Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Exact, ik ben op zoek naar een MY zwart/zwart 20 inch. zag dit model voor 10% korting + 5000km gratis, maar was helaas te laat.
Ik heb een order staan voor de volle prijs, maar ik wacht gewoon tot ik minimaal ook die 10% korting krijg, dan maar volgende kwartaal. Ik heb geen haast.
Die 5000km kunnen me gestolen worden maar 10% is toch boven de €5000 korting.
Maar mochten ze besluiten de prijs weer te gaan verhogen, loop je wel weer een risico. Volgens mij kan je jouw bestelling niet onbeperkt doorschuiven.
 
Maar mochten ze besluiten de prijs weer te gaan verhogen, loop je wel weer een risico. Volgens mij kan je jouw bestelling niet onbeperkt doorschuiven.
Eens, maar de tekorten in de auto-industrie zijn niet meer ze heftig als voorheen en de concurrentie komt steeds iets dichterbij. Ik voorzie eerder dat de prijzen verder zullen dalen. Tesla pakt nog genoeg marge om de concurrentie voor te blijven. Dus sta ook niet te kijken van nog een prijsdaling.

Overigens heb ik ook aan Tesla gemeld dat ik voor die korting best wil wachten op een voorraad model in mijn configuratie. Ik heb ook aangegeven dat ik bereid ben te bestelling te annuleren en de €250 voor lief te nemen. Maar ze gaven zelf aan dat ze hem voor nu op hold konden zetten.

Edit: er zijn op de Belgische site nog MY met +€3000 korting, dus waarschijnlijk is het niet een eind kwartaal korting. De gratis supercharger zal wel einde kwartaal bonus zijn.
 
Dankuwel, ik ben nog in blijde afwachting, hoewel EDD deze week van 28-31 maart naar 31 maart - 7 mei is gegaan. Ik heb gen ervaring met keramische coating.
Wij en de verzekering hebben uren aan de telefoon geprobeerd contact te krijgen op diverse nummers om de nodige gegevens te bekomen zodat de verzekeringsmakelaar de nummerplaten kon bestellen. Als je al iemand aan de lijn kreeg ging iemand anders (vd verkoop) terugbellen wat niet gebeurde. Uitstel van 28/3 naar 29/3 en tenslotte bleef het meerdere dagen tot gisteren op vrijdag 31/3 om 10u. Leek me onwaarschijnlijk omdat pas woensdagnacht om 3u50 de documenten voor nummerplaat toegekomen waren en de verzekering ze dus pas op donderdagmorgen kon bestellen. In Drogenbos was het drukker dan bij een goede bakker op zondagmorgen en men heeft twee maal gezocht maar onze nummerplaten waren nog niet toegekomen. Nu staat afhaling op 1-7 april. Geen aangename ervaring, men heeft me wel gezegd dat de cadeau van 5000km superchargen blijft (moest voor 31/3). Ik denk dat afhaling in Brugge gemakkelijker zou verlopen hebben?
Ik wens jou een vlottere afhaling en een aangename ervaring die deze perikelen snel doet vergeten.
 
  • Helpful
Reactions: Hes Paul
Zo te zien worden de meeste Belgische leveringen in Drogenbos afgehandeld (met wisselend succes...)
Iemand die recent nog in Brugge / Hasselt / Antwerpen een auto heeft opgehaald?
Mijn MY RWD afgehaald in Brugge op 2/3. Toen was het wel druk, maar wellicht niet zo druk als bij einde kwartaal. Telefonisch was het service center niet altijd even vlot bereikbaar, maar via mail steeds goede en snelle respons gekregen. En de medewerkers waren bij persoonlijk contact steeds super vriendelijk (zowel bij aflevering - weliswaar beperkte uitleg, maar meer was voor mij niet nodig - als bij de 2 keren dat ik er nadien nog geweest ben).
 
  • Informative
Reactions: WimW
Zo te zien worden de meeste Belgische leveringen in Drogenbos afgehandeld (met wisselend succes...)
Iemand die recent nog in Brugge / Hasselt / Antwerpen een auto heeft opgehaald?
Een collega van mij is niet te spreken over Brugge. Toen hij er met zijn zoon was voor een testrit werd hij op onbeschofte wijze wandelen gestuurd "je moet binnen een maand maar eens terugkeren". Uiteindelijk ergens anders een testrit gedaan, online gekocht en toch in Brugge laten afleveren. Interieur en exterieur was smerig en de restanten van de stickers zaten nog op de velgen bij aflevering.
 
Een collega van mij is niet te spreken over Brugge. Toen hij er met zijn zoon was voor een testrit werd hij op onbeschofte wijze wandelen gestuurd "je moet binnen een maand maar eens terugkeren". Uiteindelijk ergens anders een testrit gedaan, online gekocht en toch in Brugge laten afleveren. Interieur en exterieur was smerig en de restanten van de stickers zaten nog op de velgen bij aflevering.
Da's minder
 
Zo te zien worden de meeste Belgische leveringen in Drogenbos afgehandeld (met wisselend succes...)
Iemand die recent nog in Brugge / Hasselt / Antwerpen een auto heeft opgehaald?
Dinsdagavond laat een Y RWD besteld voor mijn vrouw, aflevering was voordien in Hasselt om 16u30.
Vrijdag rond 11u45 kreeg ik telefoon vanuit Hasselt dat de wagen in Antwerpen moest afgehaald worden (zelfde tijdstip), maar dat de platen wel in Hasselt zouden aankomen. Rond 13u30 opnieuw telefoon met de melding dat de platen (gelukkig) toch in Antwerpen afgeleverd waren.
Een dik uurtje later vertrokken naar Antwerpen en onderweg kreeg ik een melding op de Tesla app dat de wagen was toegevoegd, maar ook dat de afspraak vervroegd was naar 15u.

