Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een SMS met deze tekst: Dear, Please confirm your Tesla desired delivery date. Best Tesla Belgium.

Hem geantwoord met woensdag of donderdag, maar verder niks.

En dan eens gebeld naar Tesla Brussel, en geen antwoord.
Als ik naar daar rij, dan wil ik echt niet voor niks daar voor de deur staan.
 
aha, gevonden, dank! wil je geloven dat ik nog nooit hierop gedrukt heb? :D Wel trouwens bijzonder: zie nu dat loyaliteitstegoed zou ook 5000km opleveren, sinds wanneer is dat? Staat nog een tesla op de stoep hier....
Als het goed is kun je met de credits die je hebt gekregen (5.000 stuks, 1 jaar geldig) —> superchager km’s kopen die dan weer 6 maanden geldig zijn na aanschaf. Maar ik heb (helaas) geen ervaring met de lootbox.
 
Als het goed is kun je met de credits die je hebt gekregen (5.000 stuks, 1 jaar geldig) —> superchager km’s kopen die dan weer 6 maanden geldig zijn na aanschaf. Maar ik heb (helaas) geen ervaring met de lootbox.
check, ik lees het ook net. Dat loyaliteitsprogramma is overigens 7 dagen geleden in het leven geroepen. Maar mensen die specifiek tussen 25-31mrt een tesla kochten werden beloond (lees gelokt :)) met 5000 punten, stond ook vermeld bij de voorraadmodellen. Dit als extra stimulans om een tesla te kopen in Q1, alles voor de verkoopcijfers.
In de lootbox lees ik nu ook dat je 5000 punten krijgt als je opnieuw een nieuwe tesla koopt (loyaliteitsprogramma), een 'soortvan' Referral naar jezelf.
Niet om hebberig over te komen, maar hieruit maak ik op dat trouwe klanten ook deze punten nog krijgen?
 
Een MY RWD MSM besteld op 23-2-23. Binnen 2 weken kon ik hem ophalen. Maar ik was veel in het buitenland en kon hem daardoor pas ophalen op 31-3-23. Zelf zou ik nog later kunnen maar onder het dreigement dat ze hem ‘los’ zouden laten en dat ik de volgende lichting moet afwachten en de 5000 km Supercharger ben ik hem toch maar gaan halen op 31-3. De kortingen op voorraadmodellen in de gaten gehouden maar helaas geen MSM, wel veel wit en zwart. Het ophalen was een feestje. Eerst met de trein naar Tilburg Reeshof en dan met Uber voor €11,- naar Tesla. Kwam in een rij terecht. Leek wel of je naar een concert ging. Ook met allemaal gelijkgestemden dus dat uurtje wachten was zo voorbij. Dan nog een kwartiertje wachten in de lounge en daar stond ie dan. Alle checks gedaan, telefoon gekoppeld en wat andere instellingen gedaan. Nog wat met paar Tesla medewerkers gesproken en gaan met die banaan. Een woord: super! Ben erg blij met m’n nieuwe wagen.

Nog een ding over de prijs. Ik weet zeker dat die omlaag gaat. Ik denk zelf binnen paar jaar zelfs rond de 40k. M3 rond de 30k. Ze gaan steeds efficiënter en goedkoper produceren zonder aan kwaliteit in te boeten. Zie ook de Blade batterij in de nieuwe Y uit Berlijn welke met name goedkoper is (en lichter en veiliger) maar niet met meer range. Daarnaast hing er al een groot bord met daarop: With Tesla’s master plan, each new generation of Tesla vehicles wil be increasingly affordable, helping accelerate the world’s transition to sustainable transport. Ik haal daaruit dat ze de winst van jou auto gebruiken om de volgende auto’s goedkoper te maken. Ze spelen dus open kaart ;) Het maakt mij niet uit. Ik ben super happy met mijn MY.
 
Tesla wil inderdaad electrisch rijden betaalbaar maken voor een groter publiek.
Ze zijn begonnen met de roadster, en nu snijden ze iedere keer een groter segment aan.
Als europeaan vinden we het een beetje onlogisch dat de cybertruck komt voor de Golf killer.
Maar als je ziet hoe veel van die trucks verkocht worden over de oceaan, dan snap je dat wel.

Ik ga genieten van mijn MY binnenkort, maar hoop echt dat ze snel komen met compactere hatchback. Dat gaat pas echt een knaller worden.
 
