verliezen als er geen leverdatum staat en kreeg als antwoord dat ze de datum niet zelf kunnen terug zetten, maar dat het wel goed komt.
 
  • Like
Reactions: NielsV
View attachment 787765
Niks te zien :(

De enige reden dat ik mij kan bedenken is dat ik deze bestelling geplaatst heb wanneer het nog mogelijk was om een trekhaak toe te voegen (wat ik ook gedaan heb). Deze zit nog steeds in mijn eindafrekening.

Tijd om eens naar Tesla te bellen.
Hey Niels,
Dit staat er bij mij :
95B4E220-8A10-43BE-AED6-DE486B0640AA.jpeg

Alles is al in orde ondertussen ( verzekering,bank,..) enkel de wagen nog.
Ach ja , ik heb vandaag gehoord dat mijn wagen hoogstwaarschijnlijk in April geleverd wordt

Succes!
 
  • Like
Reactions: NielsV
Hey Niels,
Dit staat er bij mij :
View attachment 787869
Alles is al in orde ondertussen ( verzekering,bank,..) enkel de wagen nog.
Ach ja , ik heb vandaag gehoord dat mijn wagen hoogstwaarschijnlijk in April geleverd wordt

Succes!
Kan je nog zien of je al een VIN hebt gekregen? Bij mij alvast nog niet ...

 

Auto Bild is van Axel Springer Auto Verlag GmbH wat weer is van Axel Springer SE.


Hun idee van klanten binding is: Turning clients into friends
Hun grootste klanten base is de Duitse auto-industrie en Tesla is geen klant van ze want die betalen 0,0 aan autobladen.

1648736885021.png
 
  • Like
Reactions: Nielsjah95

Dat is met een volle accu. Ik zou eerder uitgaan van 70% van dat bereik en dus 212 km aan 130km/u.

Het uitgangspunt is dat de huidige EV's opereren tussen 10% en 80%. Voor een lange trip ga je misschien tot 100% laden voor vertrek. Voor de volgende stops ga je laadbeurten optimaliseren en misschien maar tot 60% laden of zo, waardoor je maar de helft van je pack tot je beschikking hebt.

Elon Musk vindt niet dat we auto's met een bereik van 1.000km nodig hebben. Ik ben het daar niet meer eens. Zolang er geen solid state batterijen zijn die we aan max vermogen kunnen laden tot 100% kunnen we die dingen best gebruiken.

Indien we deze hoge energiedichtheid zouden kunnen halen zonder het gewicht te verhogen, is het ook nuttig met de huidige batterijen. Je kan dan aan volle snelheid laden tot 50% op een fractie van de tijd om ook die 300km af te leggen.

Als we de laadcycli ook nog in orde krijgen kan je met het pack van je auto je huis off-grid laten gaan in het geval van pannes.

Na deze kritiek toch nog even melden dat ik vol ongeduld zit te wachten op een Model Y Performance volgende maand. De batterijen waar ik het over heb zijn er nog niet en ik moet mijn auto verkopen omdat ik er niet meer mee in Brussel mag vanaf 2024. Dus toch maar elektrisch en ervoor zorgen dat mijn auto niks meer moet verbranden. Voor de luchtkwaliteit zal het alvast goed nieuws zijn, naarmate het wagenpark meer elektrisch wordt.
 
Een Tesla Model Y heeft een bruikbare accu van 75kWh. 82kWh bruto.

Van 90-10% is daar 80% van is 60kWh beschikbaar.
Bij 212km je dan uit van 283Wh/km.

Dat is idioot hoog voor een MY. Dat is een verbruik wat meer past bij mijn MS als ik 150+ rij.
Ik heb er nog geen en ging ervan uit dat het artikel correct was. Ik ga het binnenkort proberen hoop ik. In principe heb je doorgaans wel maar 70% beschikbaar.
 
Een Tesla Model Y heeft een bruikbare accu van 75kWh. 82kWh bruto.

Van 90-10% is daar 80% van is 60kWh beschikbaar.
Bij 212km je dan uit van 283Wh/km.

Dat is idioot hoog voor een MY. Dat is een verbruik wat meer past bij mijn MS als ik 150+ rij.
Misschien een rare vraag, maar bij het ophalen van mijn MODEL Y werd er verteld dat het niet meer nodig is om deze maar 90% op te laden en dat je die gerust op 100% continue kan blijven laden... Is dat correct aangezien je hier uitgaat van 90%?
 
Misschien een rare vraag, maar bij het ophalen van mijn MODEL Y werd er verteld dat het niet meer nodig is om deze maar 90% op te laden en dat je die gerust op 100% continue kan blijven laden... Is dat correct aangezien je hier uitgaat van 90%?
Dat hangt van de batterij technologie af. Een LFP pakket kan naar 100%, maar dat heeft de Model Y niet. Enkel de Model 3 standaard range heeft die.
 
In principe heb je doorgaans wel maar 70% beschikbaar.
Hoezo? Als ik het echt nodig heb (een paar keer per jaar slechts), vertrek ik met 100%. Ik stop zelden aan een SuC boven 10%. Als ik goed kan rekenen is dat 90% of Bijn 30% meer dan wat jij veronderstelt.
Als de MY even veel zou verbruiken als mijn MS (211Wh/km) wat zwaar overschat is, dan doe je daar 312 km mee.
In de zomer op de autoweg aan 125 km/u zit ik nog 15% onder die 211Wh/km. Met een MY zal je dan rond de 160-170Wh/km zitten schat ik, of minstens 400km.
Dan ben ik al heel lang aan het verlangen naar de volgende laadstop.
 
Hoezo? Als ik het echt nodig heb (een paar keer per jaar slechts), vertrek ik met 100%. Ik stop zelden aan een SuC boven 10%. Als ik goed kan rekenen is dat 90% of Bijn 30% meer dan wat jij veronderstelt.
Als de MY even veel zou verbruiken als mijn MS (211Wh/km) wat zwaar overschat is, dan doe je daar 312 km mee.
In de zomer op de autoweg aan 125 km/u zit ik nog 15% onder die 211Wh/km. Met een MY zal je dan rond de 160-170Wh/km zitten schat ik, of minstens 400km.
Dan ben ik al heel lang aan het verlangen naar de volgende laadstop.
Inderdaad, bij vertrek 100%. Bij de volgende stops ga je toch niet vaak boven de 80% tenzij je echt een locatie wil halen of stopt voor een langere pauze, niet?