Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Dit zou, met wat gemende gevoelens, mijn tweede Tesla moeten worden. Model Y LR, Wit, 20 Inch, AP Upgrade.

Hier hetzelfde verhaal. Mijn order datum is 3-06-2022. Levering stond initieel op:

- Sept-Okt (lever window van 6 weken)
- Aug-Sept (lever window van 6 weken)
- Nov-Dec (lever window van 6 weken)
- Dec-Feb (lever window van 6 weken)
- Aug - Sept (lever window van 6 weken)
- Laatste weken sept. (lever window van 2 weken)
- Sinds vorige week is de datum eruit.

Ik overweeg mijn order te cancelen en een voorraad auto (Audi, Mercedes) desnoods uit Duitsland te kopen. Ik blijf erbij dat dit niet kan je kunt niet zwabberen met een leverdatum. De datum die je ziet tijdens bestellen dient gewoon de uiterlijke datum te zijn waarop er wordt geleverd. Ik heb mijn huidige Tesla al toegezegd aan een collega en ben niet van plan om een auto voor maanden te gaan huren. Zoals het nu lijkt valse beloftes gedurende het aankoop proces. In mijn optiek zijn alle variabelen en afhankelijkheden bekend op het moment dat ik op de "Order Now" knop druk dus kan men gewoon een correcte datum tonen.

Hoe staan jullie hierin ?
 
Dit zou, met wat gemende gevoelens, mijn tweede Tesla moeten worden. Model Y LR, Wit, 20 Inch, AP Upgrade.

Hier hetzelfde verhaal. Mijn order datum is 3-06-2022. Levering stond initieel op:

- Sept-Okt (lever window van 6 weken)
- Aug-Sept (lever window van 6 weken)
- Nov-Dec (lever window van 6 weken)
- Dec-Feb (lever window van 6 weken)
- Aug - Sept (lever window van 6 weken)
- Laatste weken sept. (lever window van 2 weken)
- Sinds vorige week is de datum eruit.

Ik overweeg mijn order te cancelen en een voorraad auto (Audi, Mercedes) desnoods uit Duitsland te kopen. Ik blijf erbij dat dit niet kan je kunt niet zwabberen met een leverdatum. De datum die je ziet tijdens bestellen dient gewoon de uiterlijke datum te zijn waarop er wordt geleverd. Ik heb mijn huidige Tesla al toegezegd aan een collega en ben niet van plan om een auto voor maanden te gaan huren. Zoals het nu lijkt valse beloftes gedurende het aankoop proces. In mijn optiek zijn alle variabelen en afhankelijkheden bekend op het moment dat ik op de "Order Now" knop druk dus kan men gewoon een correcte datum tonen.

Hoe staan jullie hierin ?
Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om.
Bij Tesla heb je er totaal geen invloed op. Hier was ik mij wel bewust van, voordat ik de bestelling plaatste. Neemt niet weg dat het jammer is. Ik zou de lever window iig met een korreltje zout nemen.
 
Last edited:
  • Love
Reactions: tCC_
Hoe staan jullie hierin ?
Ik volg wat er in de wereld gebeurt en kan daarom begrip op brengen.
Je kan als leverancier 2 dingen doen:
  1. Geen leverdatum geven of een datum in de heel verre toekomst en daarom misschien business verliezen
  2. Een zo juist mogelijke schatting maken op basis van je huidige kennis, wetende dat je huidige kennis morgen overruled is door een nieuwe situatie on de wereld en je een nieuwe schatting moet maken.

Voor beiden zijn er pro’s en con’s, maar uiteindelijk moet je kiezen.
 
Een paar weken terug heb ik de sms met de tekst 'Uw Model Y met RN... is onderweg naar Nederland en wij verwachten deze binnenkort..' ontvangen. Ik heb besteld via een lease maatschappij en kan dus in de app zelf niks zien. Betekent deze SMS altijd dat er daadwerkelijk een Tesla onderweg is of is dit meer een standaard bericht? Ik heb met Tesla zelf gebeld en die zeggen eind deze maand, maar een VIN is er niet. Iemand een idee wat ik nu kan verwachten?
 
Een paar weken terug heb ik de sms met de tekst 'Uw Model Y met RN... is onderweg naar Nederland en wij verwachten deze binnenkort..' ontvangen. Ik heb besteld via een lease maatschappij en kan dus in de app zelf niks zien. Betekent deze SMS altijd dat er daadwerkelijk een Tesla onderweg is of is dit meer een standaard bericht? Ik heb met Tesla zelf gebeld en die zeggen eind deze maand, maar een VIN is er niet. Iemand een idee wat ik nu kan verwachten?
Wel ik heb geen idee hoe dat zit met leasemaatschappij...

Als je je online kan inloggen (wat ik vermoed van niet aangezien je ook niet in de app kan?) in je account kan je met deze link achterhalen of je een VIN hebt. Een VIN is dan weer hét teken dat je auto onderweg is op een schip. Meestal worden VIN's gealloceerd ter hoogte van het Suezkanaal als ik het goed begrepen heb dus zal je nog 2-3 weken moeten wachten vanaf het moment van de sms vooraleer je auto in europa is (exact waar in europa is afhankelijk van schip). Ik neem aan dat de sms gelinked is aan het feit dat je een VIN hebt? Voor meer informatie over welk schip je auto op ligt verwijs ik je naar de shipping thread.

Echter, als je een Model Y Performance hebt besteld mag je mijn uitleg negeren want deze komt vanuit Duitsland.
 
Ik volg wat er in de wereld gebeurt en kan daarom begrip op brengen.
Je kan als leverancier 2 dingen doen:
  1. Geen leverdatum geven of een datum in de heel verre toekomst en daarom misschien business verliezen
  2. Een zo juist mogelijke schatting maken op basis van je huidige kennis, wetende dat je huidige kennis morgen overruled is door een nieuwe situatie on de wereld en je een nieuwe schatting moet maken.

Voor beiden zijn er pro’s en con’s, maar uiteindelijk moet je kiezen.
Enige verduidelijking zou toch mogen.

Sedert gisteren heb ik gemerkt dat de leveringsdatum voor mijn MYP wit/wit van Dec22/jan23 verschoven is naar Feb23/Apr23. De oorspronkelijke datum was september 22. Bij het ingeven van een nieuwe bestelling zie ik dezelfde leveringsdatum voor een wit interieur, dus ik vermoed dat ze in Berlijn besloten hebben om te wachten met de productie van de witte interieurs.

Ik kan begrip opbrengen voor die beslissing. Maar een mail met de keuzemogelijkheid voor een zwart interieur, of een LR uit Shanghai, zou van wat meer klantvriendelijkheid getuigen. Ik weet dat ik een nieuwe bestelling online kan ingeven, maar ik heb geen vertrouwen meer in de vermelde leveringsperiode.

Voor mij persoonlijk is het een luxeprobleem aangezien mijn M3 slechts 3 jaar oud is en amper 26.000km heeft. Maar naar nieuwe klanten toe, of klanten die zich minder verdiepen in Tesla/EV's, geeft dit geen al te beste indruk.
 
Hier is het alweer even radio stil vanuit Tesla. Gisteren maar eens gevraagd in de chat en ik ging teruggebeld worden vanuit Eindhoven. Hopelijk vandaag dan 😁.

Zit feitelijk te wachten op de eindfactuur en een ophaaldatum maar sinds het zichtbaar worden van de VIN in de source is daar nog geen beweging geweest.