Vandaag een SMS met deze tekst: Dear, Please confirm your Tesla desired delivery date. Best Tesla Belgium.

Hem geantwoord met woensdag of donderdag, maar verder niks.

En dan eens gebeld naar Tesla Brussel, en geen antwoord.
Als ik naar daar rij, dan wil ik echt niet voor niks daar voor de deur staan.
Ik.heb ook zo'n sms gekregen vandaag, zonder leverdetails. Heel vaag.
 
Ook vandaag een SMS met deze tekst: Dear, Please confirm your Tesla desired delivery date. Best Tesla Belgium.
Geantwoord woensdag na 10u30 ok, niks meer vernomen. Hopelijk morgen?

Vorige week men MYLR afgehaald in Aartselaar, via ALD Leasing.
Had de week ervoor een sms gekregen met wanneer mijn uitleveringsmoment was waar ik gewoon JA of NEE op moest antwoorden.
Verder krijg je geen bevestiging meer dat het inderdaad gepland staat, ik ben dus gewoon op het voorgestelde uur naar daar gereden en heb hem opgepikt.


Weet er iemand trouwens hoe het zit met die gratis supercharger credits van vorige week? Ik heb geen lootbox icoon in de app staan.
Krijgen we die ook voor leaserijders of is dit enkel voor particulieren?
 
Hier wordt het verhaal komisch of tragisch…

Na de SMS op maandag wist Arval me gisteren te zeggen dat ze de papieren nog niet hebben.
Tesla aan de lijn gehad (ja, na 10 pogingen of zo…) en die bevestigden dat het eerder voor volgende week zal zijn.
Dan gisterenavond een mail van Arval dat mijn levering VERVROEGD is van 15 Maart naar 15 Juni (maw… ze schrijven maar wat).
Dus… effe nagevraagd bij Arval… was een fout, maar ze hebben een VIN en dus is de inschrijving mogelijk.
En dan nog een SMS van Tesla: ‘Dear, Due to logistic issue your Tesla has not yet arrived in Drogenbos. Please let us inform you when the car is here before coming for your delivery appointment. Best TESLA Belgium’

Ik begin me af te vragen of ze het zelf nog weten. In elk geval, er kan daar veel verbeterd worden. Om te beginnen zorgen dat wat je communiceert ineens correct is.
 
Zou iemand wellicht een foto van zijn parcel shelf (hoedenplank) kunnen maken die vorige week een Model Y heeft afgehaald? Het liefst met part-number als het kan. Ben benieuwd in hoeveel delen die inklapbaar is. Er zijn 3 verschillende parcel shelfs voor de Model Y op dit moment.
 
@Blackbelt : hetzelfde verhaal bij mij. Uiteindelijk ben ik zelf naar Drogenbos gegaan en opeens stond mijn auto er één dag later?

@ rsnhakan: ik heb nu geen foto, maar die van mij (levering vorige week) is in 2 delen. Is trouwens licht waardelos want het blijft niet zitten als je hem terugklapt.

Ivm de lootbox: ik zie dit ook niet in mijn app...ook leasingrijder? Iemand een idée?
 
  • Like
Reactions: Blackbelt
hier is de logistiek een beetje complexer.
Als ik de auto ophaal moet ik eerst mijn huidige auto droppen op het werk in Brussel, en dan met taxi of bus naar Drogenbos.
Als ik dan geen auto heb kan ik het hele proces omdraaien….
Daarmee dat ik U aanraad om eerst in Drogenbos langs te gaan, en hopelijk kan je kort daarop definitief terug. Is wel time consuming natuurlijk.
 
Zou iemand wellicht een foto van zijn parcel shelf (hoedenplank) kunnen maken die vorige week een Model Y heeft afgehaald? Het liefst met part-number als het kan. Ben benieuwd in hoeveel delen die inklapbaar is. Er zijn 3 verschillende parcel shelfs voor de Model Y op dit moment.
MY RWD opgehaald op 2/3. Hoedenplank in 4 delen plooibaar.
 

Attachments

  • IMG_20230405_195407.jpg
    IMG_20230405_195407.jpg
    641.6 KB · Views: 65
  • IMG_20230405_195349.jpg
    IMG_20230405_195349.jpg
    677.9 KB · Views: 56
  • IMG_20230405_195314.jpg
    IMG_20230405_195314.jpg
    246.4 KB · Views: 50