In Antwerpen aangekomen was het heel druk en werden we (na vragen) doorverwezen naar de wachtruimte die al vol zat. Er was niet echt een plan van aanpak ivm afhandeling. Zo werden er sommigen binnen enkele na aankomst geholpen, terwijl anderen al een paar uur aan het wachten waren. Daarbij ook veel mensen die aanwezig waren, terwijl de wagen er (nog) niet bleek te zijn ivm een vrachtwagen die vertraging had, 1 persoon was al voor de 3e keer deze week daar.

Voordeel van het langer wachten was wel dat 1 van de medewerkers die de wagens moest klaarmaken onze wagen al aan de lader had gehangen na een snelle wasbeurt, waardoor we met 90% vertrokken zijn terwijl deze nog op 35% stond toen we aankwamen in Antwerpen.

Ik moet wel zeggen dat alle medewerkers, zowel in Hasselt als in Antwerpen, heel vriendelijk waren en echt wel hun best deden.
Er waren nu eenmaal veel te veel wagens ingepland voor aflevering en we hadden al op basis van eerdere ervaringen op het forum al rekening gehouden met vertraging, dus we hebben ons niet druk gemaakt daarover.

Tijdens naar huis rijden kreeg ik (na calibratie) de melding dat camera linkerportierstijl geblokkeerd was.
Dit bleek te wijten aan stof/zand dat op de stijl bleef hangen omdat deze nog kleverig aanvoelde, waarschijnlijk niet goed zuiver gemaakt na het verwijderen van de transportstickers.

Samengevat was het dus wel een heel andere ervaring dan toen ik mijn BMW X5 45e afhaalde een paar jaar geleden waarbij de wagen mooi staat te blinken in de toonzaal met fles champagne en dergelijke. Maar eigenlijk hoeven zulke zaken voor mij niet, daar heb je dan ook gewoon voor betaald denk ik dan ;)
 
Eens, maar de tekorten in de auto-industrie zijn niet meer ze heftig als voorheen en de concurrentie komt steeds iets dichterbij. Ik voorzie eerder dat de prijzen verder zullen dalen. Tesla pakt nog genoeg marge om de concurrentie voor te blijven. Dus sta ook niet te kijken van nog een prijsdaling.

Overigens heb ik ook aan Tesla gemeld dat ik voor die korting best wil wachten op een voorraad model in mijn configuratie. Ik heb ook aangegeven dat ik bereid ben te bestelling te annuleren en de €250 voor lief te nemen. Maar ze gaven zelf aan dat ze hem voor nu op hold konden zetten.

Edit: er zijn op de Belgische site nog MY met +€3000 korting, dus waarschijnlijk is het niet een eind kwartaal korting. De gratis supercharger zal wel einde kwartaal bonus zijn.
Je verwacht dat de prijzen nog verder zullen dalen. Denk je ook dat ze dan een MY voor onder de subsidiegrens gaan 'drukken' ? Dat zou helemaal wat zijn, maar zelf denk ik dan dat ze dan teveel de witte/zwarte M3 in de weg gaan zitten? Of houden ze de catalogusprijzen in stand en dan de mark aftasten met kortingen?
 
Je verwacht dat de prijzen nog verder zullen dalen. Denk je ook dat ze dan een MY voor onder de subsidiegrens gaan 'drukken' ? Dat zou helemaal wat zijn, maar zelf denk ik dan dat ze dan teveel de witte/zwarte M3 in de weg gaan zitten? Of houden ze de catalogusprijzen in stand en dan de mark aftasten met kortingen?
Je weet het nooit natuurlijk, maar in principe hebben ze al kortingen gegeven onder de subsidiegrens. Dus zou er niet van raar op kijken. Maar mochten ze dat doen dan zullen ze dat ook op de M3 doen.
 
Je weet het nooit natuurlijk, maar in principe hebben ze al kortingen gegeven onder de subsidiegrens. Dus zou er niet van raar op kijken. Maar mochten ze dat doen dan zullen ze dat ook op de M3 doen.
Maar als de cataglogusprijs van de MY RWD echt onder de 45k zou komen dan is het echt een no-brainer voor veel particulieren die een nieuwe EV prive willen kopen. Nu kunnen ze alleen kiezen voor een witte/zwarte M3 RWD
 
Ik heb op diverse fora toch vaak genoeg voorbij zien komen dat men de MY privé aan ging schaffen, ik denk dat je je daarin nog wel eens kon vergissen.
Ik denk dat je daar best wel eens inderdaad in kunt vergissen. Helaas kunnen wij het niet 123 zien, maar RDW natuurlijk wel.
Jammer dat die gegevens niet openbaar worden gemaakt bij de maand / kwartaal cijfers (wat privé en wat lease)
Ik bent toch ook een van de uitzonderingen die ff privé 58K heeft afgetikt. Au....
 
Er is nog een tweede aspect hé.
Er zijn nog altijd mensen die twijfelen tussen een Tesla en iets anders. Als die aan het kwartaaleinde aan het twijfelen gaan, en zin hebben om op de koopknop te duwen, dan maakt die korting van 5k wel iets uit, en wordt een auto minder van Audi, VW of Hyundai verkocht.
Correct en exact de reden wrm ik nog één heb gekocht met 10% korting.
Prijs is alles.
Veel wachten ook af op de nieuwe HW4, Facelift exterieur, intereur, nieuwe MCU met Steam, etc.
Dus bij mij was die extra korting de doorslag :)