Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Zou wel eens willen weten met hoeveel we zijn met EDD in tweede helft september die nu op bericht zitten wachten. Einde kwartaal rush… of fata morgana.😌
Er worden cfr. vorige berichten hier eind september 130 Tesla's geleverd. Ik neem aan dat de toewijzing gebeurt in volgorde van order date (bij mij 28/02) dus als je vroeg hebt besteld: bel zelf even naar je Tesla Center ;-)
 
Er worden cfr. vorige berichten hier eind september 130 Tesla's geleverd. Ik neem aan dat de toewijzing gebeurt in volgorde van order date (bij mij 28/02) dus als je vroeg hebt besteld: bel zelf even naar je Tesla Center ;-)
Ahum ... zie net in je signature ODD 15/06 ... dan denk ik dat de kans al kleiner is ...Troost u ... Ik heb 7 maanden moeten wachten ;-)
 
Einde kwartaal rush…
Zeker en vast. Is nog niets on vergelijking met hoe het vroeger was. Toen werden ervarzn eigenaars opgeroepen om te gaan helpen.
Of met de eerst M3 uitleveringen. Toen de uitlevering op een kil haventerrein gebeurden en je de sleutels onder een partytent kreeg, zelf je wagen moest zoeken op het gigantische terrein en er bij het buitenrijden een tweede partytent was voor wie vragen of klachten had
 
  • Informative
Reactions: DRS ACTIVE
Er worden cfr. vorige berichten hier eind september 130 Tesla's geleverd. Ik neem aan dat de toewijzing gebeurt in volgorde van order date (bij mij 28/02) dus als je vroeg hebt besteld: bel zelf even naar je Tesla Center ;-)
Ik dacht dat men deze week nog een sms zou sturen naar mensen om een datum te boeken. Ikzelf heb een OD van 13/04 en VIN gekregen in Source maar nog niets gehoord van Tesla. EDD 14-26 SEPT. Hopelijk zullen we vandaag iets horen...
 
Signature kan je blijkbaar pas aanmaken als je genoeg posts hebt in het forum (dus dankjewel voor je vraag) :p

MYLR MSM/Black/20"/EAP - OD: 28/02/2022 - EDD: 14-26/09/2022 - VIN bekend sinds eind augustus - Delivery: 27/09 - Hasselt
Danke! Maakt een en ander wat duidelijker : MSM komen uit Shangai waar de leveringstermijn wat was opgelopen na lockdown. Mijn wit/zwart 19” komt vlg. TA uit Grünheide. D.w.z. Geen boot en dus VIN pas enkele dagen voor levering. Kans op levering in sept. schatten ze op 90% maar info zeer kort voor DD.
 
  • Like
Reactions: DRS ACTIVE
Hoe komt het eigenlijk dat je zo lang hebt moeten wachten? heb je de levering eens uitgesteld?
Bij het bestellen werd mij een EDD van mei beloofd ... Maar ... toen kwam de lockdown in Shangai .. en nog wat toeleveringsproblemen ...
Voor zover ik heb begrepen worden Tesla's ook uitgeleverd per kwartaal.

Initiëel werd ik ingepland voor Q2 i.e. productie van de wagen in april ... paar weekjes op de boot ... om uiteindelijk in mei op de bestemming te geraken.
Door omstandigheden dus verplaatst naar Q3 waar hij blijkbaar pas in de laatste weken van augustus is gemaakt en bijgevolg nog nipt in Q3 zal geleverd worden.
 
  • Informative
Reactions: DRS ACTIVE
Danke! Maakt een en ander wat duidelijker : MSM komen uit Shangai waar de leveringstermijn wat was opgelopen na lockdown. Mijn wit/zwart 19” komt vlg. TA uit Grünheide. D.w.z. Geen boot en dus VIN pas enkele dagen voor levering. Kans op levering in sept. schatten ze op 90% maar info zeer kort voor DD.
Het schoot me te binnen na mijn reply dat - met die kleur - de kans inderdaad bestaat dat je een MIG zal krijgen. Ik duim alvast met je mee!
 
  • Like
Reactions: Hasee
Ik dacht dat men deze week nog een sms zou sturen naar mensen om een datum te boeken. Ikzelf heb een OD van 13/04 en VIN gekregen in Source maar nog niets gehoord van Tesla. EDD 14-26 SEPT. Hopelijk zullen we vandaag iets horen...
Ongeveer 10d terug wist TA mij te zeggen dat levering zeker laatste week september zal gebeuren, zelfde EDD met VIN.
Omdat ik dus ook nog geen uitnodiging kreeg en omdat mijn agenda laatste week vol loopt met 'niet te verplaatsen eens aanvaard' heb ik zelf gebeld. Er werd onmiddellijk een datum en uur vastgelegd die nu ook bevestigd werd in de app 🙂
 
Ongeveer 10d terug wist TA mij te zeggen dat levering zeker laatste week september zal gebeuren, zelfde EDD met VIN.
Omdat ik dus ook nog geen uitnodiging kreeg en omdat mijn agenda laatste week vol loopt met 'niet te verplaatsen eens aanvaard' heb ik zelf gebeld. Er werd onmiddellijk een datum en uur vastgelegd die nu ook bevestigd werd in de app 🙂
En welke dag?
 
1662995638918.png


W00p! W00p!
Hij komt ... hij komt ... die goeie ouwe Glovis Sun ... :p
 
Zelfde informatie ontvangen van TA, leverdatum rond 21-23/09. En je kan - alvast in Latem - ook op zaterdag oppikken!
Als hij pas 21/09 in Zeebrugge aankomt (zie post hierboven) denk ik dat ze pas 22-23/09 bij de verschillende Tesla vestigingen zullen toekomen.
Voeg daarbij 2 dagen 'preparation' en ik zou verwachten dat ze pas vanaf 24-25/09 kunnen afgeleverd worden.
 
  • Like
Reactions: Sebdr