Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Onze Y LR Quicksilver, 19", zwart interieur, trekhaak besteld rond 30/01/2023
eerst levering feb-maart
onlangs 5 april- 30 mei
vandaag 18 maart- 31 maart
Wegens verbouwingen Sint-Maartens-Latem afhalen Drogenbos
Soms vreemd dat ter vervanging van Latem de vestiging in Drogenbos meer opduikt dan bvb. Brugge. Drogenbos ligt meer centraal, maar is Drogenbos dan zoveel groter qua TSC? Of is Brugge al op volledige capaciteit? Ik vermoed eerder het laatste.
 
Soms vreemd dat ter vervanging van Latem de vestiging in Drogenbos meer opduikt dan bvb. Brugge. Drogenbos ligt meer centraal, maar is Drogenbos dan zoveel groter qua TSC? Of is Brugge al op volledige capaciteit? Ik vermoed eerder het laatste.
Ik kreeg in de tesla app de keuze tussen Brussel en Brugge ter vervanging van St Martens Latem, en heb voor Brugge gekozen
 
  • Helpful
Reactions: jr_gn
MY LR, Cherry Red, trekhaak, zwart interieur, Gemini-velgen.

- 25-01-23 Besteld (met op dat moment verwachte leverdatum Juni/juli)
-
-

Wachten op updates!

Alle andere kleuren op dit moment van schrijven levering februari/maart
Update zojuist levering van juni-juli vertraagd
- Levering is juli-augustus geworden

Op moment van schrijven, bij nieuwe bestellingen cherry red verwachte levering ook juli-augustus. Overige kleuren maart-april
 
  • Helpful
Reactions: Hes Paul and jr_gn
Vrijdag opgehaald. Sindsdien 600 km gereden en uitgebreid kunnen "spelen". Eerste Tesla maar zeer tevreden!
Ik had plannen om zwarte wieldoppen er op te doen maar ik vind de standaard wieldoppen eigenlijk wel goed staan bij Quicksilver. Wat is jullie mening?
 

Attachments

  • IMG_0216.jpeg
    IMG_0216.jpeg
    762.4 KB · Views: 770
De standaard wieldoppen staan zeker wel goed bij de QS, alleen denk ik dat zwarte nog beter staan. Daarnaast wordt de volledige velgrand ook beschermd tegen stoeprandschade.

In afwachting van mijn levering heb ik al zwarte besteld, maar ga de standaard wieldoppen mogelijk gebruiken voor de winterset.
 
  • Like
Reactions: Hes Paul
Vrijdag opgehaald. Sindsdien 600 km gereden en uitgebreid kunnen "spelen". Eerste Tesla maar zeer tevreden!
Ik had plannen om zwarte wieldoppen er op te doen maar ik vind de standaard wieldoppen eigenlijk wel goed staan bij Quicksilver. Wat is jullie mening?

Ik vind ze wel goed staan inderdaad. Ik heb het totaal niet voor volledig zwarte velgen / wieldoppen. Maar ik heb het eigenlijk ook niet voor wieldoppen an sich. En als je dan een setje wieldoppen van 115 euro van Aliexpress op een 60k kostende wagen moet installeren... dat gaat gewoon niet.

Ik wil voor mezelf eerst even zien wat het comfort is onder die 19 inchers, en mocht dit niet OK zijn - wat ik feitelijk verwacht - dan zal ik investeren in degelijke 18 inchers. Online zoektocht is niet simpel. Vrijdag bezoek ik even m'n bandenboer en zal wellicht meer weten.
 
Last edited:
Vandaag mijn order van een model y LR, wit, zwart interieur, trekhaak, 19 inch om laten zetten naar een model Y LR, wit, zwart/wit interieur, trekhaak, 20 inch velgen (voorraadmodel). Daarop een leuke korting meegepakt van 3500 euro.

A.s. Vrijdag kan ik de auto ophalen in Tilburg. Zin in!!
Ik heb net hetzelfde gedaan van een witte RWD naar een blauwe RWD. Ook stockwagen.
 
