Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe verloopt de aflevering in NL?
Hoe het ging in Tilburg:
  • Controle van de gegevens
  • Ondertekenen van de benodigde documenten
  • Even wachten in de lounge maar geeneens tijd voor een bakje koffie 😄, zo snel was het alweer geregeld bij de RDW
  • Door naar de hal en even zoeken naar de auto. Al snel kwam er een medewerker voor het afronden van de levering.
  • Koppelen van de Tesla app als sleutel (secondenwerk als je de boel al hebt geïnstalleerd, de auto was zichtbaar voordat ik de hal inliep)
  • Wat uitleg over de auto, het laden en welke kabels er allemaal bij zitten. Ik had al eerder Tesla gereden als huurauto voor het werk dus heel veel uitleg was niet nodig. Daarna alles controleren, instellen etc.
  • Loskoppelen, Tesla mensen vriendelijk gedag zeggen en wegrijden 😎
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DM231191 and opti
Maar de 16k verschil in prijs en de 1k verschil in bijtelling per jaar, vind ik bijzonder veel. De RWD heeft dezelfde range als mijn huidige M3 LR.

Nog meer mensen die hierover denken?
Met een budget van 16K prijsverschil tussen LR en RWD, kan je, op die paar dagen dat de range niet voldoet, je laadtijd heel aangenaam maken of achteraf compenseren.
 
Heb er vandaag ook al zitten naar kijken en 16k is echt veel. Maar het verminderde laadvermogen van maar 170kw tov 250kw is voor ons toch ook een belangrijke factor bij het reizen over grotere afstanden, zeker met minder range. De mindere performance lig ik minder van wakker.
 
  • Like
Reactions: mrcet007
Heb er vandaag ook al zitten naar kijken en 16k is echt veel. Maar het verminderde laadvermogen van maar 170kw tov 250kw is voor ons toch ook een belangrijke factor bij het reizen over grotere afstanden, zeker met minder range. De mindere performance lig ik minder van wakker.
Ik heb deze zomer een paar keer met 250kw kunnen laden, maar stort ook wel heel gauw in. Als je pech hebt en het is druk, ga je het sowieso niet redden. Vraag me af hoeveel tijd het uiteindelijke echt scheelt.
 
Een vraag.
Ik ben sinds jaar en dag een lease rijder; deze MYLR is een privé aankoop. Google leert mij dat de garagist een roze inschrijvingsformulier moet afleveren waarmee, via de verzekering, een nummerplaat kan aangevraagd worden. Althans voor BE.
Wanneer krijg je dit formulier van Tesla? Iemand ervaring?
 
Een vraag.
Ik ben sinds jaar en dag een lease rijder; deze MYLR is een privé aankoop. Google leert mij dat de garagist een roze inschrijvingsformulier moet afleveren waarmee, via de verzekering, een nummerplaat kan aangevraagd worden. Althans voor BE.
Wanneer krijg je dit formulier van Tesla? Iemand ervaring?
Kan je nu al niet met je VIN-nummer een plaat/verzekering aanvragen?
 
Een vraag.
Ik ben sinds jaar en dag een lease rijder; deze MYLR is een privé aankoop. Google leert mij dat de garagist een roze inschrijvingsformulier moet afleveren waarmee, via de verzekering, een nummerplaat kan aangevraagd worden. Althans voor BE.
Wanneer krijg je dit formulier van Tesla? Iemand ervaring?
Op de website van Tesla staat er bij FAQ dat zij alles regelen mbt tot nummerplaat aanvragen en ik dacht ook verzekering. Kan iemand confirmeren?