Hadden jullie dan al een VIN toegewezen? Ik wou hetzelfde doen maar Tesla deed moeilijk en ik zou zeker en vast de 250 euro voorschot verliezen, wat ik er overigens voor over had. Alsook zou de financiering volledig opnieuw moeten gebeuren. Ging eigenlijk helemaal niet vlot jammer genoeg.
 
Ik heb in januari nieuw MY White standaard LR besteld. Omdat de X pas uit de lease gaat eind mei heb ik gevraagd om levering in mei te doen. moet nog bevestiging krijgen nadat ik hem in jan na bestelling gelijk kon ophalen. Ik zou graag een aantal opties toevoegen (trekhaak) en een aantal opties om de auto te pimpen; dashboard achter het stuur (met apple car play), wrappen, verlichting etc.

Graag ontvang ik
- bedrijven die kunnen wrappen (volledig en met goede kwaliteit!) en
- Tesla accessoires leveren (trekhaak) en overigen om te pimpen :).
bij voorkeur op een locatie :)

alvast bedankt!
 
Ik heb in januari nieuw MY White standaard LR besteld. Omdat de X pas uit de lease gaat eind mei heb ik gevraagd om levering in mei te doen. moet nog bevestiging krijgen nadat ik hem in jan na bestelling gelijk kon ophalen. Ik zou graag een aantal opties toevoegen (trekhaak) en een aantal opties om de auto te pimpen; dashboard achter het stuur (met apple car play), wrappen, verlichting etc.

Graag ontvang ik
- bedrijven die kunnen wrappen (volledig en met goede kwaliteit!) en
- Tesla accessoires leveren (trekhaak) en overigen om te pimpen :).
bij voorkeur op een locatie :)

alvast bedankt!
Probeer eens bij Tesland. (www.tesland.com) Goeie ervaring mee, vriendelijke lui die goed advies geven.
 
  • Like
Reactions: Meindert_x
Hadden jullie dan al een VIN toegewezen? Ik wou hetzelfde doen maar Tesla deed moeilijk en ik zou zeker en vast de 250 euro voorschot verliezen, wat ik er overigens voor over had. Alsook zou de financiering volledig opnieuw moeten gebeuren. Ging eigenlijk helemaal niet vlot jammer genoeg.
Ja, ik had al een VIN toegewezen en verwachte leverdatum tussen 9 en 23 maart.
Ik kon de order zonder problemen aan laten passen door de TA. Voorschot is gewoon verrekend.

Betreft hier wel een particuliere aankoop zonder financiering.
 
Ik heb net mailtje gekregen van Arval België dat mijn auto geleverd kan worden op 15/3.
Maar, ik moet contact opnemen met Tesla Brussel (Zaventem). Alleen... ik geraak daar telefonisch niet binnen.

Wie heeft daar al een auto opgehaald? Hoe loopt het daar?
 
Ik vind ze wel goed staan inderdaad. Ik heb het totaal niet voor volledig zwarte velgen / wieldoppen. Maar ik heb het eigenlijk ook niet voor wieldoppen an sich. En als je dan een setje wieldoppen van 115 euro van Aliexpress op een 60k kostende wagen moet installeren... dat gaat gewoon niet.

Ik wil voor mezelf eerst even zien wat het comfort is onder die 19 inchers, en mocht dit niet OK zijn - wat ik feitelijk verwacht - dan zal ik investeren in degelijke 18 inchers. Online zoektocht is niet simpel. Vrijdag bezoek ik even m'n bandenboer en zal wellicht meer weten.
Ik begrijp die aversie tegen Ali-wieldoppen eigenlijk niet zo goed, nu zitten er ook wieldoppen onder immers. Ik denk juist dat 18 inch onder een MY nog zal tegenvallen qua looks.
 
Ik heb net mailtje gekregen van Arval België dat mijn auto geleverd kan worden op 15/3.
Maar, ik moet contact opnemen met Tesla Brussel (Zaventem). Alleen... ik geraak daar telefonisch niet binnen.

Wie heeft daar al een auto opgehaald? Hoe loopt het daar?
Kortelings ontvang je een sms met een voorstel voor de leverdatum en -uur, dit kan je aanvaarden of afwijzen. Als je het echt wil plannen wanneer het jou uitkomt best bellen met een service center.